Turbómotoros modell a Hyundai i30 kínálat csúcsán


(Sajtóközlemény) Azoknak a vásárlóknak a kedvéért, akik nagyobb motorteljesítményre, intenzívebb menetdinamikára és jellegzetes, kiemelkedő formavilágra vágynak, a Hyundai vadonatúj csúcsmodellel bővítette az új i30 2015-ös választékát. 

Az új i30 Turbo orrában az 1,6 literes Gamma GDI motor feltöltött változata dolgozik, ugyanaz, amely a Veloster Turbót is hajtotta. Jürgen Grimm, a Hyundai Motor Europe rüsselsheimi műszaki központjának hajtásláncokáért felelős vezetője a következőket mondta az erőforrásról.: 


„Szerettük volna egy erős, de nem agresszív motorral kiegészíteni az i30 motorkínálatát. Elsősorban az élvezetes vezethetőség, nem pedig a puszta számadatok lebegtek a szemünk előtt. Azzal, hogy a motor legnagyobb teljesítményét 186 lóerőben állapítottuk meg (5500/perc fordulatszámon), számottevően növelni tudtuk a csekély fordulatszámon jelentkező forgatónyomaték mértékét, és ezzel lineárisabb gyorsítóképességet, valamint jelentősen megnövelt motor-rugalmasságot nyertünk.”


A motor már 1500/perc fordulatszámtól (egészen 4500-ig) 265 Nm nyomatékot ad le, ami dinamikusabb gyorsítóképességet jelent. A motor hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül hajtja az első kerekeket. A modell álló helyzetből 8,0 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet, legnagyobb sebessége pedig 219 km/óra. 


A 28 százalékkal nagyobb teljesítmény, illetve 38 százalékkal megnövelt forgatónyomaték (az 1.6 GDI motorhoz képest) módosított futóművet követelt meg: a mérnökök sportos hangolású felfüggesztést, valamint megerősített kormányművet és fékeket, új kerekeket és gumiabroncsokat építettek be. A kormánymű rövidebb áttételezést (2,78 fordulat ütközéstől ütközésig) kapott, a féktárcsák átmérőjét megnövelték (elöl 300 mm átmérőjű, belső hűtésű, hátul 284 mm átmérőjű, tömör tárcsákat találunk. Az új i30 ezen kivitelének újdonsága a 18 colos könnyűfém keréktárcsa. 


Az európai utakra hangolt, sportos hangzás érdekében az i30 Turbo mérnökei fáradhatatlan fejlesztőmunkát végeztek a németországi Nürburgring közelében fekvő Hyundai tesztközpontban. A modell sportos jellemzőinek hangolásával párhuzamosan elvégeztek egy „Felgyorsított tartóssági tesztet”, amely mindösszre 4-6 hét leforgása alatt képes szimulálni az autó teljes normál életciklusa során bekövetkező terhelést. Az autók hetente 110 kört tettek meg a Nordschleifén. A hírhedt pályán egyetlen, 20,8 kilométeres kör csaknem 380 kilométernyi normál igénybe vételnek felel meg.


A Hyundai európai tervezőközpontjában egy sor stílusbeli módosítással különböztették meg az i30 Turbo modellt fivéreitől. A még lenyűgözőbb megjelenés, valamint a motorteljesítmény érzékeltetése érdekében az új modell sportos karosszéria-elemeket,új hűtőmaszkot és piros betétes lökhárítókat, új első LED lámpákat, dupla kipufogót 18 coll átmérőjű kerekeket kapott.


Az utastérben nem kevésbé stílusosak a módosítások: a tervezők fekete tetőkárpitot, sportos, piros részletekkel látványosabbá tett első és hátsó üléseket, , sportos műszeregységet, valamint a kormánykeréken, a sebességváltó gombon és az ajtókárpiton elhelyezett kontrasztos piros öltéseket alkalmaztak. 


Az új i30 Turbo modell öt- és háromajtós ferdehátú kivitelben egyaránt megvásárolható, az egyedi karosszériaszínek között említést érdemel az új, kizárólag az i30 Turbo modellhez rendelhető Jet Black.

Forrás: Hyundai Holding Hungary 

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei