Kis és középvállalkozásokra koncentrál a Hyundai
Miközben a Hyundai két új modellel bővíti kínálatát, a Hyundai
európai részlege a KKV szektor felé fordítja figyelmét.
A Hyundai múlt héten megrendezett Terméklendület Bemutatóján
a vállalat offenbachi központjában az i40 és az i30 modernizált verziói mellett
bemutatták az új i20 háromajtós Coupe változatát is. A koreai márka azonban új
modelljei mellett egyre inkább egy olyan piaci szektor felé fordul, amelyet
eddig figyelmen kívül hagyott.
A Hyundai ugyanis nagy reményeket fűz a most bemutatott i20
Coupe és a sportos i30 Turbo modelljeihez, amelyekkel a felhasználóbarát céges
autót választók érzelmeire kíván hatni. Adrian Porter, a Hyundai Motor Europe
nemrég kinevezett flottaértékesítési igazgatója szerint az európai kínálatának
90 százalékát Európában gyártó Hyundai készen áll arra, hogy felvegye a
versenyt a flottapiac nagyágyúival.
„A vállalat mára felnőtté vált. Amióta a Hyundai a piacon
van, mindig a magánszektor állt a középpontban. Idén azért hozták létre az én
munkakörömet, hogy felhívjuk a figyelmet a flottaeladások fontosságára.”
A Hyundai csak jelentős késéssel, a 2011-ben piacra dobott
i40 modelljével fordult először a flottavásárlók irányába. „Jelenleg 31
országban próbálkozunk, egyelőre összehangolt program és infrastruktúra, vagy a
kereskedők felkészítése nélkül” – mondja Thomas Schmid, a Hyundai európai
flottaértékesítési alelnöke.
2014-re a flottaértékesítések aránya 1,1 százalékot tett ki
a Hyundai 3,4 százalékos teljes európai értékesítés eredményéből. Mindazonáltal
Schmid további lépéseket tart szükségesnek. „Azon dolgozunk, hogy minden
országban flottaüzletág központokat állítsunk fel a potenciális flottavásárlások
megkönnyítése érdekében.”
A flottavásárlások előtérbe helyezésével az eddigi bérautó üzletágat
leépítik, mivel az nem, vagy csak igen kevés nyereséget termelt, viszont
szükséges volt ahhoz, hogy az i40-et ismertebbé tehessék. Mostanra ezt a célt
elérve új szintre emelhetik ismertség fokát, így Schmid szerint ma már megválaszthatják
a potenciális ügyfelek körét. „Nem mindenáron és nem csak a becsület kedvéért
akarjuk a flottaeladásokat.”
„Németországban is a minimális szintre csökkentjük a bérautó
üzletágat” – mondja Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland vezetője. Másképp
áll a helyzet a szolgálati és cégautók piacán, ahol 2013-ban 9 ezer autó került
értékesítésre. „Idén több, mint 10 ezer darabot adunk el, 2015-ben pedig
várhatóan több, mint 11 ezer autót állítunk be a flottákba” – folytatja Schrick.
A modellek közül vezető helyen van az ix35 hobbiterepjáró, de az ügyvezető még
nagy lehetőséget lát a kisautók között is.
Németországban idén mintegy 100 ezer új Hyundai kerül
értékesítésre, amellyel a koreai gyártó 3,3-3,4 százalékos piaci részesedéssel
zárhatja az évet. Schrick bízik abban, hogy az olyan új modellek, mint az i10
és i20, valamint az i30 és az i40 frissített változatai segítségével jövőre a
nagyjából hárommilliós szinten stagnáló német piacon akár 3,5 százalékot is elérhet
a márka. „Nagyjából 104 ezer autó eladását tervezzük 2015-re.”
A Hyundai „Terméklendület 2017” programja szerint 22 új
vagy jelentősen frissülő modellt mutatnak be, amely alapján Schrick azt reméli,
2017 végére 110-115 ezer darabbal sikerül négy százalék körülire feltornászni a
piaci részesedést, amelyből minden tizedik autót a flottaüzletág értékesít majd.
Forrás: businesscarmanager.co.uk, autogazette.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!