A Prius sikerét ismételné a Hyundai


A Hyundai Motor várakozásai szerint üzemanyagcellás Tucson modelljük amerikai bevezetésével a Toyota Prius sikerét ismételheti meg.

„Nagyjából 20 ezer vásárló mutatta ki szándékát arra, hogy vásárolna az autóból. Tekintettel a környéken található töltőállomások számára, terveink szerint ezt a számot ezerre csökkentjük” – mondta Lee Ki-sang, a Hyundai környezetbarát modelljeinek fejlesztéséért felelő alelnök.

A Hyundai 2013. februárjában első globális autógyártóként kezdte meg a Tucson ix hobbiterepjáróra épülő üzemanyagcellás modelljének tömegtermelését. A Toyota és a Daimler jövőre tervezik saját üzemanyagcellás modelljük gyártásának beindítását.  


A Hyundai autóit eddig elsősorban főként az európai és koreai kormányzati programok keretein belül értékesítette. Az amerikai forgalmazás megindulása a technológia valódi főpróbája, amelynek keretében kiderül, hogy az autót az először idegenkedve fogadott első Toyota Prius hibridekhez hasonlóan elérheti-e a tömegpiacot.     

A Hyundai a kulcsfontosságú piacokon bevezetésre kerülő egyre szigorodó környezetvédelmi intézkedések hatására 1998 óta fejleszti a Tucson projektet. Különösen Kalifornia zéró emissziós törvényei alapján válhatnak az elektromos autóknál kézzelfoghatóbbá az üzemanyagcellás autók. A hidrogénnel üzemelő Tucson ugyanis egyetlen feltöltéssel akár 549 kilométert is megtehet, amely egy benzinmotorral rendelkező autóhoz hasonlítható. A működés közben melléktermékként pedig csupán víz keletkezik, ami az autó a kipufogóján keresztül távozik.


Ám a Hyundai mérnökeinek legnagyobb kihívása a Tucson jelentős, mintegy 145 ezer dolláros árcédulája, amely mellett ott van a gyér hidrogén-kúthálózat, amelyek építése szintén hatalmas költséget jelent. Amerikában a Hyundai 2 999 kezdőrészlettel és havi 499 dolláros lízingdíjjal kezdi meg a Tucson Fuel Cell árusítását, amelyben korlátlan hidrogén feltöltési lehetőség is megtalálható.   

„A Hyundai és annak beszállítói is afféle tyúk és tojás problémával állnak szemben” – mondja Toru Hatano, az IHS Automotive vezető elemzője, aki szerint a futurisztikus modell iránti kereslet rövid- és középtávon korlátozott lehet. „Ahhoz, hogy bővíteni lehessen az üzemanyagcellás piacot, a beszállítóknak költséget kell csökkenteni és növelni kell a hatékonyságot. Ehhez azonban nagyobb eladási mennyiség szükséges.”


A költségek csökkentése érdekében a Hyundai helyi beszállítókkal közösen a legtöbb komponenst és a hidrogént is saját maga állítja elő. „Ezenkívül dolgozunk egy olyan termelési platform kialakításán is, amelyben bármilyen új autóalkatrész fejlesztése további beruházások nélkül termelhető lesz” – mondja Lee. „Célunk, hogy az autó árát 2025-re a jelenlegi dízelmodellek áránál 10 százalékkal magasabbra csökkentsük – ez az iparági elemzőők szerin már elfogadható piaci ár lenne.”

A Hyundai számításai szerint jövőre a további üzemanyagcellás modellek megjelenésének köszönhetően a piac hatezer ilyen autót vesz fel, ám 2025-re ez a szám elérheti a 250 ezret is.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését