Világpremierek a Hyundainál
A Hyundai folytatja kínálatának megújítását, a vállalat „Terméklendület
Show” rendezvényén most egyszerre mutatták be a megújult i30 és i40 modelleket,
a vadonatúj i20 háromajtós változatát, valamint a Hyundai Motorsport részlege megmutatta
az egyelőre fejlesztés alatt álló új i20 WRC versenyautót. Mindhárom
sorozatgyártású modell a jövő év elejétől kapható lesz.
A továbbfejlesztett i30 külső megjelenését a korábbinál
jóval hangsúlyosabb, márkavédjeggyé váló hűtőmaszkkal aktualizálták, amely
mellett új 16 és 17 colos alufelnik és három új külső színárnyalat is
megjelent. Sokkal lényegesebb változások történtek viszont a lemezek alatt,
ahol a továbbfejlesztett és Euro6 normáknak megfelelő 1,4 és 1,6 literes
benzines és dízelmotorok (az erősebbik teljesítménye 136 lóerőre emelkedett) mellé
végre megérkezett a konszern 1,6-os turbómotorja.
Az i30 Turbo ugyanazt a 186 lóerős T-GDI benzinmotort kapta
meg, amely a Kia pro_cee’d és cee’d GT változatában már egy ideje elérhető. A
három- és ötajtós kivitelben is kapható csúcsmodell sportfutóművet és az
eddigieknél közvetlenebb kormányzást kapott, amelyekkel kereken 8 másodperc
alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 219 km/óra.
A teljesítményhez méltóan
az autó megjelenése is különbözik társaitól: eltérő a hűtőmaszk, 18 colosak a
keréktárcsák, vörös betétet kaptak az új első-hátsó lökhárítók, hátul pedig
dupla kipufogók árulkodnak a nagyobb teljesítményről. Belül sportülések,
sportos műszeregység és a kormányon, váltón és ajtópaneleken végigfutó vörös
betétek gondoskodnak a sportos hangulatról.
További újdonság, hogy az új i30 1,6-os benzines és
dízelmotoros változataihoz 7DCT néven immár rendelhető a Párizsban is
bemutatott hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó. Az eddigi
hatfokozatú hagyományos automata váltót felváltó egység javítja az i30
dinamikáját, miközben alacsonyabb fogyasztásával gazdaságosabb üzemet tesz
lehetővé. A gazdaságosságot fejlettebb motorleállító (ISG) rendszer, alacsony
gördülési ellenállású abroncsok mellett immár a légellenállást javító aktív
hűtőmaszk segíti, a felszereltségek között pedig megjelent az automata
parkolórendszer is.
A bemutatón lerántották a leplet a Hyundai kifejezetten az
európai piac igényei szerint három éve megjelent középkategóriás i40
továbbfejlesztett változatáról is, amely az i30-hoz hasonlóan új,
jellegzetesebb hűtőmaszkot, új első-hátsó lámpákat és lökhárítókat kapott,
amelyekben az először a Genesisben megjelent LED ködlámpák világítanak. A külső
megjelenést oldalt új mintázatú 16-os és 18-as könnyűfém kerekek teszik
teljessé.
Az i40 kínálatában is megjelent hétfokozatú duplakuplungos
automata váltót az immár 141 lóerősre izmosodott 1,7-es dízelmotorhoz kínálják,
amelyet a kormány mögé helyezett váltófülekkel is kapcsolhat a vezető. Az aktív
hűtőmaszk légterelőn túl az új i40 technológiai színvonalát a vezető által is
állítható aktív hátsó felfüggesztés egészíti ki, biztonsági ellátmányát pedig a
sávtartó asszisztens mellett a Hyundainál elsőként automatikus távolsági
fényszóróval és táblafelismerő rendszerrel növelték.
Az elődhöz hasonlóan a Hyundai Párizsban bemutatott
vadonatúj i20 kisautója sem marad háromajtós változat nélkül. Az i20 Coupe a
korábbi változattól eltérően lényegesen sportosabb és dinamikusabb formatervet
kapott, mint ötajtós testvére, amellyel a vállalat elsősorban a fiatalabb
vásárlókat célozza meg. Az új változat eltérő formájú első lökhárítójába új
hűtőmaszk került, a teljesen más szögekben álló A, B és C oszlopok mellett a hátrafelé
kidomborodó oldallemez és hátsó sárvédő az ötajtósnál jóval sportosabb
kiállásúvá teszi az i20 Coupet.
A kategória legnagyobb, 336 literes csomagterével továbbra
is praktikus i20 Coupe egyedülálló narancs fényezéséhez narancsszínű belső
színvilágot is kapott az új modell, az autó dinamikus megjelenését hátsó
légterelő és akár 17 colos felnik teszik teljessé. Az i20 kupéváltozata
egyelőre az ötajtósból átemelt benzines és dízelmotorokkal, 75 és 100 lóerő
közötti teljesítménnyel kerül forgalomba jövő év elején, valamikor 2015-ben
azonban megérkezik a Hyundai 1,0 literes T-GDI benzinese is, amelynek
teljesítménye 120 lóerő.
A most bemutatott három modell annak a számos újdonságnak
újabb elemei, amelyet a Hyundai Terméklendület 2017 programjában az elkövetkező
három évben vezet a piacra.
Forrás: hyundaipressoffice.co.uk
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!