A koreaiak az importált dízelautókat kedvelik


Az importált dízelautóknak igen nagy a kereslete Dél-Koreában, ám az eladott autók között alig találunk hazai gyártásút.

A Koreai Automobil Importőrök és Disztribútorok Egyesülete (KAIDA) jelentése szerint a dízelhajtású gépkocsik részaránya a 2006-os 10,7 százalékról 34 százalékra emelkedett idén. A növekedés a gázolajjal hajtott autók benzines társaikhoz viszonyított nagyobb hatótávjának és jobb dinamikájának köszönhető.

A koreai piacon a dízelmotoros autók még a nagy terepjárók körében is népszerűek. A KAIDA szerint ezek 90 százalékát dízelmotorral vásárolják, köztük a Tucson, Sportage, Santa Fe és Sorrento modelleket.

Ám a koreai gyártású limuzinok esetében a dízelek aránya nem éri el az 1 százalékot sem. A Hyundai eladott limuzinjainak 3,8 százaléka volt gázolaj meghajtású 2006-ban, ám idén ez 0,9 százalékra csökkent. A KIA esetében még nagyobb a visszaesés, hiszen a 2006-os 11 százalékról 0,1 százalékra zuhant ugyanez az arány.

Az egyik tényező, amely a dízelautók eladásait akadályozza, hogy néhány sikermodell újabb kiadásaiban nincs ilyen motor. „A dízel limuzinoknak nincs versenyelőnyük Dél-Koreában, mivel a koreai vásárlók inkább a sima, halkabb működést részesítik előnyben, ezenkívül ezek relatív drágábbak is benzines társaiknál.” – mondja a Hyundai szóvivője.

Ám a vásárlók egy jelentős része reméli, hogy hamarosan nagyobb választékban lesznek hazai gyártású dízelautók, amelyek felvehetik a versenyt a simábban, csendesebben működő európai konkurensekkel. Ezt jól bizonyítja a Hyundai legújabb i40 modellje, melyből a bemutatást követően a vásárlók 70 százaléka dízelváltozatot vásárolt.

A KAIDA szerint az importált dízelautók elárasztották a piacot, hiszen az idén bemutatott 60 új modellből 19-ben dízelmotor működik.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei