Négy csillagra tervezték Hyundai i10-et?
Nemrég nyilvánosságra hozták, hogy az EuroNCAP töréstesztjén
a Hyundai i10 a lehetséges ötből csupán négy csillagot kapott. A részletek
alapján azonban elmondható, hogy a Hyundai csupán megpróbálta megtalálni a
megfelelő arányokat a biztonság és a megfizethetőség között.
A különböző töréstesztek és értékelések eredményei azt
jelzik, hogy a Hyundai már a fejlesztés során is négy csillagos eredményre
törekedett – a pontszámok alapján egyértelműen a négy csillagos területre
került az autó. ezzel azonban semmilyen gond sincs. Az EuroNCAP követelményei
minden évben szigorodnak, így az öt csillagos eredményt egyre nehezebb
kigazdálkodni a költségvetésből. És miközben az i10 néhány konkurense öt
csillaggal rendelkezik, mégsem lehet teljes mértékben összevetni az
eredményeket.
Néhányuk például olyan biztonsági technológiákkal
rendelkeznek, amelyekkel az i10 nem. A Skoda Citigo vagy a Fiat Panda vezetéstámogató
és balesetmegelőző rendszerekkel vannak felszerelve. Vagyis az autó egy fejlett
kamerarendszer segítségével figyelmezteti a vezetőt egy lehetséges baleseti
szituációra vagy akár automatikusan fékez is a vezető helyett. Ezek a
berendezések általában nem is drágák, hiszen csak a városi sebességhatárokon
belül működnek, ám segítenek megelőzni a ráfutásos balesetek bekövetkezését.
Ezeket félretéve azonban az új i10 biztonsága mégis sokat
fejlődött az elődmodellhez képest, amely szintén négy csillagot kapott. Az első
üléseken ülők sokkal nagyobb biztonságban érezhetik magukat egy frontális, vagy
akár oldalirányú ütközés során. Az első ülések ráfutásos baleset esetén a
nyakcsigolyákat is jól megvédik. A hátsók már nem ennyire jók, de ez az
eredmény megjósolható volt ebben a méretkategóriában. Az EuroNCAP csak
mostanában kezdett erre is odafigyelni, így csupán néhány kategóriatárs kínál
bármilyen védelmet a hátsó üléseken.
A gyerekvédelem is megfelelően teljesített. Az i10 a 18
hónapos csecsemő védelmére maximális pontszámot kapott, ám a hároméves
kisgyermek nyakára és mellkasára túl nagy erőhatás nehezedett. A Hyundai i10
ráadásul a gyalogosokkal is megpróbál „kedvesen” bánni. Az első lökhárítót úgy
tervezték, hogy megvédje a lábakat, a motorháztető pedig puhább a közepén, mint
a széleken.
A vezetéstámogató rendszerekben azonban nem jeleskedik az új
Hyundai i10. A vezető által állítható sebességhatároló egyik felszereltségben
sem jár alapáron, a Life alapváltozathoz pedig nem is rendelhető.
Persze jó lenne, ha az i10 is egy kicsivel több
vezetéstámogató rendszerrel rendelkezne. Egy egyszerűbb kamerarendszer nem
kerülne sokba, de megnyugtató lenne egy ilyen a fedélzeten, bár hiánya nem sok
ügyfelet riaszt el az i10 megvásárlásától. A Hyundai ugyanis így is egy
stílusos városi kisautót alkotott, amely megfelelő biztonságot is nyújt
utasainak.
Forrás: carsafetyrules.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!