Hazájában listavezető a Hyundai Santa Fe
A hobbiterepjárók éves eladási mennyisége a Koreai Automobil
Szövetség adatai szerint idén először lépték túl a 300 ezer darabot, a lista
élén pedig a helyi gyártású Hyundai Santa Fe áll.
A KAMA adatai szerint a hobbiterepjárók értékesítési
darabszáma az év első 11 hónapjában 300 475 darabra emelkedett, amely
meghaladja a 2002-ben mért eddigi 297 594 darabos eredményt. Ezzel a többcélú
járművek helyi piaci részesedése soha nem látott szintre, 27,8 százalékra
emelkedett.
„A vásárlók egyre egyértelműen inkább hobbiterepjárót, vagy
kisbuszt vesznek családi limuzinok és kombik helyett” – mondja egy iparági
szakértő. „A hobbiterepjárók iránt egyre növekszik az érdeklődés.”
A hobbiterepjárók eladásai tíz évvel ezelőtt voltak a csúcson,
amikor az összes eladott autó 30,6 százaléka ebből a kategóriából került ki. Ezután
piaci részesedésük lassan csökkent, míg 2008-ban csupán 168 520 hobbiterepjáró
talált gazdára Koreában. A vásárlók akkor inkább olyan limuzinok felé
fordultak, amelyek kisebb fogyasztásúak és választékuk szélesebb is volt.
A hobbiterepjárók 2009-ben tértek vissza, amikor a Hyundai
Motor bemutatta a Tucson ix (ix35) változatát. A 2012-ben sikeresen bevezetett
új Santa Fe modellel együtt a stílusos SUV-ok ismét divatba jöttek. 2013-ban
már 290 722 darabra nőttek az eladások. A Hyundai csoport adta el a mennyiség
60 százalékát, összesen 209 640 autót. A Hyundait a Ssangyong Motor követi
50 388 darabbal, a Renault Samsung Motors és a GM Korea pedig 22 997,
illetve 17 450 darabot értékesítettek idén január és november között.
A típusok között a Hyundai Santa Fe 72 097 darab
eladott autóval, amelyet a Kia Sportage R 44 229 darabbal és a Hyundai
Tucson ix 38 768 darabbal követ. A Kia augusztusban bevezetett új
Sorentojából 18 ezer, míg a Samsung QM3 kisterepjárójából nagyjából 14 ezer
darab kelt el idén Koreában.
Az importautókat előnyben részesítő koreai vásárlók is egyre
inkább a hobbiterepjárók felé fordultak az idén, amelyek közül a Volkswagen
Tiguan volt a legkelendőbb modell. „Mivel az importmárkák is erősítik SUV
kínálatukat, így ez a koreai SUV piacon még nagyobb bővülést eredményez a
jövőben” – mondja a szakértő.
Forrás: koreatimes.co.krl