Minden tekintetben finomodott az új Hyundai i40
(Sajtóközlemény) A Hyundai bemutatja az új, 2015-ös i40
modellt, amely felfrissült stílussal, továbbfejlesztett motorokkal, új
sebességváltóval, jobb vezetési és kezelési jellemzőkkel, valamint egy sor új
biztonsági és kényelmi megoldásokkal rendelkezik.
Akárcsak a Hyundai kompakt SUV-ja, az
ix35 a C-szegmensben, az i40 a D-szegmensben alakította pozitívan a magán-, illetve
a flottavásárlók márkáról alkotott képét. A piaci bemutatkozása óta az i40
modellből majdnem 100,000 darab talált gazdára, amivel a vállalat több mint öt
százalékos részesedésre tett szert a közepes méretű autók piacán, amelyet
különösen erős verseny jellemez.
A németországi Rüsselsheimben, az
európai K+F központban tervezett új i40 modellel az a Hyundai célja, hogy
egyedülálló alternatívát kínáljon a D-szegmensben. Thomas Bürkle, a Hyundai
európai formatervező központjának vezető tervezője azt mondta, hogy csapata az
új i40 felfrissítésekor arra törekedett, hogy megőrizzék az eredeti modell
jellegzetes és népszerű vizuális elemeit. Így az új i40 egyaránt vonzó
megjelenésű és praktikus.
"Az
új i40 olyan módon fejleszti tovább a Hyundai formanyelvét, hogy abban
megmaradnak olyan formaelemek, mint a hatszögletű hűtőrács. Az i40 kiemelkedik kecses
és elegáns megjelenésével, miközben továbbra is rendkívül komfortos, és nagy
csomagtérrel rendelkezik. Az új megjelenésű fényszórók és hátsó lámpák nappal
éppúgy, mint éjszaka, kiemelik az autó kifinomult vonalait. Kétszínű
keréktárcsák egészítik ki az új i40 eleganciáját és sportos megjelenését”"
- hangsúlyozta Bürkle.
A 2015-ben bemutatkozó i40 új első és
hátsó lámpákat, új, hatszögletű hűtőmaszkot, új első lökhárítót és új, integrált
LED-es ködlámpákat kapott. Oldalnézetből az áttervezett 16 és 18 colos könnyűfém
kerekek kölcsönöznek friss megjelenést az autónak. Az új i40, megtartva
elődjének kecses vonalait, kitűnő légellenállási tényezővel rendelkezik: 0,29
Cd a kombi és 0,28 Cd a szedán esetében).
Az i40 megújult formaterve továbbra is
megőrizte a modell védjegyének számító belső komfortot, a belső tér
sokoldalúságát, praktikusságát és a tágas csomagteret. A beltérben kiváló
minőségű anyagok burkolják a kormánykereket, a könyöktámaszokat és a sebességváltó
kar gombját. Egy új, rozsdabarna (Russet
Brown) bőrkárpitozás szintén elérhetővé vált.
Az i40 megőrizte az előző generációs
modell főbb méreteit. A hosszú tengelytáv (2770 mm ) és az autó teljes
szélessége (1815 mm )
ideális alapot képeznek a rendkívül tágas utastérhez. Az első ülések által
kínált fejtér (1025 mm ),
a lábtér (1170 mm )
és a válltér (1455 mm )
a legjobbaknak számítanak a kategóriában. A hátsó fejtér (990 mm ) szintén kimagasló
értéknek számít a kategóriájában, az egyedülálló módon dönthető hátsó üléstámlák
pedig még kényelmesebbé teszik az utazást.
Az i40 csomagtere továbbra is
kiemelkedően versenyképesnek számít. A szedán csomagtartójának űrtartalma 525 liter , míg a kombié 553 liter . Az utóbbi a
hátsó ülések előredöntésével 1719 literesre növelhető. Az i40 kombi rendelkezik
a D-szegmens modelljei között a legalacsonyabb csomagtérpadlóval (a talajtól
számítva mindössze 592 mm ),
amely rendkívüli módon megkönnyíti a csomagok ki- és bepakolását.
