Az új Hyundai Sonata is megkapta a Veloster turbómotorját
A Hyundai Motor America bejelentette, hogy az eddigi kétliteres turbómotor mellett egy kisebb motorral is rendelhető lesz az új Sonata,
amellyel elsősorban a gazdaságosságra érzékeny vásárlókat kívánják megcélozni.
Az új Sonata Eco megkapta az eddig a Veloster Turbo modell
1,6 literes, négyhengeres turbómotorját, amelyhez először társították a Hyundaai saját fejlesztésű hétfokozatú duplakuplungos
automataváltóját. Az erőforrás eredeti 201 lóerős teljesítményét azonban jelentősen
visszafogták, a Sonatában 177 lóerősre szelídült motor 265 Nm maximális
nyomatékkal rendelkezik. Ezzel a Sonata városban 28 mérföld/gallon (8,4 l/100 km),
országúton 38 mérföld/gallon (6,2 l/100 km) fogyasztásra képes, ez átlagosan 32
mérföld/gallonnak (7,4 l/100 km) felel meg. Az eddigi alapváltozat 2,4 literes
motorjával 3 mérföld/gallonnal fogyaszt többet, mint az új 1,6 T-GDI.
„A Sonata Eco a 2015-ös modell kifinomult formáját és magabiztos
menetdinamikáját még jobb üzemanyag-fogyasztással párosítja” – mondja John
Shon, a HMA terméktervezési igazgatója. „Ez az innovatív erőforrás anélkül fokozza
az autó gazdaságosságát, hogy csorbítaná annak vezetési élményét.”
A Hyundai Sonata új Eco változatának gyártását még nyáron megkezdik
a koreai gyártó alabamai üzemében.
A Sonata Eco alapára 24 085 dollár, amely 2 125 dollárral
magasabb, mint a Sonata 2,4 SE alapkivitelé volt. Az Eco változat alapvetően ugyanazzal
az felszereltséggel rendelkezik, mint az eddigi SE kivitel (bővebben erről itt),
azontúl viszont tolatókamerával, a Hyundai Blue Link telematikai rendszerével,
ötcolos színes érintőkijelzővel, elektromosan állítható vezetőüléssel és néhány
külső-belső díszítőelemekkel gazdagodott a modell.
A Sonata Eco a Hyundai amerikai válasza azokra a
középkategóriás modellekre, amelyek jobb üzemanyag-fogyasztást ígérnek, mint az
azonos modellek alapkivitelei, mégsem olyan drágák, mint a hibridváltozatok. A Mazda6
egyes kivitelei például többféle kiegészítő rendszerek mellett opciós
elektronikus kondenzátorral, elektromosságot visszatöltő fékrendszerrel javítja
a gazdaságosságot, míg a Volkswagen Passat TDI motorja 6,7 literes
átlagfogyasztást ígér.
A Hyundai 2014 első öt hónapjában a tavalyinál kevesebb,
összesen 297 027 autót értékesített az Egyesült Államokban, miközben piaci részesedése 4,6-ról 4,4
százalékra csökkent ugyanezen időszak alatt. A vállalat a 2015-ös Sonata
segítségével kívánja újra felvenni a lendületet és kíván további bővülést
elérni egyik legfontosabb piacán.
Forrás: hyundainews.com, autonews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!