A Hyundai Veloster Turbo megnyerte a 24 órás Nürburgring futamot


A Hyundai Motor Veloster Turbo versenyautója kategóriagyőzelmet aratott a híres nürburgringi 24 órás versenyen, ahol a csapat tagja volt a Hyundai Motor Deutchland főnöke, Markus Schrick is.

A Hyundai Motor határozottan megnyerte kategóriájában a 2014-es 24 órás Nürburgringi versenyt Németországban. Az SP2T osztályban a Veloster Turbo összesen 128 kört teljesített a 20,8 km hosszú és igen megterhelő Eifel versenypályán. A 131-es rajtszámú autó hat körrel többet teljesített, mint a hozzá legközelebb álló kategóriatárs, amellyel ismételten bebizonyította a Veloster Turbo tartósságát.  


A 168 autóból álló mezőnyben Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland igazgatója Michael Bohrer, Guido Nauman és Rory Penttinen versenyzőkkel társult. A csapat a 123. pozícióban végzett az összesítésben és 52 autót sikerült megelőznie, mielőtt a kockás zászlóval leintették volna a versenyt. Schrick, aki tavaly ezen az eseményen mutatkozott be versenyzőként, lenyűgöző teljesítményt nyújtott azalatt az idő alatt, amíg ő vezette az autót.    


Az SP2T kategóriába azokat az autókat nevezik, amelyek szorosan kapcsolódnak a szériamodellekhez és hengerűrtartalmuk nem haladja meg az 1,6 litert. A 71. pozícióban végzett Veloster Turbo jelentős mértékben azonos a népszerű sportkupé szériaváltozatával. Különleges első és hátsó felfüggesztésével és motorkarakterisztikájával a Veloster Turbo szériaváltozata versenyképes teljesítményt és vezetési élvezetet biztosít.  


A Veloster Turbo versenyautót a típus utcai példányaival egyetemben az ikonikus Nürburgringen tesztelték korábban, ahol a Hyundai Motor európai tesztközpontja is megtalálható. A kifejezetten erre a célra létesített fejlesztőközpont lehetőséget biztosít a Hyundai számára, hogy hatékonyan értékelje és fejlessze modelljei tartósságát és vezetési dinamikáját. Minden új modell 480 tesztkört fut a Nürburgring száraz és nedves pályáján egyaránt, amellyel hat hétnél kevesebb idő alatt akár 180 ezer kilométernyi futás szimulálható.     


„Kemény küzdelem volt ez a 24 óra, de remek pillanat volt mindenki számára átlépni a célvonalat” – mondja Markus Schrick. „ambiciózus célt tűztünk ki magunk elé, amit el is értünk – az autó hibátlanul teljesített, ahogyan mindenki, akinek köze volt ehhez a projekthez.”


„A Hyundai Veloster Turbo versenyautónk igen közel áll a sorozatgyártású darabokhoz, így a vezethetősége és az autó sebessége egyszerűen szenzációs” – mondja Peter Schuhmann csapatfőnök. „Mind a négy pilóta remek munkát végzett és tökéletesen teljesített.”


„A Nürburgring a Hyundai Motor európai tesztközpontjának ad otthont, így különleges alkalom részt venni a FIA rendezvényén” – kommentálta az eseményt Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke. „Ez az eredmény megmutatja a Hyundai Motor legújabb modelljeinek minőségét és tartósságát, amely akár még a tartóssági verseny extrém körülményei között is helytáll.”  


Idén már 42. alkalommal gyűltek össze a világ versenyzői a 2014-es 24 órás tartóssági versenyre. A Nürburgring a világ egyik leghíresebb pályája, amely a „Zöld Pokol” becenevet is megkapta, hiszen a 20,8 kilométeres versenypályán 73 kanyar (33 bal és 40 jobb) teszi próbára a járműveket.  


Németország nemcsak az éves tartóssági verseny, de a Hyundai Motor motorsport tevékenységének központja is, az alzenaui központú Hyundai Motorsport részt vesz a WRC bajnokságban. A Hyundai Shell World Rally Team jelenleg első szezonját tölti a versenysorozatban, ahol már egy dobogós helyezés és három szakaszgyőzelem áll mögöttük.   


Forrás: globalpr.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését