Bemutatták az 1,6 T-GDi és az Euro 6 R-2.0 CRDi motorokat



A Hyundai csoport adott otthont a 11. Hyundai-Kia Nemzetközi Erőforrás Konferenciának, amelyet október 19. és 20. között tartottak meg, és amelyen bemutatták a legújabb technológiákat és a szakértők megvitatják az iparág haladási irányvonalát.

A konferencia során a résztvevő szakértőknek alkalma nyílik megvitatni a következő generációs erőforrások tervezésének, fejlesztésének irányát és lehetőségük adódik megosztani az innovatív technológiákat az egyre szigorúbb körnnyezetvédelmi szabályozások figyelembevételével. Az évenként megrendezésre kerülő konferenciát a Hyundai-Kia Motors koreai fejlesztőközpontja közelében található Rolling Hotelben rendezték meg.   

"Az egyre szigorodó és szinte nemzetenként változó környezetvédelmi előírásoknak köszönhetően az erőforrások fejlesztésében a verseny egyre éleződik." - mondta Woong-Chul Yang, a Hyundai Motor elnökhelyettese. "A Hyundai Motor a jövőben felgyorsítja új erőforrásainak fejlesztését, amelyek nagy teljesítményük mellett környezetbarát motorok is lesznek egyben." A konferencián a Hyundai Motor bemutatta két innovatív erőforrását, melyet teljes egészében házon belül készítettek: az 1,6 literes T-GDi Gamma benzinmotort és az Euro 6 szabványnak megfelelő 2 literes R CRDi dízelmotort. 

Az 1,6 T-GDi Gamma erőforrás, amelyet 52 hónap alatt és 69,5 milliárd won (61 millió dolllár) költséggel fejlesztettek ki, a legjobb teljesítményadatokkal rendelkezik a kategóriájában, ahol igen nagy a verseny. A motor 6000 fordulaton leadott 204 lóerős teljesítménye mellett alacsony, 1750 fordulaton elért 265 Nm nyomatékával is messze felülmúlja konkurenseit. 

Továbbá a károsanyag-kibocsátás csökkentésével a motor a California-i szigorú környezetvédelmi előírásokat is teljesíti, amely a világ egyik legszigorúbb ilyen jellegű törvénye. Emellett természetesen megfelel az Euro 5, illetve Euro 6 elvárásoknak is. Az üzemmanyag takarékosság és a magas teljesítmény jegyében a tervezők egy turbófeltöltőt és intercoolert is beszereltek a közvetlen befecskendezéses CVVT motorhoz.  


Az Euro 6 R-2.0 dízelmotor új technológiák felhasználásával nevéhez méltóan teljesíti az Euro6 elvárásokat. Az erőforrás 150 lóerő és 385 Nm leadására képes és rendkívül környezetbarát.

Az új előírásnak megfelelően az új motor a kibocsátott Nitrogénn-oxid értéket az Euro 5 motorokhoz viszonyítva 56 százalékkal csökkenti. Az új erőforrás bemutatásával a Hyundai Motor szerint a vállalat lesz a élenjáró a környezetbarát személyautók technológiája területén, mivel több, mint két évvel megelőzik a szabványok életbe lépését.

A Hyundai a konferencián az új 6 fokozatú automata váltóját is bemutatta, melyet a Sonata Hybrid változatába szerelnek be, ezenkívül a Theta T-GDi motort, a Kappa bi-fuel motort, az R-2,2 kétfokozatú turbóval felszerelt dízelmotort, és nem utolsósorban a 6 fokozatú duplakuplungos automata váltóművet is kiállították.  

Néhány ezer erőforrás specialista és akadémikus vett részt a konferenncián, köztük a Bosch, a Continental, Delphi, Magna és Denso vállalatok képviselői. A konferencia keretein belül több, mint 30 vállalat 50 bemutatót tart az új erőforrás technológiák különböző területeiről.





Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei