A Hyundai Motor India az exportra helyezi a hangsúlyt


India második legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor bejelentette, hogy inkább exportpiacai felé fordítja figyelmét annak érdekében, hogy ezzel kiegyenlítse a hazai személyautó piacon tapasztalható visszaesést.

„Az elsődleges célunk mindig a helyi piac kielégítése, ám ez az utóbbi hónapokban eléggé visszaesett. Tehát annak érdekében, hogy tartani tudjuk az eladási célkitűzéseinket, az exportpiacok felé is fordulunk.” Mondta Arwind Saxena,, a HMIL marketing és értékesítési igazgatója.

A HMIL jelenleg 110 országba exportálja termékeit Afrikában, Nyugat-Ázsiában, Ázsiában, az óceáni térségben, illetve Európában.

A társaság korábban exportpiacaira szánt termékeit is a helyi piacon értékesítette, hogy kielégítse a növekvő belső keresletet.

„Nem kívánunk új piacokra behatolni, hanem a meglévő piacokra irányuló mennyiséget kívánjuk növelni.” – mondta Saxena.

Az utóbbi két hónapban a helyi kereslet jelentősen visszaesett, ám az export továbbra is növekszik.

Júliusban a társaság 25.642 autót adott el a helyi piacon, míg tavaly ilyenkor 28.811 darabot.

Az export viszont a tavaly júliusi 21.600 darab helyett 24.025 darabra emelkedett idén.

A társaság hazai eladásai még augusztusban is közel 2 ezer darabbal csökkentek a tavalyi számokhoz viszonyítva, míg az export ugyanennyivel nőtt.  

2010-ben a Hyundai 356.717 autót adott el Indiában, míg exportra 247.102 autó ment.

Amikor rákérdeztek a kereslet mérséklődésének okára, Saxena így reagált: „Igen, az elmúlt néhány hónapban az eladások csökkentek a magas benzináraknak és a növekvő kamatoknak köszönhetően. Sok érdeklődőnk van, ám az még nem egyenlő a vásárlással.” – mondta.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei