Négy csillagra tervezték Hyundai i10-et?


Nemrég nyilvánosságra hozták, hogy az EuroNCAP töréstesztjén a Hyundai i10 a lehetséges ötből csupán négy csillagot kapott. A részletek alapján azonban elmondható, hogy a Hyundai csupán megpróbálta megtalálni a megfelelő arányokat a biztonság és a megfizethetőség között.

A különböző töréstesztek és értékelések eredményei azt jelzik, hogy a Hyundai már a fejlesztés során is négy csillagos eredményre törekedett – a pontszámok alapján egyértelműen a négy csillagos területre került az autó. ezzel azonban semmilyen gond sincs. Az EuroNCAP követelményei minden évben szigorodnak, így az öt csillagos eredményt egyre nehezebb kigazdálkodni a költségvetésből. És miközben az i10 néhány konkurense öt csillaggal rendelkezik, mégsem lehet teljes mértékben összevetni az eredményeket.  

Néhányuk például olyan biztonsági technológiákkal rendelkeznek, amelyekkel az i10 nem. A Skoda Citigo vagy a Fiat Panda vezetéstámogató és balesetmegelőző rendszerekkel vannak felszerelve. Vagyis az autó egy fejlett kamerarendszer segítségével figyelmezteti a vezetőt egy lehetséges baleseti szituációra vagy akár automatikusan fékez is a vezető helyett. Ezek a berendezések általában nem is drágák, hiszen csak a városi sebességhatárokon belül működnek, ám segítenek megelőzni a ráfutásos balesetek bekövetkezését.   


Ezeket félretéve azonban az új i10 biztonsága mégis sokat fejlődött az elődmodellhez képest, amely szintén négy csillagot kapott. Az első üléseken ülők sokkal nagyobb biztonságban érezhetik magukat egy frontális, vagy akár oldalirányú ütközés során. Az első ülések ráfutásos baleset esetén a nyakcsigolyákat is jól megvédik. A hátsók már nem ennyire jók, de ez az eredmény megjósolható volt ebben a méretkategóriában. Az EuroNCAP csak mostanában kezdett erre is odafigyelni, így csupán néhány kategóriatárs kínál bármilyen védelmet a hátsó üléseken.  

A gyerekvédelem is megfelelően teljesített. Az i10 a 18 hónapos csecsemő védelmére maximális pontszámot kapott, ám a hároméves kisgyermek nyakára és mellkasára túl nagy erőhatás nehezedett. A Hyundai i10 ráadásul a gyalogosokkal is megpróbál „kedvesen” bánni. Az első lökhárítót úgy tervezték, hogy megvédje a lábakat, a motorháztető pedig puhább a közepén, mint a széleken.


A vezetéstámogató rendszerekben azonban nem jeleskedik az új Hyundai i10. A vezető által állítható sebességhatároló egyik felszereltségben sem jár alapáron, a Life alapváltozathoz pedig nem is rendelhető.  

Persze jó lenne, ha az i10 is egy kicsivel több vezetéstámogató rendszerrel rendelkezne. Egy egyszerűbb kamerarendszer nem kerülne sokba, de megnyugtató lenne egy ilyen a fedélzeten, bár hiánya nem sok ügyfelet riaszt el az i10 megvásárlásától. A Hyundai ugyanis így is egy stílusos városi kisautót alkotott, amely megfelelő biztonságot is nyújt utasainak.  


Forrás: carsafetyrules.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését