Exportbázissá válik a Hyundai indiai üzeme


A Hyundai Motor India a jövőben a fejlődő piacokra irányuló exporttermelés bázisává válhat, amely hatalmas stratégiai változást hoz a vállalat életébe.

India legnagyobb autóexportőre, a Hyundai Motor India exportált szállítmányainak száma 2014-ben 30 százalékkal esett vissza, amelynek hátterében egyrészt a márka török üzemének termelési bővítése folytán az Európába irányuló szállítások megszűnése, másrészt pedig a helyi igények kielégítése állt. A korábban termelésének 40 százalékát Európába exportáló Hyundai Motor India a hírek szerint a jövőben Afrika, Dél-Amerika és Délkelet-Ázsia fejlődő piacaira koncentrál majd.

Ezeken a piacokon ugyanis kétszámjegyű az autópiac növekedési üteme. Az indiai gyártóbázis legfontosabb jövőbeli piacai közé tartozik Afrikában Algéria, Dél-Afrika, Nigéria és Mozambik, míg Délkelet-Ázsiában Kelet-Timor, Indonézia, Mianmar vezeti a fejlődést, de a Hyundai Vietnámban és a Fülöp-szigeteken is jól teljesít. Ezeken felül a már meglévő piacokon, így Peruban, Chilében, Kolumbiában és Mexikóban és Ausztráliában is további bővülésre számít a márka, ahol új modellek, a Grand i10, az Xcent és az Elite i20 bevezetésével kívánják tovább bővíteni kínálatukat.   


Az autógyártónak az a törekvése, hogy pozitív irányba tolja el az export mértékét és annak aránya a korábbi 40-42 százalékos szintre emelkedjen az elkövetkező években.

Az idei évben a kivitel aránya 30 százalékra esett vissza, miközben a hazai piacon ismét kétszámjegyű növekedés tapasztalható, így nemrég történelmi csúcsra, 21 százalékra nőtt a Hyundai piaci részesedése Indiában. A márka legnagyobb hazai rivállisa, a Maruti Suzuki az elmúlt években szintén elfordult az európai piactól és figyelmét más, fejlődő piacok felé fordította.  

„Az export mindig is kritikus pont volt a Hyundai hazai versenyképessége szempontjából és ez a jövőben is így lesz” – mondja egy neve elhallgatását kérő bennfentes. „Az export nemcsak jobb kapacitáskihasználást jelent, de ezzel javítja a költségstruktúrát és profitot termel.”

Forrás: economictimes.indiatimes.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei