Hyundai – régiónként más termékek
A Hyundai csoport felveszi a harcot India legnagyobb darabszámban eladott autójával a Maruti/Suzuki Altoval és egy kis kompakt autót küld csatasorba ellene.
Az autó bemutatása októberben várható, amely a márka eddigi legkisebb modellje lesz.
„A jövő hónapban mutatjuk be a HA-t, amely a Hyundai első olyan autója, amelyet kifejezetten az indiai piacra fejlesztett ki.„ – mondja William Y. W. Lee, aki a Hyundai tengerentúli ügyvezető alelnöke.
A Hyundai Koreában található namyang-i és indiai hyderabad-i fejlesztőközpontjának falai mögött a jármű utolsó tesztjeit végzik, hogy a bemutatásakor minden rendben menjen.
A média képviselői már korábban megismerhetik az új modellt, mielőtt októberben beindul az értékesítés.
A formatervezők szerint az Eon „egy átmeneti termék a kielégítetlen szükségletek, stílus, komfort, funkció, tér és gazdaságosság igényeinek kielégítésére”.
Az új modell ára még nem tisztázott, ám valószínűleg egy kicsit drágább lesz az Alto-nál.
Mi volt a Hyundai elképzelése, amikor kizárólag az indiai piacra szánt modell kifejlesztésébe kezdett? Steve S. Yang ismeri a hátterét.
Yang, aki a Hyundai Motor Company vezérigazgatója, 2005-ben átnézte a Hyundai Motor India működését.
„A HMIL ügyvezető igazgatójaként hat éve különös figyelmet fordítottam az indiai piacra. Az indiai és koreai mérnökeink mindent megtettek, hogy az indiai vásárlók ízlését, elvárásait és igényeit kielégítsék.” – mondta Yang.
Arwind Saxena, a Hyundai India értékesítési igazgatója vázolta fel a második okot: „Az Alto uralja a kisautó szegmensét mindenféle komoly konkurencia nélkül, így hatalmas kihívás elé néztünk.”
Yang annyira elégedett a 600 fős fejlesztőcsapattal Hyderabadban, hogy néhányukat a koreai Namyang központba küldene, hogy akár autókat tervezzenek az európai piacra is.
Habár a Hyundai most India felé fordul, hiszen a gazdasági visszaesés, a magas kamatok miatt fontos piac, eközben Európára is koncentrál, ahol most mutatta be i40 modelljét, amely az első középkategóriás autó, és amelyet kimondottan az európai piacra fejlesztettek ki.
Yang szerint az i40 tükrözi leginkább a Hyundai szellemiségének változását, hiszen a vállalat ezzel egy új koncepciót, a „modern prémium”-ot hirdeti meg: a filozófiát, mely szerint a prémium minőség és jellemzők könnyebben elérhetőek.
Az Eon, illetve az i40 jellemzi a Hyundai új piaci stratégiáját: kifejezetten régiók szerint fejleszteni az autókat. Ez magyarázza, az i40, vagy i30 miért nem kapható Indiában, ahol az i10 és i20 modellek szépen fogynak.
Ez nem azt jelenti, hogy Yang nem szeretné, ha az indiaiak ne élvezzék az i40 kényelmét. Csupán az a gond, hogy a behozatali vámok nem teszik lehetővé az i40 importját.
Egy teljes autó behozatalát ugyanis Indiában 60 %-os adóval sújtják, míg az összeszerelt motorok, váltók után csak 30 % a vám. Különböző modellek különböző piacokra gyártása nem feltétlenül jelent különböző modell platformokat, hiszen a Hyundai az alkatrészeket több modellbe is beépíti a gyártási költségek féken tartása érdekében.
A Hyundai Európára és Amerikára irányuló figyelme is annak érdekében történik, hogy a vásárlók figyelmét felhívják a márkára, a termékekre, amely még a márkanévre is kiterjed.
Forrás: dnaindia.com