Késik az új Hyundai i20 ausztrál bevezetése
A jelenlegi i20 nemcsak a Hyundai, de a szegmens
legnépszerűbb kisautója, ennek ellenére kétes, hogy az új változatot
bevezetik-e Ausztráliában.
A koreai autógyártó globális termelési stratégiájának
változása nem várt helyzetbe hozta a Hyundai ausztrál importőrét. Míg ugyanis
az i20 jelenleg kapható változatát Indiából importálják az országba, az újat
azonban mindenképpen Törökországból kényszerülnének beszerezni – amely így
jóval drágább lehet ezen az egyébként is árérzékeny kategóriában, ráadásul a
rendelési idők a földrajzi távolság miatt jóval hosszabbra nyúlhatnak.
A Hyundai Motor Australia korábban azt nyilatkozták, még az
év vége előtt megérkezhetnek az első új i20 példányok, ám a népszerű modell
bevezetése így mindenképpen jövőre csúszik. A márkaképviselet jelenleg is
dolgozik a megoldáson, hiszen egy értékarányos áron kínált új modell életbevágóan
fontos lenne az i20 vezető pozíciójának megőrzéséhez.
Egyelőre az importőr kapott egy kis lélegzetvételnyi időt: a
jelenlegi i20 indiai termelése 2015 végéig biztosított, amely idő alatt
elegendő raktárkészletet szerezhetnek be a Mazda 2 és a Toyota Yaris előtti piacvezető
pozíció fenntartásához. Ám ezt követően már semmiképpen nem maradhat új modell
nélkül a Hyundai, hiszen a Mazda minden lehetőséget kihasznál majd arra, hogy
visszaszerezze elsőségét a szegmensben.
„Egyelőre 2015-ben a régebbi i20 modelleket Indiából
szerezzük be, ahol a mi megrendeléseink alapján továbbra is folyik az autó
termelése. Ez időt ad nekünk arra, hogy kidolgozzuk az új modell megfelelő árát,
ami nem lesz egyszerű, mivel azt Törökországból kell beszereznünk” – mondja Bill
Thomas, a vállalat PR igazgatója. „Az Indiában bemutatott új i20 nem nekünk
való autó. Teljesen eltérő a specifikációja, így abból mi nem is kapunk. Persze
sokkal kifizetődőbb volna Indiából beszerezni, de sajnos ez nem lehetséges.”
A Hyundai valóban nehéz helyzetben van, ám nem adja fel,
hiszen számos más gyártó is hozatja modelljeit Ausztráliától távol eső
területekről. a Renault például éppen Törökországból szállítja a Clio modellt
az ausztrál képviseletnek.
„Ezzel az új autóval valóban nagyon kiélezett helyzetben lennénk…
ebben a kategóriában nincs sok mozgástér, a belépőmodellnek jó ára kell legyen.
Nem látjuk értelmét annak, hogy magasabbra pozícionálva, drágábban adjuk az
autót” – teszi hozzá Thomas.
Az i20-ból idén Ausztráliában 8,2 százalékkal többet, 12 613
darabot adtak el eddig, míg a Mazda 2-ből 17 százalékkal kevesebbet, 10 920
darabot, a Toyota Yarisból pedig 13 százalékkal kevesebbet, 10 625 darabot
értékesítettek. Eközben a kisautók szegmense 6,4 százalékkal esett vissza.
„Az Accent modellel talán tudunk valamit kezdeni árban, vagy
felszereltségben, de az is elképzelhető, hogy akár az i10 is megjelenhet Ausztráliában”
– mondja Thomas. „Bár az i10 is Törökországban készül, árban és
felszereltségben jobban tudunk kalkulálni vele.”
A Hyundai már jelenlegi kínálatának több modelljét is
európai forrásból szerzi be: a piacvezető ix35 terepjárók és az i30 kombi eladásainak
fele a gyártó cseh üzeméből kerül ki. Ha pedig az idei évben negyedével több eladott
6 569 darab Accent modellt is hozzászámoljuk, a Hyundai 22 százalékos
részesedésével magasan vezeti a kisautók szegmensét.
Forrás: caradvice.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!