Az új Genesisben bemutatott intelligens
motoros csomagtérajtó még könnyebbé teszi a kombi rakteréhez való hozzáférést,
mivel automatikusan kinyílik, amikor a vezető a kulccsal a zsebében az autó
hátulja felé közelít. Ezáltal úgy is gond nélkül be lehet pakolni, ha a vezető mindkét
keze tele van csomagokkal. A hátsó ülések 60:40 arányban dönthetők, a csomagtér
padlóba épített párhuzamos sínek pedig mozgatható csomagrögzítőkkel segítik a
csomagok megfelelő elrendezését.
Az új i40 fűthető kormánykerékkel is
rendelhető, amely különösen hideg napokon jelentősen megnöveli a vezető
komfortérzetét. Hővédő és színezett üvegezés védi a belső teret a káros UV
sugaraktól, csökkenti a belső hőmérsékletet és segít megőrizni a hátul ülők
magánszféráját.
Az i40 kétfajta megújult
audiorendszerrel érhető el. Az alapfelszereltség részeként kapható rendszer a
kifutó modellből ismerős berendezés továbbfejlesztett változata, immár monokróm
TFT LCD kijelzővel. A választható opcióként kínált audiorendszer 4,3 colos TFT
kijelzővel, rendkívül tiszta hangzású digitális rádióval és tolatókamerával
rendelkezik.
Az új i40 egy 7 colos színes TFT-technológiájú
érintőképernyővel, és továbbfejlesztett navigációs rendszerrel gazdagodott,
amely a legújabb technológiákat alkalmazza, jobb érintőképernyős funkcióval,
újfajta vizualizációval és 3D megjelenítési móddal rendelkezik. Ezen kívül egy
új, nagyfelbontású TFT LCD kijelző tájékoztatja a vezetőt a jármű működésével
és a biztonsággal kapcsolatos információkról.
Az új i40 négyfajta dízel- és
benzinmotorral érhető el. Valamennyi egység megfelel az Euro6 emissziós
normáknak. A motorok teljesítménye 115 és 166 lóerő közötti, amivel a piacnak
több mint 80 százalékát fedik le. A Hyundai U-II 1,7-literes dízelmotorjának
legkelendőbb verziója nagyobb teljesítmény (141 LE) és nyomaték (340 Nm)
leadására képes. A várakozások szerint továbbra is ez marad a legnépszerűbb
erőforrás a lakossági és a flottavásárlók körében egyaránt, és a vásárlások
több mint 50 százalékát teszi majd ki.
A hét fokozatú DCT rendszer teljesen
automata üzemben (ideális városi vezetés esetén) vagy szekvenciális kézi
kapcsolással (a sebességváltó karral vagy a kormányon elhelyezett váltófülekkel)
is tud működni.
Az 1,7 literes LP dízelmotor 115 LE
teljesítményt, és már 1250-es percenkénti fordulatszámtól 280 Nm nyomatékot ad
le. Ez a motor az i40-ben hatfokozatú kézi sebességváltóval érhető el és ISG
rendszerrel együtt is rendelhető.
Az új i40 közvetlen befecskendezéses
(GDI) benzinmotorokkal is kapható. A hatsebességes kézi sebességváltóval
szerelt, 135 LE teljesítmény és 164 Nm nyomaték leadására képes 1,6 literes
Gamma motor már az előző generációs i40 motorválasztékában is megtalálható
volt.
A tiszta alumínium 2,0 literes "Nu"
motort a jobb vezethetőség és a nagyobb hatékonyság érdekében újratervezték. A
maximális teljesítmény ezáltal 165 LE, a forgatónyomaték pedig 204 Nm 4700 1/p
fordulatszámon. Ezen értékek eredményeként
javult a vezetési élmény, a nyomaték pedig alacsonyabb percenkénti
fordulatszámon éri el a maximumát. Ez az erőforrás hatsebességes kézi és
automata sebességváltóval egyaránt elérhető.
