Konkurenciát kap a Hyundai üzemanyagcellás technológiája


Az üzemanyagcellás autózás terén úttörőnek számító Hyundainak a jövőben egyre élesedő versenyhelyzetben kell bizonyítania vezető szerepét, hiszen egyre több autógyártó készíti el saját hidrogénnel meghajtott modelljét.  

A dél-koreai autógyártó állítása szerint a világon elsőként kezdte meg az üzemanyagcellás modellek sorozatgyártását, amikor az első Tucson Fuel Cell 2013 februárjában elhagyta a Hyundai ulsani gyártóbázisát. A károsanyag-mentes SUV-val a Hyundai az Európai Bizottsággal karöltve népszerűsíti az üzemanyagcellás technológiát, valamint svéd és dán állami intézményeknek szállítja ix35 Fuel Cell modelljeit.   


Az idei évtől kezdődően a Tucson Fuel Cell már az Egyesült Államok bizonyos részein is elérhetővé vált, ahol a három éves, 499 dolláros havi díjú lízingdíj magában foglalja nemcsak a karbantartás, de az üzemanyagok költségét is.     

A Hyundai után egyre több autómárka is felfigyelt a technológia életképességére, így a jövőben több hasonló meghajtó-rendszerrel ellátott modell megjelenésére lehet számítani. Ezek közül a Hyundai egyik legnagyobb riválisaként nemrég a Toyota mutatta be Mirai nevű limuzinját, amelyet már idén decembertől árusítani kezdenek Japánban. A Mirai indulóára nagyjából 7,23 millió japán jen (kb. 15 mFt), amely így feleannyiba kerül, mint a Tucson hidrogénes modelljének 150 millió koreai wonos (kb. 33 mFt) ára.     
  

A japán autógyártó nagyjából 400 darabot kíván értékesíteni a kicsi, négyszemélyes autóból hazai piacán, mielőtt 2015 végére megjelenne a gyártó európai, elsősorban brit, német és dán kínálatában. Az utóbbi években ugyanis számos európai ország kezdte meg hidrogén-töltőállomások kiépítését, amely kritikus az üzemanyagcellás technológia hétköznapi életképességéhez és fenntarthatóságához.

A Toyota mellett a Honda is saját FCEV modell piacra dobását tervezi 2015-ben, de az idei Los Angelesi Autókiállításon megjelent VW Golf Variant és Audi A7 Sportback H-Tron tanulmányai is azt jelzik, a Volkswagen-csoport is ebbe az irányba készül. A Mercedes-Benz márkát is birtokló Daimler-csoport szintén közleményben tudatta saját üzemanyagcellás terveit.      


A fentiekkel szemben a Hyundai megerősítette, hogy az elmúlt két év során 190 üzemanyagcellás Tucson/ix35 kelt el világszerte, viszont ebből saját piacán csupán két példány talált gazdára. A vállalat elmondta, az üzemanyagcellákhoz használt nemesfémek magas költségei korlátozzák a járművek értékesítését, ugyanakkor a cég 2020 környékén meg kívánja kezdeni az autó kiskereskedelmi forgalmazását is.
  
Amennyiben a Hyundai szeretné kamatoztatni a technológiában eddig megszerzett előnyét, egy iparági szakértő szerint többet kell tennie az autó forgalmazásáért és az árak csökkentéséért. „A Hyundainak a sorozatgyártás beindításával sikerült nevet szereznie az eddig a Toyota által dominált környezetbarát autók versenyében, de ez könnyen elillanhat, ha a nem vigyáz előnyére” – mondja a forrás, aki hozzátette, a Hyundainak további technológiai és innovációs lépésekkel kellene fenntartania előnyét.  


A Hyundai források továbbra azt állítják, az értékesítés bővülése kivitelezhetetlen a hidrogén-töltőállomás infrastruktúra elterjedése nélkül. Elmondták, az alacsony termelési mennyiség és értékesítés természetes, amíg a többi autógyártó nem kezd bele üzemanyagcellás autók gyártásába. Ezek a lépések a töltőállomások építésére is ösztönző hatást gyakorolnak majd.

A Hyundai azzal is érvel, a konkurensek autói ugyan egyedi megjelenésűek, amelyek viszont szűk utasterükkel és csomagterükkel nem igazán praktikusak. Ezzel szemben a Tucson/ix35 nem szenved ilyen hiányosságokkal, hiszen belső tere többé-kevésbé ugyanakkora, mint belsőégésű motorral szerelt társaié.    


Helyi piaci bennfentesek szerint a dél-koreai autógyártók számára hatalmas lehetőséget jelenthet a Szöuli önkormányzat azon bejelentése, amely szerint az elektromos autót vásárlók akár 20 millió wonos (kb. 4,4 mFt) támogatást is kaphatnak. A hatósághoz máris 617 kérvény érkezett, amelyből a legtöbb, 297 kérvényező a BMW i3-at, 161-en a Kia Soul EV modellt, míg harmadikként 81-en a Renault-Samsung SM3 ZE modelljét kívánják megvásárolni.   

A megfigyelők szerint a decemberben piacra vezetendő Nissan Leaf és az indiai Mahindra e20 koreai bemutatkozásával az elektromos autók versenye kiéleződik, a helyi gyártóknak pedig ehhez fel kell nőniük.     

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei