A Hyundai Motor India az exportra helyezi a hangsúlyt
India második legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor bejelentette, hogy inkább exportpiacai felé fordítja figyelmét annak érdekében, hogy ezzel kiegyenlítse a hazai személyautó piacon tapasztalható visszaesést.
„Az elsődleges célunk mindig a helyi piac kielégítése, ám ez az utóbbi hónapokban eléggé visszaesett. Tehát annak érdekében, hogy tartani tudjuk az eladási célkitűzéseinket, az exportpiacok felé is fordulunk.” Mondta Arwind Saxena,, a HMIL marketing és értékesítési igazgatója.
A HMIL jelenleg 110 országba exportálja termékeit Afrikában, Nyugat-Ázsiában, Ázsiában, az óceáni térségben, illetve Európában.
A társaság korábban exportpiacaira szánt termékeit is a helyi piacon értékesítette, hogy kielégítse a növekvő belső keresletet.
„Nem kívánunk új piacokra behatolni, hanem a meglévő piacokra irányuló mennyiséget kívánjuk növelni.” – mondta Saxena.
Az utóbbi két hónapban a helyi kereslet jelentősen visszaesett, ám az export továbbra is növekszik.
Júliusban a társaság 25.642 autót adott el a helyi piacon, míg tavaly ilyenkor 28.811 darabot.
Az export viszont a tavaly júliusi 21.600 darab helyett 24.025 darabra emelkedett idén.
A társaság hazai eladásai még augusztusban is közel 2 ezer darabbal csökkentek a tavalyi számokhoz viszonyítva, míg az export ugyanennyivel nőtt.
2010-ben a Hyundai 356.717 autót adott el Indiában, míg exportra 247.102 autó ment.
Amikor rákérdeztek a kereslet mérséklődésének okára, Saxena így reagált: „Igen, az elmúlt néhány hónapban az eladások csökkentek a magas benzináraknak és a növekvő kamatoknak köszönhetően. Sok érdeklődőnk van, ám az még nem egyenlő a vásárlással.” – mondta.
Forrás: business-standard.com