A KIA hazai pályán megelőzheti a Hyundai-t


A KIA Motors Corp. a hazai piacon a Hyundai testvérmárkája legnagyobb ellenfele, aminek következtében szűkült a piaci részesedései közötti különbség is.   

A Hyundai azzal számol, hogy a KIA egy éven belül történetében először ugyanolyan szintre jut a hazai piacon, mint az anyavállalat maga – főleg a limuzinok és hobbiterepjárók eladásai révén.

Habár a koreai piacon a piaci részesedésben még mindig 10 százalékpont a különbség minden kategóriában, a haszongépjárműveken kívül várhatóan közeledni fognak a piaci részesedési mutatók a Hyundai-éhoz.

A Koreai Automobilgyártók Szövetségének adatai szerint a Hyundai és KIA márkák piaci rsézesedése 45,1, illetve 32,2 % volt augusztus hónapban a hazai piacon.  Ám ezekben az adatokban a haszongépjármű-eladások is benne vannak.

Ha a 2010-es teljes (haszongépjárművekkel növelt) piaci részesedéseiket nézzük, azok 45,2, illetve 33,2 % értéken voltak, míg hja csak a limuzinok és hobbiterepjárók között nézzük ezt az arányt, az 39,6, illetve 35,7 %.

Havi szinten a Hyundai 41.511 darabot, míg a KIA 36.600 darabot értékesített átlagosan idén a hazai piacon.

A limuzinok és hobbiterepjárók eladásai közötti rés szűkülni látszik, 22,9 százalékpont 2007-ben, 17 százalékpont 2008-ban, 15,4 százalékpont 2009-ben, míg 3,9 százalékpont 2010-ben.

Az autókereskedők szerint a KIA sikerét négy modell bevezetése okozza: a K5, a K7, a Sorento R, illetve a Sportage R.


A KIA Motors lenyűgözte a koreai vásárlóit az új modellek formaterveivel, amelyben nagy szerepet játszik, hogy sikerült megszerezniük maguknak azt a Peter Schreyert, aki olyan autókat tervezett korábban, mint a Volkswagen Beetle, vagy épp az Audi TT.  

Ám a Hyundai illetékesek és néhány kereskedő kétségbe vonja, hogy a KIA megelőzheti a Hyundai-t.

A szkepticizmusuk oka az, hogy a KIA még mindig a Hyundai mögött áll termelési kapaciát és márkaimázs területén.

„Néhány KIA vásárlónak hónapokat is várnia kell a kiszemelt autójára, mivel kisebb a gyártási kapacitás.” – mondja egy helyi kereskedő.

A Hyundai vezetői azonban mindenesetre komolyan veszik a helyzetet. Amennyiben a KIA valóban túlszárnyalja a Hyundai-t a hazai piacon, abban az esetben az negatív befolyással rendelkezne Dél-Korea elsőszámú autógyártójának megítélésére és tengerentúli értékesítési kilátásaira.

„Elég érdekes lesz, ahogy ezt a helyzetet a Hyundai elnöke, Chung Mong-koo és egyetlen fia Eui-sun, a KIA Motors ügyvezetője egymás között rendezik.” – mondja egy kereskedő.

Korszakalkotó módon a KIA bejelentette a K9 szériájának bevezetését, amely egy V8 motorral hajtott luxuslimuzin lesz és várhatóan 2012 első negyedévében mutatják be.

A K9 – amely az Opirus felfrissített változatának is tekinthető – a szakértők szerint a Hyundai Genesis és a Hyundai Equus modellek közötti űrt lesz képes betölteni.


A KIA K5 és K7 szériája a Hyundai Sonata és Grandeur közvetlen konkurensei, míg a KIA Sorento R és Sportage R sorozatai a Hyundai Santa Fe és Tucson ix ellenfelei.

Továbbá a KIA bevezetni készül a K3 sorozatot, amely a Forte limuzin frissítése, mely a Hyundai Avante modellel veheti fel a versenyt.

A pletykák szerint az autóipari csoport azt fontolgatja, hogy elhalasztja a K3 bemutatását az eredetileg tervezett 2012-ről 2013-ra annak érdekében, hogy ezzel lassítsa a növekedési folyamatot.

Mielőtt bemutatnák a K9 és K3 szériát, a KIA bemutatja a TAM névre keresztelt, a Morning (Picanto) kisautóra épülő járművét még ebben az évben. A vállalat idei eladási célja 60.000 darab.  

A Hyundai 5, míg a KIA 9 új modell bevezetését tervezi még a következő év vége előtt.

A vállalatok bemutatták az új i40-et, illetve az új Riot az elmúlt hónapban.

Forrás: koreaherald.com 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei