A Prius sikerét ismételné a Hyundai
A Hyundai Motor várakozásai szerint üzemanyagcellás Tucson modelljük
amerikai bevezetésével a Toyota Prius sikerét ismételheti meg.
„Nagyjából 20 ezer vásárló mutatta ki szándékát arra, hogy
vásárolna az autóból. Tekintettel a környéken található töltőállomások számára,
terveink szerint ezt a számot ezerre csökkentjük” – mondta Lee Ki-sang, a
Hyundai környezetbarát modelljeinek fejlesztéséért felelő alelnök.
A Hyundai 2013. februárjában első globális autógyártóként
kezdte meg a Tucson ix hobbiterepjáróra épülő üzemanyagcellás modelljének
tömegtermelését. A Toyota és a Daimler jövőre tervezik saját üzemanyagcellás
modelljük gyártásának beindítását.
A Hyundai autóit eddig elsősorban főként az európai és
koreai kormányzati programok keretein belül értékesítette. Az amerikai
forgalmazás megindulása a technológia valódi főpróbája, amelynek keretében
kiderül, hogy az autót az először idegenkedve fogadott első Toyota Prius hibridekhez
hasonlóan elérheti-e a tömegpiacot.
A Hyundai a kulcsfontosságú piacokon bevezetésre kerülő
egyre szigorodó környezetvédelmi intézkedések hatására 1998 óta fejleszti a Tucson
projektet. Különösen Kalifornia zéró emissziós törvényei alapján válhatnak az
elektromos autóknál kézzelfoghatóbbá az üzemanyagcellás autók. A hidrogénnel
üzemelő Tucson ugyanis egyetlen feltöltéssel akár 549 kilométert is megtehet,
amely egy benzinmotorral rendelkező autóhoz hasonlítható. A működés közben melléktermékként
pedig csupán víz keletkezik, ami az autó a kipufogóján keresztül távozik.
Ám a Hyundai mérnökeinek legnagyobb kihívása a Tucson jelentős,
mintegy 145 ezer dolláros árcédulája, amely mellett ott van a gyér hidrogén-kúthálózat,
amelyek építése szintén hatalmas költséget jelent. Amerikában a Hyundai 2 999
kezdőrészlettel és havi 499 dolláros lízingdíjjal kezdi meg a Tucson Fuel Cell
árusítását, amelyben korlátlan hidrogén feltöltési lehetőség is megtalálható.
„A Hyundai és annak beszállítói is afféle tyúk és tojás
problémával állnak szemben” – mondja Toru Hatano, az IHS Automotive vezető
elemzője, aki szerint a futurisztikus modell iránti kereslet rövid- és
középtávon korlátozott lehet. „Ahhoz, hogy bővíteni lehessen az üzemanyagcellás
piacot, a beszállítóknak költséget kell csökkenteni és növelni kell a
hatékonyságot. Ehhez azonban nagyobb eladási mennyiség szükséges.”
A költségek csökkentése érdekében a Hyundai helyi beszállítókkal
közösen a legtöbb komponenst és a hidrogént is saját maga állítja elő. „Ezenkívül
dolgozunk egy olyan termelési platform kialakításán is, amelyben bármilyen új
autóalkatrész fejlesztése további beruházások nélkül termelhető lesz” – mondja Lee.
„Célunk, hogy az autó árát 2025-re a jelenlegi dízelmodellek áránál 10
százalékkal magasabbra csökkentsük – ez az iparági elemzőők szerin már
elfogadható piaci ár lenne.”
A Hyundai számításai szerint jövőre a további
üzemanyagcellás modellek megjelenésének köszönhetően a piac hatezer ilyen autót
vesz fel, ám 2025-re ez a szám elérheti a 250 ezret is.
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!