A Hyundai ralicsapata magabiztosan zárta a Szardínia-ralit
A Hyundai Shell World Rally Team számtalan fontos célt elért
a hétvégi Szardínia-ralin, miközben a rali-világbajnokság nehéz körülményei
között folyamatosan fejlesztik a Hyundai i20 WRC raliautót.
A pénteki nap mélypontja ellenére, ahol a trió egyik
tagjának be kellett fejeznie a versenyt, a WRC legújabb osztaga kitartott,
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, Nicolas Gilsoul navigátorral) és Hayden
Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, John Kennard navigátorral) sikeresen befejezték a
Szardínia-ralit.
Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC, Tomi Tuominen navigátor) remek
formában volt a Cagliariban megtartott első szuperspeciál szakaszon és a
pénteki nyitószakaszokon egyaránt. Ezt a lendületet egészen a pénteki ötödik
szakaszig sikerült megtartania, ahol azonban drámai fordulat következett be.
Öt kilométerrel a szakasz vége előtt Juho elvesztette
uralmát a Hyundai i20 WRC felett és felborult. Szerencsére sem Hänninen, sem
Tuominen nem sérült meg a balesetben, ám a sérülések mértéke miatt az autó nem
folytathatta a küzdelmet, így a csapat teljes egészében kiszállni kényszerült a
versenyből.
„A reggel még jól indult, jó helyről indultunk és a jó
gumikkal a nyitószakaszok remekül mentek” – kommentálta Hänninen. „Az ötödik
szakaszon nagyon gyorsan érkeztünk egy jobbos kanyarhoz, ahol kicsúszott az autó
eleje, majd többször átbukfenceztünk. Meglepetés volt, de később rájöttem, egy
enyhe domb volt ott, ami elkapott. A pályabejáráson fel kellett volna tűnnie, de
ebből tanulnom kell a jövőre nézve. Amit jó emlékként a mai nap eseményeiből
magammal viszek, hogy volt egy szakaszgyőzelmünk és reggel még mi vezettünk a
rangsorban. Még soha nem vezettem a WRC ralit, így ez mindenképpen pozitív
emlék. Szégyen viszont, hogy a versenyünknek így kellett befejeződnie.”
Neuville a hétvégét ott folytatta, ahol pénteken abbahagyta,
megint azzal a hátránnyal, hogy elsőként indult a szakaszoknak, ahol kemény,
csúszós útviszonyok között kellett kitapasztalnia a Hyundai i20 WRC
fejlesztésének további lehetőségeit. A rali tapasztalatai segítséget nyújtanak
a csapat számára ahhoz, hogy értékeljék a különböző futómű-beállításokat,
amelyek jótékony hatásait a Lengyel-ralin fejtik majd ki.
„Tényleg jól kihasználtuk az időt itt Szardínián és keményen
dolgoztunk a Hyundai i20 WRC fejlesztésén a kihívásokkal teli körülmények
között” – mondta Neuville. „Ilyen hamar kimenni az útra azt jelenti, hogy a
legtöbb szakaszon mi tisztítottuk meg az útvonalat, de úgy gondolom, Nicolas és
én a körülményekhez képest jó munkát végeztünk. Képesek voltunk ezek között a
feltételek között megérteni az autó erősségeit és gyenge pontjait is.
Természetesen mindannyian nagyon csalódottak vagyunk azért, ami pénteken
történt és ami megakadályozta, hogy előrébb végezhessünk. A csapat jó munkát
végzett és várjuk Lengyelországot, ahol folytatjuk a fejlesztésünket.”
Az új-zélandi Hayden Paddon minden szakasszal többet tanulva
sikeresen zárta debütáló raliját a Hyundai Shell World Rally Team színeiben. A
27 éves versenyző éretten közelítette meg Szardínia-ralit és könnyen beilleszkedett
a csapatba. A szombati utolsó szakasz vizes részén gyújtáskimaradás
hátráltatta, ám a csapat a Rally 2 szabályait felhasználva egész éjszaka
keményen dolgozott és felfrissítette az autót az utolsó napra. Paddon nem
vesztegette el a lehetőséget, magabiztosan és lendületesen hajtott végig az
utolsó négy szakaszon és behozta az autót a célba.
„A fiúk az autó javításával remek munkát végeztek szombat
éjjel azért, hogy vasárnap visszatérhessek a raliba” – mondta Paddon. „Ahogyan
előző nap is, korán kint voltunk az úton, így csúszós körülményekkel és laza
kavicsos tereppel találkoztunk. A reggeli szakasznál figyelnünk kellett a gumikra,
ami időbe került, de ma már sokkal magabiztosabb voltam az autóval. Tudtam,
hogy kemény lesz az első verseny a csapattal, mivel sosem vezettem itt eddig,
de jól fejlődtünk. Nem nyomtuk nagyon, mindig az adott szakasz befejezésére
koncentráltunk, magamnak és a csapatnak is értékes tapasztalatot gyűjtve. Összességében
sok olyan dolog van, amit jobban csinálhattunk volna, de ez nem az egyetlen
esemény volt, így építhetünk erre a továbbiakban is.”
A Hyundai Shell WRT debütáló szezonjában már hat WRC futam
áll a csapat mögött. Fontos emlékezni arra, hogy az egész 2014-es szezonban a csapat
célja a versenykörülmények közötti tapasztalatszerzés és a Hyundai i20 WRC
versenyautó fejlesztése, a különböző eseményekhez adaptálása. A héten egy éve
lesz annak, hogy felavatták a Hyundai Motorsport bázisát a németországi
Alzenauban, a csapat fejlődése hihetetlen mértékű volt az elmúlt csupán 12
hónapban.
„Sűrű, kemény de végül is nagyon produktív hétvégénk volt
itt Szardínián” – mondja Michel Nandan csapatfőnök. „Nem szakaszgyőzelmekért
versenyzünk idén, hanem a Hyundai i20 WRC folyamatos fejlesztése miatt. Persze
emellett jó dolog, ha megmutathatjuk versenyképességünket is, ahogyan a hétvége
néhány szakaszán tettük. Ez a Szardínia-rali különösen kemény volt a forró hőmérsékleti viszonyok miatt is. A csapat fantasztikus munkát végzett, tényleg keményen
dolgoztak és rengeteg motivációval indulhatunk neki a Lengyel-ralinak. Thierry
és Hayden profi módon dolgoztak és a verseny utolsó szakaszait arra használtuk,
hogy még többet tanuljuk az autóról. Persze szégyen, hogy nem tudta mindhárom
autó befejezni a ralit, így sok megvitatandó kérdés van, amit még a lengyelországi
felkészülés előtt meg kell beszélnünk az alzenaui bázison.”
Forrás: motorsport.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!