A Hyundai megelőzheti a Mercedes-Benzt


Dél-Korea első számú autógyártója, a Hyundai Motor Company reményei szerint idén a régió gazdaságát sújtó elhúzódó pénzügyi válság ellenére kétszámjegyű értékesítés-növekedést könyvelhet el az európai piacon. 

Amikor nemrég a vállalat elnöke, Chung Mong-koo meglátogatta az autógyártó európai üzemeit, a szöuli székhelyű vállalat bejelentette, hogy 2011-re 698.000 autó eladását tervezi, amely 12,4 százalékos növekedés az előző év adatához képest.

Ez azt jelenti, hogy a vállalatcsoport, amely a Hyundai Motor Company-t és a KIA Motors-t foglalja magába, éppen megelőzi a Daimler csoportot, Európa 8. legnagyobb vállalatát, amely olyan márkákat tömörít, mint a Mercedes-Benz, Smart, vagy a Maybach. Így gyakorlatilag a Hyundai jelenleg a Daimler nyomában van.

„2011. első nyolc hónapjában a Hyundai és a KIA összesen 445.000 járművet értékesített Európában, amely az ázsiai vállalatok közül a legjobb eredmény, és amellyel szerény 1.000 darabbal állunk a Daimler előtt.” – mondta a Hyundai illetékese. 

„Figyelembe véve azt a tényt, hogy a Hyundai túlteljesítette a Daimlert a havi eladások szintjén, úgy számítjuk, hogy a 2011-es éves eredményünk is jobb lehet a Daimlerénél. 

Az Európai Automobilgyártók Szövetségének adatai szerint a Hyundai Motor Group június óta az európai piac több, mint 5 százalékát folyamatosan birtokolja, ráadásul augusztus hónapban ez a szám majdnem megközelítette a 6 százalékot is. (5,8 %)

Ezzel szemben a Daimler júniusban 5,3, illetve júliusban 5,7 százalékkal volt kicsivel előrébb a Hyundainál, ám augusztusban 5 százalékra csúszott vissza a piaci részesedés, ami 0,8 százalékkal kevesebb a Hyundai azonos időszaki értékénél.

A koreai autógyártó Toyotával szembeni előnye is nőtt, hiszen a japán gyártó csupán 368.000 autót adott el Európában 2011. január és augusztus között.

„Amikor az európai piac zsugorodik, a kemény munkának köszönhetően a Hyundai és KIA márkák a legnagyobb ázsiai márkákká válhattak, megelőzve a japán konkurenseket.” – mondta Chung egy nyilatkozatban.  

„Az innovatív és proaktív marketingtevékenységünknek köszönhetően mi vagyunk az egyetlen olyan globális márka, amely képes volt a 2008-as válság ellenére növekedni. Biztosak vagyunk benne, hogy elsőrangú csapatunknak köszönhetően képesek vagyunk leküzdeni a gazdasági nehézségeket.”

Chung hozzátette, hogy az új Hyundai és KIA modellek mind olyan termékek, amelyek az európai vásárlók igényeinek megfelelnek. „Továbbra is szükségünk van az agresszív marketingre és a testreszabott modellekre is.”

A vállalatvezető ellátogatott a Hyundai Motor cseh üzemébe és a Frankfurtban található értékesítési központba is.

A 73 éves vezető találkozott továbbá Ekkehard Schulz-cal is, aki a nagy német technológiai konglomerátum, a ThyssenKrupp előző ügyvezetője. Chung a két vállalat közötti esetleges együttműködésről tárgyalt vele.

Az év eleji nyugdíjazása után Schulz a ThyssenKrupp felügyelőbizottságának tagjává vált. A cég kirendeltségek százaival rendelkezik a világ minden táján és többek között az acéliparban, autóiparban, liftgyártásban és anyagkereskedelemben érdekelt.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei