Ötcsillagos Veloster
A koreai autógyártó egyik legdögösebb négykerekűje, a Hyundai Veloster sokak számára meglepetésszerűen öt csillagot szerzett az Euro NCAP töréstesztjén.
Felnőtt védelem:
Az utastér a frontális ütközés során stabil maradt . Mindkét elöl helyet foglaló jó minősítésű a védelem, kivéve a lábszárak területén, ahol csupán elfogadható eredmény született. A bábúk jó védelmet érzékeltek a térdeknél mind a vezető, mind az utas oldalán. A Hyundai Veloster megmutatta, hogy ugyanolyan védelem érhető el az utas, illetve a vezetői oldalon, illetve különböző ülésbeállítások esetében egyaránt
Az oldalütközésnél minden testfelületet megfelelő védelem ér, így az autó maximális minősítést kapott.
A hátsó ütközésnél az ülés és fejtámla szintén megfelelő védelmet biztosít a bent ülők számára.
Gyermekvédelem:
A Veloster csupán néhány pontot vesztett a három éves gyerekbábu előrelendülő testének védelme körüli minimális hiányosság miatt, ám az előrelendülés még így sem volt túlzott, az oldalütközés esetében mindkét bábut megfelelő módon védi a rendszer, amivel minimálisra csökken a sérülés kockázata. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így fordított helyzetben is rögzíthető gyermekülés az első ülésen. A vezető számára pontos jelzést ad a jármű a légzsák állapotáról, illetve a fordított helyzetben történő gyermekülés beszerelésének légzsákkal kapcsolatos veszélyeiről.
Gyalogosvédelem:
A Veloster első lökhárítójának, illetve a motorháztető első részének kialakítása egy jónak, vagy határesetnek mondható egy esetleges gyalogosgázolás során. Egy gyermek gázolása esetén a motorháztetőre csapódó fejet a Veloster néhány helyen jól védi, míg máshol kevéssé jó a védelem. Felnőtt gázolása esetén a fej védelme elég gyenge.
Biztonsági rendszerek:
Az ESP szériafelszereltség minden Velosterben, ahogy alap a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető jelzés az elöl ülők számára is. Sebességkorlátozó nem jár a modellhez.
A Veloster töréstesztje videón:
Forrás: thekoreancarblog.com