A Hyundai saját sikerének áldozata
Míg néhány éve a Hyundai és KIA márkák másodosztályú márkák voltak, ma már azért szerepelnek a címoldalakon, mert túl sikeresek.
„A kereslet meghaladta a kínálatot”- mondja John Krafcik, a Hyundai Motor America ügyvezetője.
Az Egyesült Államokban – ahol a Hyundai és a KIA ugyanolyan piaci részesedéssel rendelkezik, mint a Honda - ha egy vásárlónak konkrét színelképzelése, vagy opciós igénye van, felkészülhet a várakozásra.
A legbuzgóbb vásárlók az otthonuktól távolra is képesek ellátogatni a vásárlási szándékukkal, illetve az autó átvételéhez akár repülőre is ülnek. Ez régen elképzelhetetlen volt egy Hyundai modell kedvéért.
Kanadában a koreai páros 10.946 autót adott el augusztusban, amellyel 17,5 százalékos a piaci arányuk – ez jóval több, mint a Ford (10,8 %), a Toyota (13,2 %), vagy a Honda (7,2) eredménye.
Megfizethető árú, szép termékeivel és bőséges felszereltségükkel sok elemző szerint néhány éven belül a világ legnagyobb autógyártója lehet a Hyundai KIA Automotive Group.
Ugyanakkor ezt a címet nem adják könnyen. Ahogy a GM és a Toyota példája is jól mutatja, a termelési mennyiségre összpontosítás gyakran a minőség és a biztonság rovására mehet.
„Egyik legnagyobb aggodalmunk, hogy a minőségbiztosítási rendszerünk képtelen lépést tartani a növekvő termelési mennyiséggel.” – mondja Mike O’Brien, a Hyundai U.S. termelési igazgató-helyettese.
Úgy tűnik, sokat kell még dolgozniuk a Hyundai-KIA munkatársainak, hogy elérjék céljukat – ám jó úton haladnak.
Forrás: auto123.com