A Hyundai ralicsapata magabiztosan zárta a Szardínia-ralit


A Hyundai Shell World Rally Team számtalan fontos célt elért a hétvégi Szardínia-ralin, miközben a rali-világbajnokság nehéz körülményei között folyamatosan fejlesztik a Hyundai i20 WRC raliautót.

A pénteki nap mélypontja ellenére, ahol a trió egyik tagjának be kellett fejeznie a versenyt, a WRC legújabb osztaga kitartott, Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, Nicolas Gilsoul navigátorral) és Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, John Kennard navigátorral) sikeresen befejezték a Szardínia-ralit.  


Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC, Tomi Tuominen navigátor) remek formában volt a Cagliariban megtartott első szuperspeciál szakaszon és a pénteki nyitószakaszokon egyaránt. Ezt a lendületet egészen a pénteki ötödik szakaszig sikerült megtartania, ahol azonban drámai fordulat következett be.


Öt kilométerrel a szakasz vége előtt Juho elvesztette uralmát a Hyundai i20 WRC felett és felborult. Szerencsére sem Hänninen, sem Tuominen nem sérült meg a balesetben, ám a sérülések mértéke miatt az autó nem folytathatta a küzdelmet, így a csapat teljes egészében kiszállni kényszerült a versenyből.    


„A reggel még jól indult, jó helyről indultunk és a jó gumikkal a nyitószakaszok remekül mentek” – kommentálta Hänninen. „Az ötödik szakaszon nagyon gyorsan érkeztünk egy jobbos kanyarhoz, ahol kicsúszott az autó eleje, majd többször átbukfenceztünk. Meglepetés volt, de később rájöttem, egy enyhe domb volt ott, ami elkapott. A pályabejáráson fel kellett volna tűnnie, de ebből tanulnom kell a jövőre nézve. Amit jó emlékként a mai nap eseményeiből magammal viszek, hogy volt egy szakaszgyőzelmünk és reggel még mi vezettünk a rangsorban. Még soha nem vezettem a WRC ralit, így ez mindenképpen pozitív emlék. Szégyen viszont, hogy a versenyünknek így kellett befejeződnie.”


Neuville a hétvégét ott folytatta, ahol pénteken abbahagyta, megint azzal a hátránnyal, hogy elsőként indult a szakaszoknak, ahol kemény, csúszós útviszonyok között kellett kitapasztalnia a Hyundai i20 WRC fejlesztésének további lehetőségeit. A rali tapasztalatai segítséget nyújtanak a csapat számára ahhoz, hogy értékeljék a különböző futómű-beállításokat, amelyek jótékony hatásait a Lengyel-ralin fejtik majd ki.     


„Tényleg jól kihasználtuk az időt itt Szardínián és keményen dolgoztunk a Hyundai i20 WRC fejlesztésén a kihívásokkal teli körülmények között” – mondta Neuville. „Ilyen hamar kimenni az útra azt jelenti, hogy a legtöbb szakaszon mi tisztítottuk meg az útvonalat, de úgy gondolom, Nicolas és én a körülményekhez képest jó munkát végeztünk. Képesek voltunk ezek között a feltételek között megérteni az autó erősségeit és gyenge pontjait is. Természetesen mindannyian nagyon csalódottak vagyunk azért, ami pénteken történt és ami megakadályozta, hogy előrébb végezhessünk. A csapat jó munkát végzett és várjuk Lengyelországot, ahol folytatjuk a fejlesztésünket.”


Az új-zélandi Hayden Paddon minden szakasszal többet tanulva sikeresen zárta debütáló raliját a Hyundai Shell World Rally Team színeiben. A 27 éves versenyző éretten közelítette meg Szardínia-ralit és könnyen beilleszkedett a csapatba. A szombati utolsó szakasz vizes részén gyújtáskimaradás hátráltatta, ám a csapat a Rally 2 szabályait felhasználva egész éjszaka keményen dolgozott és felfrissítette az autót az utolsó napra. Paddon nem vesztegette el a lehetőséget, magabiztosan és lendületesen hajtott végig az utolsó négy szakaszon és behozta az autót a célba.  


„A fiúk az autó javításával remek munkát végeztek szombat éjjel azért, hogy vasárnap visszatérhessek a raliba” – mondta Paddon. „Ahogyan előző nap is, korán kint voltunk az úton, így csúszós körülményekkel és laza kavicsos tereppel találkoztunk. A reggeli szakasznál figyelnünk kellett a gumikra, ami időbe került, de ma már sokkal magabiztosabb voltam az autóval. Tudtam, hogy kemény lesz az első verseny a csapattal, mivel sosem vezettem itt eddig, de jól fejlődtünk. Nem nyomtuk nagyon, mindig az adott szakasz befejezésére koncentráltunk, magamnak és a csapatnak is értékes tapasztalatot gyűjtve. Összességében sok olyan dolog van, amit jobban csinálhattunk volna, de ez nem az egyetlen esemény volt, így építhetünk erre a továbbiakban is.”


A Hyundai Shell WRT debütáló szezonjában már hat WRC futam áll a csapat mögött. Fontos emlékezni arra, hogy az egész 2014-es szezonban a csapat célja a versenykörülmények közötti tapasztalatszerzés és a Hyundai i20 WRC versenyautó fejlesztése, a különböző eseményekhez adaptálása. A héten egy éve lesz annak, hogy felavatták a Hyundai Motorsport bázisát a németországi Alzenauban, a csapat fejlődése hihetetlen mértékű volt az elmúlt csupán 12 hónapban.  


„Sűrű, kemény de végül is nagyon produktív hétvégénk volt itt Szardínián” – mondja Michel Nandan csapatfőnök. „Nem szakaszgyőzelmekért versenyzünk idén, hanem a Hyundai i20 WRC folyamatos fejlesztése miatt. Persze emellett jó dolog, ha megmutathatjuk versenyképességünket is, ahogyan a hétvége néhány szakaszán tettük. Ez a Szardínia-rali különösen kemény volt a forró hőmérsékleti viszonyok miatt is. A csapat fantasztikus munkát végzett, tényleg keményen dolgoztak és rengeteg motivációval indulhatunk neki a Lengyel-ralinak. Thierry és Hayden profi módon dolgoztak és a verseny utolsó szakaszait arra használtuk, hogy még többet tanuljuk az autóról. Persze szégyen, hogy nem tudta mindhárom autó befejezni a ralit, így sok megvitatandó kérdés van, amit még a lengyelországi felkészülés előtt meg kell beszélnünk az alzenaui bázison.”

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését