Saját piacán áll vesztésre a Hyundai
A Hyundai Motor elnöke szokatlan módon nyilvánosan is
elismerte, a vállalat jelentős hiányosságokkal küzd az importautók
térnyerésével szemben.
„Tudjuk, hogy a Hyundai Motornak még sok tennivalója van
addig, míg valóban Dél-Korea zászlóshajójává válik” – mondta Kim Choong-ho, a
Hyundai Motor elnöke a koreai Busan városában nemrég megrendezésre került
autószalon alkalmával. „Vezetőinknek sok mindent át kell gondolnia a múltból. Értékes
véleményüket nyitottan és alázatosan hallgatjuk meg” – mondta a vezető lehajtott
fejjel. Miközben a versenytársak új modelljeik bemutatásával büszkélkedtek, Kim
bűnbánó és komoly arckifejezéssel olvasta fel üzenetét.
Ez egy meglehetősen szokatlan lépés volt. A Busani
Autószalonon minden vállalatnak összesen 17 perc jutott a sajtónapon, a
Hyundainak pedig rendkívül fontos volt a Grandeur dízel és a méretében a
Grandeur és a Genesis modell közé érkező AG bemutatása. Korábban soha nem
beszéltek a vállalat hiányosságairól autóbemutatón, pláne nem egy autószalonon.
Mit érthetett Kim a Hyundai hiányosságain akkor, amikor az a
Samsung mellett Dél-Korea legismertebb globális vállalatainak egyike? A Hyundai
Motor valódi érzései látszottak Kwak Jin, a Hyundai alelnökének kényelmetlenségén,
amikor ugyanazon a napon a márka gyűlölőiről beszélt: „Minden márkának vannak
gyűlölői, de néha úgy érzem, hogy a Hyundai Motornak szokatlanul nagy számú
ellensége van” – mondja Kwak.
Nem kevés ügyfél valóban rosszindulatú a Hyundaijal szemben.
Valójában teljesen normális, amikor a Hyundai Motorról szóló online cikkekhez
kritikus megjegyzéseiben szarkasztikusan kérdezik, vajon mennyit fizetett a
Hyundai az újságírónak.
A dél-koreai vásárlók közül legtöbben aggályaikat fejezték
ki a Hyundai Motor által a hazai piacra termelt autóinak minőségét illetően. Ezek
a kritikusok általában azt állítják, hogy a hazai piacra gyártott autók
rosszabb minőségűek és drágábbak, mint a más piacokra készülő modellek.
A legutóbb bemutatott LF Sonata esetében a rosszakarók azt
állították, hogy az új modell ára annak ellenére emelkedett, hogy gyakorlatilag
ugyanazt a felszerelést tartalmazza, mint a régebbi. Ezek azonban ismét
alaptalan, ellenőrizetlen támadások voltak a Hyundai irányába, amely mostanában
az összes modell bemutatását végigkíséri.
Emiatt a Hyundai Motor nemrég nagy hangsúlyt helyezett arra,,
hogy megértesse vásárlóival, tisztességes árat kér a termékekért. A helyi és
exportpiacokra egyaránt készülő új Sonata és a Genesis modelleket nemcsak
azonos áron kínálják, de ez az ár olcsóbb is, mint az exportváltozat. Néhány felszerelés
különbözhet, pl. a légzsákok vagy a biztonsági rendszerek esetén, amely a
Dél-Korea és más országok biztonsági előírásai miatt változhatnak, de a
vállalat szerint emiatt nem károsodik a hazai ügyfél.
A Hyundai Motor válsága a piaci részesedésben is érződik. A Koreai
Automobilgyártók Szövetségének statisztikái szerint a Hyundai csoport piaci
részesedése 2009-ben 76,8 százalékos volt, ám ez az elmúlt években fokozatosan
csökkent, 2013-ra elérte a 71,4 százalékot. Idén áprilisban a már veszélyesnek
ítélt 70 százalék közelébe, 70,5 százalékra csökkent a Hyundai értékesítési aránya.
Néhány elemző szerint kérdéses, hogy a vállalatcsoport meg tudja-e tartani a
részarányt 70 százalék felett.
Ezzel szemben az importált modellek egyre inkább teret
nyernek a dél-koreai autópiacon. Míg 2009-ben 4,2 százalék volt piaci
részesedésük, addig ez 2013-ra 10 százalékra emelkedett, idén áprilisban pedig
soha nem látott 11, 5 százalékon állt a mutató. Az elemzők itt akár 12
százalékos részesedést jósolnak az év végéig.
A fenti események szintén okolhatóak azért, hogy a Hyundai
elnöke ilyen nyíltan beszélt a vállalat hibáiról. Két hónappal ezelőtt Kim Choong-ho
még azzal válaszolt a dél-koreai Hyundai-ellenes hangulat növekedésével
kapcsolatos kérdésekre, hogy azok mögött a Hyundai Motor rendszeres
szakszervezeti problémái állnak.
Ám a Busani Autószalonon ugyanez a Kim lehajtotta fejét és
azt mondta: „Nem tudom biztosan állítani, hogy teljesítményünket és
kitartásunkat ügyfeleink támogatnák. Inkább őszinték leszünk és olyan modellt
mutatunk be, amely többet ér ezer szónál.” Kim úgy írt le az autószalonon
bemutatott AG és Grandeur dízelmodelleket, mint olyan „termékek, amelyekbe a
vásárlók véleményét és kívánságait is beleépítették.”
„Ha a Hyundai a hazai piacon veszít az importautókkal
szemben, akkor ezzel együtt nyilvánvalóan az exportpiacok is megszenvedik majd.
olyan új autót kell bemutatnunk, amely képes megverni a globális
konkurenciánkat, arra ösztönözve a hazai vásárlóinkat, hogy újra a Hyundait
válasszák” – mondta Mong-koo Chung, a vállalat elnöke még egy márciusi
megbeszélésen.
A Hyundai Motor a szakszervezetet is arra kérte, egyesítsék
erőiket a Hyundai kritikusaival szemben. A Hyundai Motor az idei bér- és a
kollektív szerződéssel kapcsolatos ügyek újratárgyalása mellett kérte a
szakszervezetet, hogy csatlakozzanak a vállalat promóciós tevékenységéhez. „Arra
kértük a szakszervezetet, a hazai eladások fellendítése érdekében vegyenek
részt a kampányunkban” – mondta Hyundai
Motor képviselője.
Forrás: english.hani.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!