Amerikában tarol a Sonata, otthon botladozik. Mi az oka?


Sajnos, nem mindig sikerül olyan formatervet összehozni, amely mindenkinek tetszhet. Ezt lassan a Hyundai is kapizsgálja.

Amíg ugyani s Sonata formaterve Amerikában telitalálatnak bizonyult, a koreai piac azonban elfordult az új modelltől, köszönhetően annak merész folyékony szobrászat formanyelvének.

Egyszerűbben: a koreai piac inkább valami kevésbé radikális megjelenést részesítene előnyben, hiszen elődjéhez képest radikálisan újult meg a modell.

Az amerikai elemzők szerint a viszont a Hyundai sikere az új modellek feltűnő külső megjelenésében keresendő. Tény, hogy a J.D. Powers szerint az amerikai vásárlók számára a külső megjelenés a második legfontosabb szempont autóvásárlás során. Az első számú viszont a garancia.

Ám Dél-Koreában ez másképp van. „Sok olyan vásárlónk van, aki kritikusan viszonyul a formatervekhez.” – mondta Cho Won Hong, a Hyundai marketing főigazgatója. „Viszont mi hisszük, hogy meg tudjuk őrizni formaterveink identitását.”

Vajon ez azt jelenti, hogy a Hyundai számára nem számít a koreai piac véleménye? Ez ki van zárva. Viszont remek kihívást jelent a Hyundai formatervezői számára: Hogyan tervezzünk olyan autót, amely tetszik a koreai vásárlóinknak anélkül, hogy amerikai vásárlókat veszítenénk, akik innovatívnak tekintik az új dizájnnyelvet?

Forrás: autonews.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei