A Hyundai ismét a dízelmotorok amerikai bevezetésén gondolkodik


Miután korábban már elvetették az ötletet, a Hyundai csoport állítólag ismét elővette a dízelmotorok amerikai bevezetésének lehetőségét.

„Látunk értékeket a dízelmotorokban. Ez olyasmi, ami ezen a ponton nagyon fontos számunkra” – nyilatkozta John Juriga, a Hyundai amerikai technikai központjának motorfejlesztésért felelős vezetője, amikor az autógyártó nevezett az amerikai WardsAuto 2015-ös Legjobb Motorja versenyére.

Juriga szerint a Hyundai 4-5 évvel ezelőtt komolyan elgondolkodott azon, hogy bevezesse-e dízelmotorjait az amerikai piacra, ám a szigorodó emissziós normák és az ezekhez kapcsolódó fejlesztési költségek, a magasabb vételár és üzemanyagköltség miatt akkor elvetették ezt az elgondolást. „Ezek közül van még olyan tényező, amit nem lehet megszüntetni, ám ma már jobban értjük ezeket, így ma már közvetlenebb utat tudunk találni a dízelmotorok számára.”

Még ha ezeket a kérdéseket nem is sikerül maradéktalanul megoldani, a dízelmotorok szükségesek lehetnek a cégcsoport számára az amerikai kormányzat által meghatározott üzemanyag-fogyasztási célok eléréséhez. „Különösen a 2017 és 2025 közötti modellévben a fogyasztási célok nagyon-nagyon meredeken zuhannak, így azt gondolom, ismét más technológiákon kell gondolkodnunk ahhoz, hogy ezeknek a követelményeknek megfeleljünk” – mondja Juriga.


Az amerikai CAFE szabvány szerint minden egyes autógyártó teljes értékesítés-arányos flottájának átlagfogyasztását 2016-ra 6,6 liter/100 km-re kell csökkenteni. Ez az érték 2025-re 4,3 liter/100 km-re csökken.  

Az amerikai EPA hivatal októberi közleménye szerint a Hyundai 2013-as modellévű gyártmányainak átlagfogyasztása 8,1 liter/100 km, ám a hivatal azt is kihangsúlyozta, hogy ezek a tényleges teljesítményeken alapulnak, nem pedig az autógyártó által mért és kiadott hivatalos adatokra épülnek.

A Hyundai csoport széles körben alkalmaz különböző technológiai megoldásokat arra, hogy elérje a CAFE által előírt célokat. A Hyundai Sonata néhány éve már hibridként is elérhető, a Kia hasonló Optima modellje mellett pedig nemrég mutatták be első teljesen elektromos modelljüket, a Soul EV-t.

Juriga elmondta, a 2016 és 2020 közötti időszakban a Hyundai mérlegeli többek között a hengerlekapcsolással ellátott modellek és a konnektorról tölthető hibridek piacra vezetésének lehetőségét is. Ezt követően, 2021 és 2025 között a kilenc és tízfokozatú automataváltók bevezetésével tovább növelhetik a Hyundai flotta gazdaságosságát.   


„Több szempontból közelítjük meg a kérdést, hiszen nincs egyedüli járható út” – mondja Juriga, majd hozzátette, hogy a dízelmotorok megfelelő bevezetése kulcskérdés, hiszen a Chevrolet Cruze dízelváltozatának eladásai mindössze 3 százalékát teszik ki az amerikai kompaktmodellek értékesítési eredményének, az autónak pedig meg kell küzdenie a dízelekben erős Volkswagen Jettával is.

„Lehet jó a technológia, de ha senki se veszi meg, az mennyit ér?” – kérdi. Juriga nem árulta el, a Hyundai szerint mely kategóriában érdemes dízelmotorokkal próbálkozni, de szerinte a vásárlók jobban elfogadják az új technológiát és hajlandóak érte többet is fizetni, ha az a megfelelő termékbe kerül beépítésre.

Öt-hat éve a Hyundai az európai és ázsiai piacról szerette volna a 3,0 V6-os CRDi motorral szerelt legnagyobb terepjáróját, a Veracruzt bevezetni az Államokban is. A márka akkori vezetője, John Krafcik egy 2009-es interjújában beszélt arról, hogy végül leállították az „S-diesel” néven emlegetett tervet azért, mert nem voltak biztosak abban, hogy az autó megfelelhet-e az amerikai emissziós normáknak.


A Hyundai ma már több, mint egy évtizede kínálja saját dízelmotorjait az európai és ázsiai modellkínálatában. Az Amerikában kizárólag benzines motorokkal kínált Hyundai Santa Fe Európában és Ázsiában pl. 2,0 és 2,2 literes CRDi motorokkal is kapható, amelyek akár 200 lóerős teljesítményre is képesek.

Dél-Koreában, a Hyundai-csoport hazai piacán 2013-ban pedig először fordult elő, hogy a dízelmotoros verziók eladásai túlszárnyalták a benzines kivitelekét. A nagyobb nyomaték, jobb fogyasztás és az olcsóbb üzemanyag miatt népszerűek a dízelek arrafelé.  

Amerikában, Detroit térségében a gázolaj ára jelenleg 50 centtel magasabb, mint az ólommentes benzin gallononkénti ára. A gazdasági válság kezdetén, 2008-2009 környékén számos autógyártó, köztük a Honda és a Nissan is fontolgatta dízelmotoros modelljeinek bevezetését Amerikában, ám legtöbbjük végül elvetette az ötletet. A dízelmotort kínáló márkák nagy része európai, kivéve a General Motorshoz tartozó Chevrolet Cruze és a kis- és nagyteherautókat kínáló detroiti hármak.

Forrás: wardsauto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei