A Hyundai elnyerte versenytársai tiszteletét – Interjú Steve Kelleherrel
Amikor a Hyundai Auto Canada most visszavonult vezetője, Steve
Kelleher 28 éve csatlakozott a vállalathoz, a Hyundai autóinak minőségi
megítélése legalábbis megkérdőjelezhető volt. Erre azonban ma már nem sokan
emlékeznek.
Abban az időben, amikor még a Pony, Excel és Stellar modellek
alkották a márka kínálatát, a Hyundai minősége miatt rengeteg támadás érte a
vállalatot. Erről legtöbbet a nemrég visszavonult 61 éves Steve Kelleher tud,
aki az elmúlt évtizedekben a márkával együtt élte át annak felemelkedését, az
elmúlt 12 évben pedig első számú vezetőként irányította annak fejlődését.
Kérdés: Ön szerint hogyan változtak a Hyundai modellek az
évek során és mi késztette a vállalatot ezekre a változásokra?
Steve Kelleher: Az „éjjel és a nappal” kifejezés ugrik be. A Pony nem volt olyan rossz autó. Az volt, ami: nem kifejezetten bonyolult
szerkezet, de elvitt A-ból B-be. Nem ez volt az igazi problémánk. Az igazi gond
akkor jött, amikor elkezdtük árulni a Stellart és az Excelt, amelyekkel sok
gond volt. Pontosabban a minőség volt az igazi problémánk akkoriban. Azt hiszem,
ez pontosan akkor változott meg, amikor a mostani elnök, Mong Koo Chung átvette
a vállalat vezetését és a minőséget elsődleges szemponttá tette. Mindent, amit tettünk
ezután, a minőség javítása céljából tettünk, beleértve az új modellek bemutatásának elhalasztását is, mivel azok minősége nem felelt meg az általunk támasztott elvárásoknak. Ez addig
legalábbis ismeretlen volt az iparágban. Az igazi változást akkor láttam. Megváltozott
a vállalat szemlélete és irányultsága, amely alapján a minőség a helyére került.
Mennyiben más most egy autókiállítás akkor, amikor az
Elantra a legkeresettebb modellekkel verseng Kanadában, a Hyundai pedig az
eladási listák hatodik helyén áll?
Természetesen nagy a különbség. A tisztelet a legjobb szó
erre. Persze a versenytársak tekintetében nagy a változás, ahogyan ma a
Hyundaira tekintenek. Nem is olyan régen még csak figyelmet sem fordítottak
ránk, ami jó dolog volt. Nem értük el az ingerküszöböt. Miközben most nagyon is
odafigyelnek arra, mit teszünk és néhány esetben még le is másolják azt, amit
mi kitalálunk. A közönség részéről is észrevehető a vélemény átalakulása… Az
emberek előtte azért vettek Hyundait, mert muszáj volt. Gazdaságossági döntés
volt. Manapság már azért veszik az autóinkat, mert meg akarják venni.
Néhány nem várt segítséget is kapott, amikor a tönkrement
Chrysler és GM kereskedéseket átvették, vagy amikor a Toyota visszahívásai és
az ellátási gondok miatt a japánok értékesítési eredményei csökkentek. Ezek közül
mennyi volt a szerencse, időzítés és mennyi volt a termék és stratégia?
Mindig azt mondom, képesnek kell lennünk előnyt kovácsolni a
kialakuló helyzetekből. Lehetőségeket adtak számunkra, de az igazán nagy dolog
az, hogy előnyt tudtunk ezekből szerezni és volt olyan termékünk, amely alapot
adott erre, ezenkívül van egy elég erős hálózatunk, amely ezt véghezvitte. Felkészültünk
arra, hogy meg tudjuk tenni. Nagyon jó érzéseim vannak ezzel kapcsolatban: felugorhattunk
az áramlatra és mindent megtettünk azért, hogy a piaci részesedésünket nagymértékben
növelni tudjuk. Az alacsony 5 százalékról három év alatt 8 százalékra növekedtünk.
Mennyiben csorbult a Hyundai hírneve akkor, amikor az
autógyártó elismerte, hogy néhány 2012-es modelljének reklámozott fogyasztása pontatlan
volt?
Az egy kemény helyzet volt. de azt hiszem, megfelelően
kezeltük ezt. Kijöttünk belőle és meghirdettük a visszatérítést, amellyel több,
mint korrekt módon kezeltük az ügyfeleinket… A visszajelzések alapján
ügyfeleink többsége hálás volt azért, mert gyorsan intézkedtünk, létrehoztuk a
visszatérítési programot.
Mit remél, mi várható a Hyundainál az elkövetkezendő
években?
Azt hiszem, a legnagyobb dolgot várom. Azt, hogy a márkánk a
Toyota és a Honda szintjére jut el. A termékeink mindenesetre megérdemelnék.
Forrás: financialpost.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!