Törökországból hódítja meg Európát a Hyundai új haszonjárműve


A Hyundaihoz közelálló források szerint a márka hamarosan egy Törökországban gyártandó modellel lépne be az európai kisteherautó-piacra, amely komolyan veszélyeztetheti a Renault és a PSA csoport pozícióját ezen a jövedelmező területen.  

A Reuters hírügynökség egy, az autógyártó teveivel tisztában lévő forrásra hivatkozva azt állítja, a dél-koreai autógyártó a szeptemberi Hannoveri Teherautó-kiállításon mutatja meg saját haszongépjárművét, amelynek sorozatgyártása a török Karsan vállalattal közösen jövőre indulhat meg. a Hyundai nem kívánta kommentálni ezeket az értesüléseket.    


A hír azután kapott napvilágot, hogy a Volkswagen úgy döntött, a Crafter gyártásának Németországból Lengyelországba helyezésével egy második kisteherautó gyártását is megkezdi az alacsony bérezésű országban. Mindkét autógyártó döntése alátámasztja, hogy a verseny egyre éleződik a teherautó-piacon, amely annak ellenére jövedelmezőbb a személyautó-gyártásnál, hogy itt is jellemzőek a nagyobb kedvezmények.  

Ezek a fejlemények különösen nagy kockázatot jelentenek a piacot eddig uraló Renault és a PSA Peugeot-Citroen csoportokra, amelyek a Peugeot Boxer, Citroen Jumper és Renault Master modelljeiket a költségesebb nyugat-európai gyáraikban építették. „A kishaszon-gépjárművek most az a kategória, ahol sokkal élesebb a verseny, mint korábban.” – mondta nemrég Jerom Stoll, a Renault értékesítési vezetője.


Miközben ugyanis a kishaszon-gépjárművek csupán 10 százalékát teszik ki az európai autóeladásoknak, ezek sokkal inkább hozzájárulnak az autógyártók profitjához. Ám a magára találó piac ellenére továbbra is jellemzőek a nagy árengedmények a kisteherautók között, amelyek eladási darabszáma 9,9 százalékkal nőtt az első negyedévben.

Kevés autógyártó bontja le nyereségét kategóriák szerint, ám az elemzők szerint a francia csoportok árrése kétszerese volt annak a 3-4 százalékos szintnek, amelyet a személyautókon kerestek a 2008-as válságot megelőző években. „A Volkswagen örömmel gyártaná a teherautóit továbbra is Németországban, így minden bizonnyal valami megváltozott ezen a piacon.” – mondja Erich Hauser, a londoni ISI Group brókere.


A nyugat-európai történéseknek ellenállva a franciák továbbra is hazájukban tartották a termelést, vagy éppen átalakították termelési mixüket annak érdekében, hogy a kisteherautók is otthon készüljenek. A Renault Maubeuge-i üzemében immár 20 éve készülnek személyautók helyett teherautók, de a Trafic eddigi spanyol gyártását is áthelyezik egy észak-francia gyárba, ahol az idősödő Espace és Laguna gyártósorain készülnek majd a haszonjárművek. A csoporthoz tartozó Dacia márka Marokkóban és Romániában gyártja kisteherautóit, amelyek a regionális eladások 7 százalékát teszik ki.

A Peugeot a korábban a Fiattal közösen gyártott modell helyett egy új, a Toyotával közösen fejlesztett kisteherautót mutat be, amelyet a francia Sevelnord üzemben fognak majd gyártani.


Miközben a két franca csoport továbbra is vezeti az értékesítési listákat, az IHS adatai szerint piaci részesedésük a 2010-es 39,4 százalékról 36,7 százalékra esett vissza. A Volkswagen részesedése ugyanebben az időszakban 10,6-ról 13,2 százalékra ugrott, a Transit angliai gyártását 2013-ban a török gyártás miatt feladni kényszerült Ford a korábbinál egy százalékkal többet, 11,6 százalékot tudhat magáénak.


A gyárhoz közeli forrás szerint a Hyundai egyelőre nem véglegesítette az új modell bevezetésének időpontját, illetve árszintjét sem, ám szerinte a Karsan vállalattal már megegyeztek a gyártás részleteiről. A törökországi Bursa tartományban tevékenykedő gyártópartner más gyártók termékei mellett jelenleg is készít Hyundai kisteherautókat a helyi piacra.

A VW a Caddy modellt a lengyelországi Poznanban gyártja és 3,4 milliárd zlotyit (1,1 milliárd dollárt) fektet be egy közeli üzem felépítésébe, ahol a Daimlerrel közös németországi gyártás helyett  saját maga gyártja tovább a Craftereket 2016-tól.


Stephane Chesnel, a Peugeot kiemelt flottavásárlók lízingjéért felelős vezetője szerint a Volkswagen második lengyel gyártású kisteherautója nem veszélyezteti a francia csoport jelenlegi terveit. „Ez a Volkswagen döntése, a dolgok jelenlegi állása szerint mi azonban nem változtatunk termelésünkön” – mondta Chesnel egy interjúban.  

Habár mutatkoznak a fellendülés jelei, Chesnel úgy látja, a recesszió és a megszorítások átalakították a keresletet, amely nem tér vissza a válság előtti állapothoz. „Az ügyfelek korábban nagyobb autókat vettek, mint amekkorára szükségük volt. Most azonban jobban megnézik, mire van szükségük és kevesebb autót vásárolnak.”

Forrás: reuters.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését