Az európai autógyártók félnek a dél-koreai konkurenciától - VIDEÓVAL!
Akármennyire gúnyolták nemrég még a koreai autók fantáziátlan megjelenését és alacsony értékét, az európai autógyártók mostanra igenis veszélyesnek érzik a Dél-Koreából érkező két legnagyobb autógyártót, a Hyundai-t és a KIÁ-t. Ezzel szemben a kínai autómárkák szerintük még nem jelentenek fenyegetést számukra, legalábbis nem a következő néhány évben.
A Hyundai és KIA leányvállalata hatalmas elismeréseket kapott a konkurensektől a Frankfurti Autókiállítás során, amely a konkurencia felmérésének legjobb színtere.
„Ezek nagyon erős vállalatok, erős versenytársak, és hatalmasat fejlődtek az utóbbi 3-4 év során.” – mondta a General Motors Europe elnöke, Nick Reilly, aki maga is sokat tud, hiszen a GM vállalaté a Daewoo Dél-Koreában.
„Nagyon jó, vezető vállalattá fejlődtek fel.”
Néhány éve még olyan gyártók voltak, melyek termékei olcsónak tűntek kívül-belül. Ám a Hyundai-KIA megjelenés és megbízhatóság tekintetében hatalmasat fejlődött az utóbbi években, és a vállalat a gazdasági válság ellenére is szárnyal.
„Mára már úgy tekintünk a Hyundai-KIA márkákra, mint egy nagyon komoly versenytársra, főleg, amióta jó autókat készítenek jellegzetes dizájnnal és fejlett minőségi színvonallal.” – mondta Christian Klingler, a Vokswagen ügyvezetője.
A Vokswagen értékesítési vezetőjének a szakértők szerint nagyon oda kell figyelnie a koreaiakra.
„A Hyundai előbb-utóbb versengeni fog a Volkswagennel a világ legnagyobb autómárkájáért folytatott harcban. Talán nem ma vagy holnap, de középtávon mindenképpen.” – mondja Frank Schwope elemző.
A két koreai márka „minden teszteredményben a lista alján volt” – mondja az elemző, ám mára a KIA 7 éves garanciát nyújt a német és japán konkurensekhez képest kedvezőbb áron.
„A KIA olyan, mint amilyenek a japánok voltak 15 vagy 20 évvel ezelőtt.” – mondja.
Az európai autóiparnak hamarosan a kínaiak miatt is aggódnia kell, hiszen ezek további veszélyt jelenthetnek számukra, amennyiben betörnek majd Európába. Ez viszont még odébb van, a FIAT, Opel és Renault számára jelenleg az igazi kockázatot a Hyundai és KIA márkák jelentik.
Ugyan a kínai márkák még nem állnak készen az áttörésre, egy viszont biztos: jönni fognak.
A Hyundai egyre magasabb piaci részesedése és elismertsége mögött olyan slágertermékek állnak, mint az ix35, illetve a FIFA világbajnokságok előkelő szponzori tiszte. Ezeknek köszönhetően a márka piaci részesedése megduplázódott az utóbbi két évben, amellyel a Toyota és a Nissan szintjére jutottak fel.
„Európában mindenhol agresszíven nyomulnak. Ők világviszonylatban a legerősebb versenytársunk jelenleg.” – mondta a Toyota európai vezetője.
A két koreai reméli, hogy az új Hyundai i30, illetve az új KIA Rio frankfurti bemutatásával újabb eladási sikereket éretnek el, ám a pozitív visszajelzések is sokat segítenek. Az EU és Dél-Korea közötti megállapodás segítségével a koreai export 10 %-os árcsökkentést jelenthet, amely szintén segítheti a koreaiakat a terjeszkedési terveik megvalósításában.
„Kihasználják azt a helyzetüket, hogy a dél-koreai piac 70-80 százaléka az övék.” – mondja a VW egyik képviselője.
Az idei év első felében a Hyundai és a KIA márkák az Európai Unió harmadik és negyedik legnépszerűbb márkájává léptek elő, olyan nagyságokat maguk mögött hagyva, mint a Subaru, Mitsubishi, Mazda, Suzuki, vagy épp a Honda.
Ha összeadjuk az eladásaikat, a koreai páros a legnagyobb ázsiai gyártó az EU-ban.
„Hatalmas eredményeket értek el Európában, különösen a Hyundai.” – mondta Michelle Krebs elemző. „”Stílusos, értékarányos alternatívát kínálnak.”
A Hyundai németországi piaci részesedése az év első nyolc hónapja alapján olyan magas szintre jutott, amellyel háttérbe szorított olyan konkurenseket, mint a FIAT, Peugeot, vagy a Citroen.
„Olyan erőt képviselnek, amelyre figyelnünk kell, és azt is tesszük.” – mondja Roelant de Waard, a Ford európai értékesítési és marketing részlegének vezetője.
Végezetül pedig egy tanulságos videó arról, ahogy a mérőszalagos Martin Winterkorn, a VW teljhatalmú elnöke komor tekintettel méricskéli végig az új Hyundai i30-at kívül-belül:
Forrás: reuters.com, youtube.com