A Hyundainak dizájnhierarchiára van szüksége


Az amerikai autonews.com munkatársai nemrég interjút készítettek Peter Schreyerrel, a Hyundai csoport főtervezőjével, aki a Hyundai márka megújításán fáradozik.

Miután Schreyer 2006-ban a Volkswagen csoporttól a Kia Motorshoz került, a márkának friss, megkülönböztethető családi arcot, a híres „tigrisorr” motívummal fémjelzett dizájnstruktúrát adta. Most ugyanez a feladat vár rá a Hyundai márkánál, amelyért 2013 januárja óta felelős.  

Az immár 61 éves német tervező ugyanazt szeretné véghezvinni, mint annak idején a Kiánál, vagyis minden modell a márkára jellemző arcot visel majd. Ezen belül a legnehezebb dolga a Genesis és az Equus luxusautókkal lesz azzal, hogy a prémium kategóriát jelezzék, mégis a Hyundaira jellemző formai kialakításokat megtartsa.


Amikor rajzol, mi inspirálja?

Természetesen szeretem figyelni az autókat. Amikor a német, vagy épp autópályán vezetek, nézem a kocsikat és látom, hogy különböző környezetben másképpen néznek ki. de azt gondolom, hogy nekünk, formatervezőknek nemcsak az autókat kell megnéznünk, de érdeklődnünk kell az építészet, a művészetek, a zene és még a zene, a sporteszközök és az ipari formatervezés iránt is – vagyis minden iránt – mivel a divat befolyásol minket, ahogyan mi is a divatot.

Sportfelszerelések?

Csináltunk olyan tanulmányautót, aminek az üléshuzata neoprén volt, így csak le kell fújni, ha koszos lenne, vagy bármi. Még a gombok kapcsolási mechanizmusa is lehet olyan, mintha a mountain bike váltóját kapcsolnánk.


Ön a Kia „tigrisorráról” ismert formatervező. A jövőben minden Hyundai viselni fogja az új Genesis hatszögletű maszkját?

A Genesis majdnem önálló márka. Számunkra így az a kihívás, hogy egyfajta hierarchiát teremtsünk a termékek között azért, hogy valamilyen formában látsszon, melyik szegmensbe tartozik az adott autó. A Genesis van a felső határon, az Equus pedig még azon is túl – majdnem úgy, mint egy luxusmárka a Hyundai márkán belül. Úgy gondolom, nem tudjuk azt tenni, mint mások, ugyanazt a hűtőmaszkot tenni minden autóra. Egy kis térnek kell lennie a a játékra, a differenciáláshoz.

Melyik márka csinálja ezt jól?

Ha vesszük a tradicionális német márkákat, mint a Mercedes, BMW, Audi, Porsche – kialakították saját stílusukat és amelybe régóta beleragadtak. Audi később fejlesztette ki, de a BMW és a Mercedes nagyon-nagyon hosszú, százéves tradíciókkal rendelkezik. Ezeket fejlesztik és javítják, így az évek alatt átalakul. Ide kellene eljutnunk, csak rövidebb idő alatt. 


A kritikák szerint az új Hyundai Sonata kinézete árt az eladásoknak. A korábbi generáció nagyon merész volt, ez túl konzervatív. Vajon hiba volt?

Azt hiszem ez egy nagyon jelentős – a súlyos nem jó szó rá – formaterv. A régi Sonata bizonyos értelemben nagyon extrém volt, amit egyébként nagyon is kedveltem. Azt hiszem, ez egy kicsit függ a vásárlótól, akit meg szeretnénk közelíteni.

Mit ért azon, hogy jelentős?

Nem kockázatos. Nagyon kiegyensúlyozott és kidolgozott forma.

Tegnap este láttam egy Sonatát a hotelünk előtt, ahol megszálltam. Ha az utcán látjuk, úgy gondolom, nagyon tiszta kinézetű, jó autó. Azt is gondolom, jó, hogy az Optimával összehasonlítva teljesen más állatfaj – egy teljesen más ügyfélcsoportot szólít meg, így nem ugyanabból a vízből halászunk.  


A Kia leginkább ikonikus formaterve Amerikában a Soul. Hogyan tudta ez a modell elkerülni a Crysler PT Cruiser és a Volkswagen új Bogár sorsát, amelyek először nagyon népszerűek voltak, majd hirtelen megbuktak.

Nem tudom, talán csak szerencsések voltunk.

Magunk is meglepődtünk ezen. Minden autó természetes életgörbéje elején az eladások emelkednek, majd csökkennek. Ez természetes jelenség. A Soul volt az első olyan autó, amelynél azt tapasztaltam, hogy az eladások nőnek, majd még tovább emelkedtek. Úgy gondolom, valamilyen formában ez mutatja, hogy ha merészek vagyunk és nem csak a középutat keressük, az néha kifizetődik. Néha működik.

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei