Késik az új Hyundai i20 ausztrál bevezetése


A jelenlegi i20 nemcsak a Hyundai, de a szegmens legnépszerűbb kisautója, ennek ellenére kétes, hogy az új változatot bevezetik-e Ausztráliában.

A koreai autógyártó globális termelési stratégiájának változása nem várt helyzetbe hozta a Hyundai ausztrál importőrét. Míg ugyanis az i20 jelenleg kapható változatát Indiából importálják az országba, az újat azonban mindenképpen Törökországból kényszerülnének beszerezni – amely így jóval drágább lehet ezen az egyébként is árérzékeny kategóriában, ráadásul a rendelési idők a földrajzi távolság miatt jóval hosszabbra nyúlhatnak.  

A Hyundai Motor Australia korábban azt nyilatkozták, még az év vége előtt megérkezhetnek az első új i20 példányok, ám a népszerű modell bevezetése így mindenképpen jövőre csúszik. A márkaképviselet jelenleg is dolgozik a megoldáson, hiszen egy értékarányos áron kínált új modell életbevágóan fontos lenne az i20 vezető pozíciójának megőrzéséhez.


Egyelőre az importőr kapott egy kis lélegzetvételnyi időt: a jelenlegi i20 indiai termelése 2015 végéig biztosított, amely idő alatt elegendő raktárkészletet szerezhetnek be a Mazda 2 és a Toyota Yaris előtti piacvezető pozíció fenntartásához. Ám ezt követően már semmiképpen nem maradhat új modell nélkül a Hyundai, hiszen a Mazda minden lehetőséget kihasznál majd arra, hogy visszaszerezze elsőségét a szegmensben.

„Egyelőre 2015-ben a régebbi i20 modelleket Indiából szerezzük be, ahol a mi megrendeléseink alapján továbbra is folyik az autó termelése. Ez időt ad nekünk arra, hogy kidolgozzuk az új modell megfelelő árát, ami nem lesz egyszerű, mivel azt Törökországból kell beszereznünk” – mondja Bill Thomas, a vállalat PR igazgatója. „Az Indiában bemutatott új i20 nem nekünk való autó. Teljesen eltérő a specifikációja, így abból mi nem is kapunk. Persze sokkal kifizetődőbb volna Indiából beszerezni, de sajnos ez nem lehetséges.”  


A Hyundai valóban nehéz helyzetben van, ám nem adja fel, hiszen számos más gyártó is hozatja modelljeit Ausztráliától távol eső területekről. a Renault például éppen Törökországból szállítja a Clio modellt az ausztrál képviseletnek.

„Ezzel az új autóval valóban nagyon kiélezett helyzetben lennénk… ebben a kategóriában nincs sok mozgástér, a belépőmodellnek jó ára kell legyen. Nem látjuk értelmét annak, hogy magasabbra pozícionálva, drágábban adjuk az autót” – teszi hozzá Thomas.   

Az i20-ból idén Ausztráliában 8,2 százalékkal többet, 12 613 darabot adtak el eddig, míg a Mazda 2-ből 17 százalékkal kevesebbet, 10 920 darabot, a Toyota Yarisból pedig 13 százalékkal kevesebbet, 10 625 darabot értékesítettek. Eközben a kisautók szegmense 6,4 százalékkal esett vissza.


„Az Accent modellel talán tudunk valamit kezdeni árban, vagy felszereltségben, de az is elképzelhető, hogy akár az i10 is megjelenhet Ausztráliában” – mondja Thomas. „Bár az i10 is Törökországban készül, árban és felszereltségben jobban tudunk kalkulálni vele.”

A Hyundai már jelenlegi kínálatának több modelljét is európai forrásból szerzi be: a piacvezető ix35 terepjárók és az i30 kombi eladásainak fele a gyártó cseh üzeméből kerül ki. Ha pedig az idei évben negyedével több eladott 6 569 darab Accent modellt is hozzászámoljuk, a Hyundai 22 százalékos részesedésével magasan vezeti a kisautók szegmensét.   

Forrás: caradvice.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei