Saját piacán áll vesztésre a Hyundai


A Hyundai Motor elnöke szokatlan módon nyilvánosan is elismerte, a vállalat jelentős hiányosságokkal küzd az importautók térnyerésével szemben.

„Tudjuk, hogy a Hyundai Motornak még sok tennivalója van addig, míg valóban Dél-Korea zászlóshajójává válik” – mondta Kim Choong-ho, a Hyundai Motor elnöke a koreai Busan városában nemrég megrendezésre került autószalon alkalmával. „Vezetőinknek sok mindent át kell gondolnia a múltból. Értékes véleményüket nyitottan és alázatosan hallgatjuk meg” – mondta a vezető lehajtott fejjel. Miközben a versenytársak új modelljeik bemutatásával büszkélkedtek, Kim bűnbánó és komoly arckifejezéssel olvasta fel üzenetét.


Ez egy meglehetősen szokatlan lépés volt. A Busani Autószalonon minden vállalatnak összesen 17 perc jutott a sajtónapon, a Hyundainak pedig rendkívül fontos volt a Grandeur dízel és a méretében a Grandeur és a Genesis modell közé érkező AG bemutatása. Korábban soha nem beszéltek a vállalat hiányosságairól autóbemutatón, pláne nem egy autószalonon.  

Mit érthetett Kim a Hyundai hiányosságain akkor, amikor az a Samsung mellett Dél-Korea legismertebb globális vállalatainak egyike? A Hyundai Motor valódi érzései látszottak Kwak Jin, a Hyundai alelnökének kényelmetlenségén, amikor ugyanazon a napon a márka gyűlölőiről beszélt: „Minden márkának vannak gyűlölői, de néha úgy érzem, hogy a Hyundai Motornak szokatlanul nagy számú ellensége van” – mondja Kwak.   

Nem kevés ügyfél valóban rosszindulatú a Hyundaijal szemben. Valójában teljesen normális, amikor a Hyundai Motorról szóló online cikkekhez kritikus megjegyzéseiben szarkasztikusan kérdezik, vajon mennyit fizetett a Hyundai az újságírónak.  

A dél-koreai vásárlók közül legtöbben aggályaikat fejezték ki a Hyundai Motor által a hazai piacra termelt autóinak minőségét illetően. Ezek a kritikusok általában azt állítják, hogy a hazai piacra gyártott autók rosszabb minőségűek és drágábbak, mint a más piacokra készülő modellek.


A legutóbb bemutatott LF Sonata esetében a rosszakarók azt állították, hogy az új modell ára annak ellenére emelkedett, hogy gyakorlatilag ugyanazt a felszerelést tartalmazza, mint a régebbi. Ezek azonban ismét alaptalan, ellenőrizetlen támadások voltak a Hyundai irányába, amely mostanában az összes modell bemutatását végigkíséri.  

Emiatt a Hyundai Motor nemrég nagy hangsúlyt helyezett arra,, hogy megértesse vásárlóival, tisztességes árat kér a termékekért. A helyi és exportpiacokra egyaránt készülő új Sonata és a Genesis modelleket nemcsak azonos áron kínálják, de ez az ár olcsóbb is, mint az exportváltozat. Néhány felszerelés különbözhet, pl. a légzsákok vagy a biztonsági rendszerek esetén, amely a Dél-Korea és más országok biztonsági előírásai miatt változhatnak, de a vállalat szerint emiatt nem károsodik a hazai ügyfél.  


A Hyundai Motor válsága a piaci részesedésben is érződik. A Koreai Automobilgyártók Szövetségének statisztikái szerint a Hyundai csoport piaci részesedése 2009-ben 76,8 százalékos volt, ám ez az elmúlt években fokozatosan csökkent, 2013-ra elérte a 71,4 százalékot. Idén áprilisban a már veszélyesnek ítélt 70 százalék közelébe, 70,5 százalékra csökkent a Hyundai értékesítési aránya. Néhány elemző szerint kérdéses, hogy a vállalatcsoport meg tudja-e tartani a részarányt 70 százalék felett.


Ezzel szemben az importált modellek egyre inkább teret nyernek a dél-koreai autópiacon. Míg 2009-ben 4,2 százalék volt piaci részesedésük, addig ez 2013-ra 10 százalékra emelkedett, idén áprilisban pedig soha nem látott 11, 5 százalékon állt a mutató. Az elemzők itt akár 12 százalékos részesedést jósolnak az év végéig.


A fenti események szintén okolhatóak azért, hogy a Hyundai elnöke ilyen nyíltan beszélt a vállalat hibáiról. Két hónappal ezelőtt Kim Choong-ho még azzal válaszolt a dél-koreai Hyundai-ellenes hangulat növekedésével kapcsolatos kérdésekre, hogy azok mögött a Hyundai Motor rendszeres szakszervezeti problémái állnak.  

Ám a Busani Autószalonon ugyanez a Kim lehajtotta fejét és azt mondta: „Nem tudom biztosan állítani, hogy teljesítményünket és kitartásunkat ügyfeleink támogatnák. Inkább őszinték leszünk és olyan modellt mutatunk be, amely többet ér ezer szónál.” Kim úgy írt le az autószalonon bemutatott AG és Grandeur dízelmodelleket, mint olyan „termékek, amelyekbe a vásárlók véleményét és kívánságait is beleépítették.”


„Ha a Hyundai a hazai piacon veszít az importautókkal szemben, akkor ezzel együtt nyilvánvalóan az exportpiacok is megszenvedik majd. olyan új autót kell bemutatnunk, amely képes megverni a globális konkurenciánkat, arra ösztönözve a hazai vásárlóinkat, hogy újra a Hyundait válasszák” – mondta Mong-koo Chung, a vállalat elnöke még egy márciusi megbeszélésen.  

A Hyundai Motor a szakszervezetet is arra kérte, egyesítsék erőiket a Hyundai kritikusaival szemben. A Hyundai Motor az idei bér- és a kollektív szerződéssel kapcsolatos ügyek újratárgyalása mellett kérte a szakszervezetet, hogy csatlakozzanak a vállalat promóciós tevékenységéhez. „Arra kértük a szakszervezetet, a hazai eladások fellendítése érdekében vegyenek részt a kampányunkban” – mondta  Hyundai Motor képviselője.    


Forrás: english.hani.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését