20 éve Németországban a Hyundai



Senki sem gondolta akkor, hogy ilyen kerek évfordulót ér meg a Hyundai Németroszágban, amikor húsz éve az első autó elkelt. Azóta sokat fejlődött a márka.

1991-ben érkezett a Hyundai az akkor éppen újraegyesült Németország autópiacára. Akkoriban négy modellből állt a Hyundai kínálata – a középkategóriás Lantra és Sonata, az S-Coupé, illetve a kompakt Pony állt csatasorba.


A koreai autókra jellemzően bőséges alapfelszereltséggel és alacsony árukkal könnyen levették lábukról a vásárlókat. Ám az autók technikája, csakúgy, mint a minőségük, nem tartott igazán lépést a konkurenciával.


Az igényesebb vásárlók már az olcsóbb anyagokból készült belső anyagok puszta megjelenésétől is megrémültek. Ám mindezek ellenére 1992-ben már 28.000 darab új gépkocsit sikerült a kereskedőknek eladniuk.


A kilencvenes évek végétől azonban a Hyundai konszern változtatott a hozzáállásán, és milliárdokat fektetett kutatás-fejlesztésbe, minőségbiztosításba, valamint formatervezésbe.

Az erőfeszítések nem voltak hiábavalóak, az eredmények hamar meg is mutatkoztak. A modellpaletta újabb modelljei az ezredforduló után az Euro-NCAP törésteszten már hasonló eredményt értek el, mint a konkurens márkák.


2006-ban pedig a J.D Power minőséget vizsgáló tanulmányban először szerepelt a dobogó legfelső fokán a márka, míg az évtized végére az i20, i30 modellek 5 csillagos elismerést kaphattak a törésteszteken is.   

A 20 éves évforduló tiszteletére Németországban „Edition20” néven különleges felszereltségű modelleket dobtak piacra, amelyekkel méltó emléket állítanak az elmúlt két évtizednek. Az akcióban az i10, i20, ix20, valamint az i30 vesz részt és különböző extrafelszereltségeket kínálnak jutányos áron.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei