Első hivatalos előzetes a Hyundai Eon-ról?


Gyaníthatóan a Hyundai-tól származik az a rajz, amely a gyártó új indiai kisautójáról, az Eon-ról került közzétételre. Ezt hivatalos forrásból ugyan nem erősítették még meg, de erre utal a rajz kidolgozottsága és stílusa. Az újságírók egy csoportja Koreában már ki is próbálhatta az új autót.   

Miután a Hyundai sikerrel vette fel a harcot India legnagyobb gyártója, a Maruti Suzuki ellen a kisautók (B kategória) szegmensében, most a Maruti utolsó kizárólagos területére, a miniautók szegmensébe tör be új kisautójával, az Eon-nal.

Ha a Hyundai Eon valóban olyan jól sikerült, a Marutinak nehéz lesz tartania a lépést. A Maruti havi szinten 25-30 ezer Altot értékesít az autó hat válltozatából.

A belső kódnevén „HA”-ként emlegetett világviszonylatban az eddigi legkisebb Hyundai, amit valaha a cég gyártott, és amit az indiai leányvállalat kifejezetten az indiai piacra fejlesztett ki.

A bemutató várhatóan október második hetében kerül megtartásra.

Az indiai vásárlók igényei szerint kialakított Eon a Hyundai által Indiában használt alváza közül az egyikre épül, megjelenése a mostani „Folyékony szobrászat” dizájnelvnek megfelelő, amelyet az i10 és a Verna is képvisel Indiában. Ezzel a fiatalabb vásárlók figyelmét is fel kívánják kelteni a termék iránt.

A 3,5 méteres hosszúságú Eon pontosan akkora, mint az Alto egyik forgalmazott változata. Ám a belső formatervnek is köszönhetően meglepően tágas az utastér. A Hyundai mérnökei szerint az utastér kialakítása is az indiai vásárlók igényeire figyelemmel került kialakításra.

Az Eon egy 800 köbcentis, ám 56 lóerős benzines motorral fog készülni, amelyhez a Santro (Atos) váltóművét kapcsolták.

Az autót a Hyundai Namyangban található fejlesztőközpontjában vezetve elég életerős és kifinomult autónak tűnt a tesztelők szerint. A motor az előszériás példányban jól teljesített, ám alacsony fordulaton kicsit erőtlennek érződött.

Az Eon a Santro Xinghez (Atos Prime), az i10-hez, illetve az i20-hoz csatlakozva teszi teljessé a Hyundai kisautó kínálatát. A Hyundai szerint a Santro továbbra is a kínálat része marad, mint olcsó alternatíva, ám az Eon ára nagyon közel lesz hozzá, így akár belső konkurenciát is jelenthet.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését