Izgalmas év vár a Hyundaira


A Hyundai jövőre mutatja be sportos „N” szériáját és az év végére az idén piacra vezetett i10 lesz a legidősebb modell a kínálatban.  

A Hyundai már tavaly bejelentette, hogy sportos modellekkel bővíti kínálatát, ám az egyelőre nem dőlt el, hogy azok valójában milyen erősek legyenek: a Ford hasonló modellkínálatát alapul véve nem döntöttek arról, hogy az ST szériának, vagy a sokkal erősebb és keményebb RS szériának kívánnak konkurenciát állítani.

Az N logó várhatóan a Párizsban bemutatott új i20 és az i30 modellek kínálatában jelenik majd meg, ám arról sincs egyelőre döntés, hogy ezek után más modellek is kapnak-e sportváltozatot.


Tony Whitehorn, a Hyundai Motor UK elnök-vezérigazgatója nemrég elárulta, hogy az autógyártó egyelőre dilemmában van a kérdéssel kapcsolatban. „Az ’N’ kínálatunknak komoly teljesítményű változatoknak kell lenniük. Mindenki RS-szintű autót vár tőlünk, amiből nem fogunk sokat eladni, így most ki kell dolgoznunk a megfelelő arányokat” – mondja Whitehorn. „Egy RS-hez hasonló modellel nagyot dobhatunk, amiből viszont kevesebbet adhatunk el, míg egy ST jellegű autó szintén nagyot szólna és abból mennyiséget tudnánk eladni. Ez most a dilemma tárgya.”   

Whitehorn elismerte, a márkának szüksége van az „N” változatokra, amelyek kifejlesztésekor a koreai vezetők nagy hangsúlyt helyeztek arra, amit Whitehorn javasolt, hiszen a német piac mellett Nagy-Britannia a forró ferdehátúak egyik legnagyobb felvevőpiaca Európában.  


Az angol vezető jelenleg azonban egy rendkívül sűrű 2015-ös évre készül, amikor a gyártó szinte teljes modellkínálatát felfrissíti. A jövő év végére ugyanis a Hyundai kínálat legidősebb tagja az idei évben bevezetett i10 lesz. „A kereskedőhálózatnak fel kell készülnie a modelldömpingre. Ugyanaz történik majd, mint 2012-ben, amikor nyolc új modellünk érkezett szinte egy időben. Aztán 2013-ban volt egy ráncfelvarrás, 2014-ben egy új modell, ám jövőre ez jelentősen felgyorsul. Lesznek ráncfelvarrások és teljesen új modellek. A legnagyobb persze az új i20 és az új ix35 lesz, a többi pedig frissítés.”

Amennyiben a Hyundai kereskedői szerint ezek jó hírek, Whitehorn szerint a jövő év csak a kezdet: „a hálózatnak fel kell készülnie erre. Nagy év lesz a jövő év, de ez csak a kezdés, hiszen 2017-ig 22 új modellt mutatunk be. Ebből pedig 2015 és 2017 között még 19 modell hátravan. A meglévők mellett új szegmensekben is bemutatkozunk.”


Whitehorn minden bizonnyal az új kisterepjáróra gondol – amely a Nissan Juke és a Ford EcoSport riválisa – amelyet már egy ideje tervezgetnek. Habár Whitehorn nem akarta elárulni, valóban megvalósul-e, elismerte, hogy a vállalat szorosan nyomon követi az eseményeket.

„Úgy vélem, van keresnivalónk a kisterepjárók között” – mondja. „Látok benne lehetőséget. Szó van egy ilyen autóról. Viszont egyelőre óvatosak is vagyunk, mivel nem tudjuk egyelőre, nem csak divathullámról van-e szó. A közepes terepjárók mindig is lesznek, de a kisterepjárók sokkal inkább divatnak tekinthetőek. Ezért vagyunk óvatosak. Szorosan figyeljük a szegmenset és amennyiben stabilitást látunk, máris érdekes lehet egy ilyen jármű.”

Forrás: cardealermagazine.co.uk

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei