Kis és középvállalkozásokra koncentrál a Hyundai


Miközben a Hyundai két új modellel bővíti kínálatát, a Hyundai európai részlege a KKV szektor felé fordítja figyelmét.

A Hyundai múlt héten megrendezett Terméklendület Bemutatóján a vállalat offenbachi központjában az i40 és az i30 modernizált verziói mellett bemutatták az új i20 háromajtós Coupe változatát is. A koreai márka azonban új modelljei mellett egyre inkább egy olyan piaci szektor felé fordul, amelyet eddig figyelmen kívül hagyott.   


A Hyundai ugyanis nagy reményeket fűz a most bemutatott i20 Coupe és a sportos i30 Turbo modelljeihez, amelyekkel a felhasználóbarát céges autót választók érzelmeire kíván hatni. Adrian Porter, a Hyundai Motor Europe nemrég kinevezett flottaértékesítési igazgatója szerint az európai kínálatának 90 százalékát Európában gyártó Hyundai készen áll arra, hogy felvegye a versenyt a flottapiac nagyágyúival.   


„A vállalat mára felnőtté vált. Amióta a Hyundai a piacon van, mindig a magánszektor állt a középpontban. Idén azért hozták létre az én munkakörömet, hogy felhívjuk a figyelmet a flottaeladások fontosságára.”


A Hyundai csak jelentős késéssel, a 2011-ben piacra dobott i40 modelljével fordult először a flottavásárlók irányába. „Jelenleg 31 országban próbálkozunk, egyelőre összehangolt program és infrastruktúra, vagy a kereskedők felkészítése nélkül” – mondja Thomas Schmid, a Hyundai európai flottaértékesítési alelnöke.   


2014-re a flottaértékesítések aránya 1,1 százalékot tett ki a Hyundai 3,4 százalékos teljes európai értékesítés eredményéből. Mindazonáltal Schmid további lépéseket tart szükségesnek. „Azon dolgozunk, hogy minden országban flottaüzletág központokat állítsunk fel a potenciális flottavásárlások megkönnyítése érdekében.”  


A flottavásárlások előtérbe helyezésével az eddigi bérautó üzletágat leépítik, mivel az nem, vagy csak igen kevés nyereséget termelt, viszont szükséges volt ahhoz, hogy az i40-et ismertebbé tehessék. Mostanra ezt a célt elérve új szintre emelhetik ismertség fokát, így Schmid szerint ma már megválaszthatják a potenciális ügyfelek körét. „Nem mindenáron és nem csak a becsület kedvéért akarjuk a flottaeladásokat.”


„Németországban is a minimális szintre csökkentjük a bérautó üzletágat” – mondja Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland vezetője. Másképp áll a helyzet a szolgálati és cégautók piacán, ahol 2013-ban 9 ezer autó került értékesítésre. „Idén több, mint 10 ezer darabot adunk el, 2015-ben pedig várhatóan több, mint 11 ezer autót állítunk be a flottákba” – folytatja Schrick. A modellek közül vezető helyen van az ix35 hobbiterepjáró, de az ügyvezető még nagy lehetőséget lát a kisautók között is.  


Németországban idén mintegy 100 ezer új Hyundai kerül értékesítésre, amellyel a koreai gyártó 3,3-3,4 százalékos piaci részesedéssel zárhatja az évet. Schrick bízik abban, hogy az olyan új modellek, mint az i10 és i20, valamint az i30 és az i40 frissített változatai segítségével jövőre a nagyjából hárommilliós szinten stagnáló német piacon akár 3,5 százalékot is elérhet a márka. „Nagyjából 104 ezer autó eladását tervezzük 2015-re.”



A Hyundai „Terméklendület 2017” programja szerint 22 új vagy jelentősen frissülő modellt mutatnak be, amely alapján Schrick azt reméli, 2017 végére 110-115 ezer darabbal sikerül négy százalék körülire feltornászni a piaci részesedést, amelyből minden tizedik autót a flottaüzletág értékesít majd.


A Terméklendület múltheti bemutatóján Andreas Brozat, a Hyundai márkaélményért felelős vezetője szintén rámutatott a flottavásárlók jelentőségére, amely az európai autóeladások 52 százalékát adja. Az új i20 tágas belső méreteivel, takarékos, környezetbarát erőforrásaival ideális választás lehet a költségekre érzékeny kis- és középvállalkozások számára, akiknek a Coupe változat még az ötajtósnál is nagyobb csomagtérrel kedveskedik.  

Forrás: businesscarmanager.co.ukautogazette.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei