Izgalmas év vár a Hyundaira
A Hyundai jövőre mutatja be sportos „N” szériáját és az év
végére az idén piacra vezetett i10 lesz a legidősebb modell a kínálatban.
A Hyundai már tavaly bejelentette, hogy sportos modellekkel
bővíti kínálatát, ám az egyelőre nem dőlt el, hogy azok valójában milyen erősek
legyenek: a Ford hasonló modellkínálatát alapul véve nem döntöttek arról, hogy
az ST szériának, vagy a sokkal erősebb és keményebb RS szériának kívánnak
konkurenciát állítani.
Az N logó várhatóan a Párizsban bemutatott új i20 és az i30
modellek kínálatában jelenik majd meg, ám arról sincs egyelőre döntés, hogy
ezek után más modellek is kapnak-e sportváltozatot.
Tony Whitehorn, a Hyundai Motor UK elnök-vezérigazgatója
nemrég elárulta, hogy az autógyártó egyelőre dilemmában van a kérdéssel
kapcsolatban. „Az ’N’ kínálatunknak komoly teljesítményű változatoknak kell
lenniük. Mindenki RS-szintű autót vár tőlünk, amiből nem fogunk sokat eladni,
így most ki kell dolgoznunk a megfelelő arányokat” – mondja Whitehorn. „Egy
RS-hez hasonló modellel nagyot dobhatunk, amiből viszont kevesebbet adhatunk
el, míg egy ST jellegű autó szintén nagyot szólna és abból mennyiséget tudnánk
eladni. Ez most a dilemma tárgya.”
Whitehorn elismerte, a márkának szüksége van az „N” változatokra,
amelyek kifejlesztésekor a koreai vezetők nagy hangsúlyt helyeztek arra, amit
Whitehorn javasolt, hiszen a német piac mellett Nagy-Britannia a forró
ferdehátúak egyik legnagyobb felvevőpiaca Európában.
Az angol vezető jelenleg azonban egy rendkívül sűrű 2015-ös
évre készül, amikor a gyártó szinte teljes modellkínálatát felfrissíti. A jövő
év végére ugyanis a Hyundai kínálat legidősebb tagja az idei évben bevezetett
i10 lesz. „A kereskedőhálózatnak fel kell készülnie a modelldömpingre. Ugyanaz
történik majd, mint 2012-ben, amikor nyolc új modellünk érkezett szinte egy
időben. Aztán 2013-ban volt egy ráncfelvarrás, 2014-ben egy új modell, ám
jövőre ez jelentősen felgyorsul. Lesznek ráncfelvarrások és teljesen új
modellek. A legnagyobb persze az új i20 és az új ix35 lesz, a többi pedig
frissítés.”
Amennyiben a Hyundai kereskedői szerint ezek jó hírek,
Whitehorn szerint a jövő év csak a kezdet: „a hálózatnak fel kell készülnie
erre. Nagy év lesz a jövő év, de ez csak a kezdés, hiszen 2017-ig 22 új modellt
mutatunk be. Ebből pedig 2015 és 2017 között még 19 modell hátravan. A meglévők
mellett új szegmensekben is bemutatkozunk.”
Whitehorn minden bizonnyal az új kisterepjáróra gondol –
amely a Nissan Juke és a Ford EcoSport riválisa – amelyet már egy ideje
tervezgetnek. Habár Whitehorn nem akarta elárulni, valóban megvalósul-e,
elismerte, hogy a vállalat szorosan nyomon követi az eseményeket.
„Úgy vélem, van keresnivalónk a kisterepjárók között” – mondja.
„Látok benne lehetőséget. Szó van egy ilyen autóról. Viszont egyelőre óvatosak
is vagyunk, mivel nem tudjuk egyelőre, nem csak divathullámról van-e szó. A közepes
terepjárók mindig is lesznek, de a kisterepjárók sokkal inkább divatnak
tekinthetőek. Ezért vagyunk óvatosak. Szorosan figyeljük a szegmenset és
amennyiben stabilitást látunk, máris érdekes lehet egy ilyen jármű.”
Forrás: cardealermagazine.co.uk
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!