A Hyundai otthoni piaci részesedése 45 % alá csökkent
Dél-Korea vezető autógyártója, a Hyundai Motor Company hazai piaci részesedése augusztusban 45 % alá esett egy kulcsfontosságú modelljének rövid idejű gyártási felfüggesztése miatt.
A Korea Automotive Kutatóintézet adatai szerint a Hyundai 51.322 darabot értékesített a múlt hónapban Dél-Koreában, ezzel az eredménnyel a hazai piacon eladott új autók 44,8-át birtokolja.
Ez az első olyan eset, amikor a Hyundai piaci részesedése 45 százalék alá esett. Májusban volt olyan, hogy a piaci részesedés elérte a 47,9 százalékot is.
A csökkenés elsődleges oka az volt, hogy két hetes üzemkarbantartást végeztek a Grandeur gyártósorán. A Grandeur eladások ennek megfelelően 40 százalékot zuhantak, így 5.403 darab talált gazdára augusztusban.
Korea második legnagyobb autógyártója, a KIA és a Hyundai egy vállalatcsoporthoz tartoznak, ám a piaci részesedése stabilan 32 % maradt, míg a GM Korea 9,9 % volt a múlt hónapban.
A Renault Samsung Motors, a frncia Renault SA. Dél-koreai egysége a hazai piac 9,7 százalékát birtokolja, míg a Ssangyong Motor Company 3 százalékon áll.
Forrás: english.yonhapnews.co.kr