Az új i40 kombi és szedán megkapta a
Hyundai Blue Drive™ ökoprogramjának égisze alatt kifejlesztett legmodernebb
technológiákat: az integrált start-stop (ISG) rendszert, amely az új DCT
rendszerrel is rendelhető, a
csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncsokat, az AMS generátor-vezérlő egységet
valamint a légellenállást nagymértékben csökkentő aktív légterelőt.
A Hyundai mérnökcsapata tovább javította
az új i40 számára a korábbi modell már eddig is kiváló vezetési és kezelési
tulajdonságait. "Az új i40 kanyarodási képességének és agilitásának
javítása érdekében a Hyundai mérnökcsapata kifejlesztette az Advanced Traction
Cornering Control (ATCC) rendszert. Az új i40-re szabott ATCC dinamikusabbá és
könnyebben vezethetővé teszi az autót" - mondta Axel Honisch,
járműtesztelésért és-fejlesztésért felelős igazgató.
A rendszer elektromos érzékelők
segítségével, a korlátozott csúszású differenciálműhöz hasonlóan kanyarodáskor csökkenti
a csúszást, növeli a vonóerőt és a tapadást, valamint javítja a kezelhetőséget
kanyarodáskor. A számítógéppel vezérelt rendszer fékezi a kanyar belső ívében
található kerekeket, miközben több nyomatékot irányít a külső kerekekre.
Ezáltal növeli az autó stabilitását és a vezető biztonságérzetét. A folyamat
teljesen automatikusan megy végbe, a sofőr észre sem veszi, hogy a fékek
működésbe lépnek.
A Drive Mode beállítások hatását az i40
legnépszerűbb karosszéria kialakítású változatánál, a kombinál javítja a hátsó
tengelyen helyet kapó Rear Electronic Damping Control (ECS) rendszer. A vezető a
vezetési mód megválasztásával immár a kerékfelfüggesztés beállításait is a
vezetési stílusához igazíthatja. A vezetési mód beállítás megváltoztatásával a hátsó
kerékfelfüggesztés mellett a kormányzás és a sebességváltás jellemzői is
megváltoznak.
Az alapfelszereltség részeként elektronikus
menetstabilizálóval (ESC), blokkolásgátló fékrendszerrel (ABS), elektronikus
fékerőelosztóval (EBD) és vészfékrásegítővel támogatott négytárcsás fékrendszer
az előző generációs modellből lett átemelve. A 17, illetve 18 colos könnyűfém
kerekekkel szerelt új i40 nagyobb átmérőjű féktárcsákkal (320 mm elöl és 300 mm hátul) kapható.
A robusztus karosszéria, a hosszú
tengelytáv (2770 mm ),
illetve a széles nyomtáv (1591
mm elöl és 1597 mm hátul) változatlan maradt, mivel kitűnő
alapot képeznek a teljesen független, MacPherson rugóstagos első és a
többlengőkaros (multilink) hátsó felfüggesztés számára. Az ütközéstől ütközésig
2,88-as fordulókörrel bíró elektromos szervokormány szintén az előző generációs
modellből származik.
Az új Bi-Xenon fényszórók fényesebben
világítanak, és jobb menetbiztonságot garantálnak éjszaka, továbbá automatikus fénysugár
magasság szabályozással is rendelkeznek. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer
előre néző érzékelői újabb két funkciót kaptak. Az új, intelligens távolsági fény
vezérlés (SHB) a szembejövő forgalmat érzékelve automatikusan lekapcsolja a távolsági
fényszórókat, hogy ne vakítsák el a többi a vezetőt. Ez a rendszer a prémium kategóriájú
Genesis modellben debütált. Az új, sebességkorlátozó táblákat felismerő rendszer
(SLIF) ellenőrzi a közúti jelzéseket és a műszerfalon található, új TFT
kijelzőn megjeleníti az aktuális sebességhatárokat. A Hyundai először alkalmazza
ezt a technológiát a modellválasztékában.
Az alapfelszereltség részét képező hét légzsák
- első, oldalsó, függöny és vezető oldali térdlégzsák - a passzív biztonságról
gondoskodik. Néhány modellben további két hátsó oldalsó légzsák is található.
Az előző i40 ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP töréstesztjén.
Forrás: Hyundai Holding Hungary
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!