Eontól a Santa Fe-ig India útjain


Az egyre növekvő eladási darabszámaival India második legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor India (HMIL) egy egész sor új autót kíván bevezetni a helyi piacra a következő három év során.

Amíg az elmúlt évben megkezdődött a felső kategóriás Santa Fe terepjáró gyártása Indiában, idén a modellpaletta másik végletére koncentrálnak a nemrég bemutatott Eon miniautóval.

Arwind Saxena, a HMIL értékesítési és marketing igazgatója szerint: „Az indiai piac felépítése miatt továbbra is a kompakt autók szegmensére koncentrálunk annak érdekében, hogy minél több autót értékesítsünk. Ám az elkövetkezendő három évben több szegmensben is mutatunk be új modelleket, hogy betömjük a piaci réseket és erősítsük pozíciónkat Indiában.”

A vállalat jelenleg a kisautópiac 16 százalékát birtokolja a Santro modellel. Az Eonnal remélhetőleg felfut az értékesítési darabszám a kategóriában és lekörözheti a Maruti Altot.

A hyundai világszinten eddigi legkisebb autója egy 814 köbcentis, háromhengeres motorral kapható, míg a konkurens Alto 800 és 998 köbcentis erőforrással rendelkezik.

A nyilvántartási adatok szerint 297.384 miniautó (kevesebb, mint 3600 mm hossz és 1 liternél kisebb motor) kelt el idén április és szeptember között. A Maruti az Altoval, Wagon R-rel és az A-Star-ral 79 százalékkal uralja ezt a szegmenst, míg a Chevrolet a Spark modellel 5 száalék körüli részesedéssel rendelkezik.

A Hyundai idén szeptemberig több, mint 100.000 darab i10 és i20 modellt adott el, ezzel az ottani prémium kisautó szegmensben 27 százalékos részesedést szerzett. A középkategóriában a megújult Verna modellel jelent meg a hyundai idén májusban, amellyel a Honda City és a Volswagen Vento riválisává vált.

Jelenleg 20.000 megrendelés van a Verna modellre. Idén április és szeptember között a vállalat piaci részesedése a tavalyi 15-ről 26 százalékra szökött fel a szegmensben, az új modellnek köszönhetően.

A HMIL mostanában a belső piacra helyezte a fő hangsúlyt, hiszen a hazai piac 23 százalékkal nőtt tavaly óta, míg az export 8,5 százalékkal csökkent. A cég tervei szerint idén az indiai piacon 400 ezer autót kíván értékesíteni, míg exportra a tavalyinál kevesebb autó kerül.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei