A Hyundai elnyerte versenytársai tiszteletét – Interjú Steve Kelleherrel


Amikor a Hyundai Auto Canada most visszavonult vezetője, Steve Kelleher 28 éve csatlakozott a vállalathoz, a Hyundai autóinak minőségi megítélése legalábbis megkérdőjelezhető volt. Erre azonban ma már nem sokan emlékeznek.

Abban az időben, amikor még a Pony, Excel és Stellar modellek alkották a márka kínálatát, a Hyundai minősége miatt rengeteg támadás érte a vállalatot. Erről legtöbbet a nemrég visszavonult 61 éves Steve Kelleher tud, aki az elmúlt évtizedekben a márkával együtt élte át annak felemelkedését, az elmúlt 12 évben pedig első számú vezetőként irányította annak fejlődését.

Kérdés: Ön szerint hogyan változtak a Hyundai modellek az évek során és mi késztette a vállalatot ezekre a változásokra?

Steve Kelleher: Az „éjjel és a nappal” kifejezés ugrik be. A Pony nem volt olyan rossz autó. Az volt, ami: nem kifejezetten bonyolult szerkezet, de elvitt A-ból B-be. Nem ez volt az igazi problémánk. Az igazi gond akkor jött, amikor elkezdtük árulni a Stellart és az Excelt, amelyekkel sok gond volt. Pontosabban a minőség volt az igazi problémánk akkoriban. Azt hiszem, ez pontosan akkor változott meg, amikor a mostani elnök, Mong Koo Chung átvette a vállalat vezetését és a minőséget elsődleges szemponttá tette. Mindent, amit tettünk ezután, a minőség javítása céljából tettünk, beleértve az új modellek bemutatásának elhalasztását is, mivel azok minősége nem felelt meg az általunk támasztott elvárásoknak. Ez addig legalábbis ismeretlen volt az iparágban. Az igazi változást akkor láttam. Megváltozott a vállalat szemlélete és irányultsága, amely alapján a minőség a helyére került.


Mennyiben más most egy autókiállítás akkor, amikor az Elantra a legkeresettebb modellekkel verseng Kanadában, a Hyundai pedig az eladási listák hatodik helyén áll?

Természetesen nagy a különbség. A tisztelet a legjobb szó erre. Persze a versenytársak tekintetében nagy a változás, ahogyan ma a Hyundaira tekintenek. Nem is olyan régen még csak figyelmet sem fordítottak ránk, ami jó dolog volt. Nem értük el az ingerküszöböt. Miközben most nagyon is odafigyelnek arra, mit teszünk és néhány esetben még le is másolják azt, amit mi kitalálunk. A közönség részéről is észrevehető a vélemény átalakulása… Az emberek előtte azért vettek Hyundait, mert muszáj volt. Gazdaságossági döntés volt. Manapság már azért veszik az autóinkat, mert meg akarják venni.  

Néhány nem várt segítséget is kapott, amikor a tönkrement Chrysler és GM kereskedéseket átvették, vagy amikor a Toyota visszahívásai és az ellátási gondok miatt a japánok értékesítési eredményei csökkentek. Ezek közül mennyi volt a szerencse, időzítés és mennyi volt a termék és stratégia?

Mindig azt mondom, képesnek kell lennünk előnyt kovácsolni a kialakuló helyzetekből. Lehetőségeket adtak számunkra, de az igazán nagy dolog az, hogy előnyt tudtunk ezekből szerezni és volt olyan termékünk, amely alapot adott erre, ezenkívül van egy elég erős hálózatunk, amely ezt véghezvitte. Felkészültünk arra, hogy meg tudjuk tenni. Nagyon jó érzéseim vannak ezzel kapcsolatban: felugorhattunk az áramlatra és mindent megtettünk azért, hogy a piaci részesedésünket nagymértékben növelni tudjuk. Az alacsony 5 százalékról három év alatt 8 százalékra növekedtünk.  


Mennyiben csorbult a Hyundai hírneve akkor, amikor az autógyártó elismerte, hogy néhány 2012-es modelljének reklámozott fogyasztása pontatlan volt?  

Az egy kemény helyzet volt. de azt hiszem, megfelelően kezeltük ezt. Kijöttünk belőle és meghirdettük a visszatérítést, amellyel több, mint korrekt módon kezeltük az ügyfeleinket… A visszajelzések alapján ügyfeleink többsége hálás volt azért, mert gyorsan intézkedtünk, létrehoztuk a visszatérítési programot.

Mit remél, mi várható a Hyundainál az elkövetkezendő években?

Azt hiszem, a legnagyobb dolgot várom. Azt, hogy a márkánk a Toyota és a Honda szintjére jut el. A termékeink mindenesetre megérdemelnék.

Forrás: financialpost.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését