A Hyundai Veloster Turbo megnyerte a 24 órás Nürburgring futamot
A Hyundai Motor Veloster Turbo versenyautója kategóriagyőzelmet aratott a híres nürburgringi 24 órás versenyen, ahol a csapat tagja volt a Hyundai Motor Deutchland főnöke, Markus Schrick is.
A Hyundai Motor határozottan megnyerte kategóriájában a
2014-es 24 órás Nürburgringi versenyt Németországban. Az SP2T osztályban a
Veloster Turbo összesen 128 kört teljesített a 20,8 km hosszú és igen
megterhelő Eifel versenypályán. A 131-es rajtszámú autó hat körrel többet
teljesített, mint a hozzá legközelebb álló kategóriatárs, amellyel ismételten
bebizonyította a Veloster Turbo tartósságát.
A 168 autóból álló mezőnyben Markus Schrick, a Hyundai Motor
Deutchland igazgatója Michael Bohrer, Guido Nauman és Rory Penttinen
versenyzőkkel társult. A csapat a 123. pozícióban végzett az összesítésben és
52 autót sikerült megelőznie, mielőtt a kockás zászlóval leintették volna a
versenyt. Schrick, aki tavaly ezen az eseményen mutatkozott be versenyzőként, lenyűgöző
teljesítményt nyújtott azalatt az idő alatt, amíg ő vezette az autót.
Az SP2T kategóriába azokat az autókat nevezik, amelyek
szorosan kapcsolódnak a szériamodellekhez és hengerűrtartalmuk nem haladja meg
az 1,6 litert. A 71. pozícióban végzett Veloster Turbo jelentős mértékben
azonos a népszerű sportkupé szériaváltozatával. Különleges első és hátsó felfüggesztésével
és motorkarakterisztikájával a Veloster Turbo szériaváltozata versenyképes
teljesítményt és vezetési élvezetet biztosít.
A Veloster Turbo versenyautót a típus utcai példányaival
egyetemben az ikonikus Nürburgringen tesztelték korábban, ahol a Hyundai Motor
európai tesztközpontja is megtalálható. A kifejezetten erre a célra létesített
fejlesztőközpont lehetőséget biztosít a Hyundai számára, hogy hatékonyan
értékelje és fejlessze modelljei tartósságát és vezetési dinamikáját. Minden új
modell 480 tesztkört fut a Nürburgring száraz és nedves pályáján egyaránt,
amellyel hat hétnél kevesebb idő alatt akár 180 ezer kilométernyi futás
szimulálható.
„Kemény küzdelem volt ez a 24 óra, de remek pillanat volt mindenki
számára átlépni a célvonalat” – mondja Markus Schrick. „ambiciózus célt tűztünk
ki magunk elé, amit el is értünk – az autó hibátlanul teljesített, ahogyan
mindenki, akinek köze volt ehhez a projekthez.”
„A Hyundai Veloster Turbo versenyautónk igen közel áll a
sorozatgyártású darabokhoz, így a vezethetősége és az autó sebessége egyszerűen
szenzációs” – mondja Peter Schuhmann csapatfőnök. „Mind a négy pilóta remek
munkát végzett és tökéletesen teljesített.”
„A Nürburgring a Hyundai Motor európai tesztközpontjának ad
otthont, így különleges alkalom részt venni a FIA rendezvényén” – kommentálta az
eseményt Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke. „Ez az eredmény
megmutatja a Hyundai Motor legújabb modelljeinek minőségét és tartósságát,
amely akár még a tartóssági verseny extrém körülményei között is helytáll.”
Idén már 42. alkalommal gyűltek össze a világ versenyzői a
2014-es 24 órás tartóssági versenyre. A Nürburgring a világ egyik leghíresebb
pályája, amely a „Zöld Pokol” becenevet is megkapta, hiszen a 20,8 kilométeres
versenypályán 73 kanyar (33 bal és 40 jobb) teszi próbára a járműveket.
Németország nemcsak az éves tartóssági verseny, de a Hyundai
Motor motorsport tevékenységének központja is, az alzenaui központú Hyundai
Motorsport részt vesz a WRC bajnokságban. A Hyundai Shell World Rally Team
jelenleg első szezonját tölti a versenysorozatban, ahol már egy dobogós helyezés
és három szakaszgyőzelem áll mögöttük.
Forrás: globalpr.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!