Android és Apple alkalmazásokat kap a Hyundai Sonata


A nemrég lezajlott Los Angelesi Autószalonon egyedüli autógyártóként a Hyundai mutatta be innovatív multimédiás rendszerét, amely az Apple és az Android platformokra is kínál megoldást.

Az Apple autós érintőképernyőkre kifejlesztett CarPlay kezelőfelülete eddig csak Ferrarikban, vagy a Pioneer révén külön megvásárolható felszerelésként volt elérhető, míg az Android Auto névre keresztelt rendszer egyelőre bétaverzióban fut. Ennek ellenére a Hyundai két 2015-ös Sonata rendszerén keresztül demonstrálta a két rendszer működését, amely jövőre már rendelhető is lesz a koreai cég autóihoz.  


Amikor az Apple iPhone 6 Plus telefont kábelen keresztül csatlakoztatjuk a Hyundai rendszeréhez, az a BlueLink információs rendszerhez illeszti saját menüjét és egy „CarPlay” ikon jelenik meg a főképernyő legalján, amit megérintve beléphetünk az Apple CarPlay alkalmazásba. A CarPlay főmenüje nagyon hasonló a iPhone sajátjára, mutatva a telefon térerejét, a pontos időt és az alkalmazásokat, viszont itt természetesen nem láthatunk olyan alkalmazásokat, amelyek nem használhatóak autós környezetben.

Az Apple az iOS 7.1-es frissítését optimalizálta a CarPlayhez, amely így finomabban, okosabban kezeli a telefonhoz kapcsolódó eszközöket. Ha például megnyomjuk a telefon ikont, a rendszer megkérdi, kivel akarunk beszélni. „Kiderítettük, hogy az emberek csak akkor nyomják meg a telefon ikont, ha beszélni akarnak valakivel” – mondja a rendszert bemutató asszisztens. „Így nem kell minden alkalommal több képernyőt átfutni, mire kezdeményezhetjük a hívást.” Természetesen a híváskezdeményezés a Sonata kormánykerekén elhelyezett gombbal is kezdeményezhető, amely így együtt egyéb integrált rendszereknél sokkal könnyebbé teszi használatát.  


Az Apple emellett optimalizálta a térkép programját is, amely a tulajdonos emailjei és szöveges üzeneti alapján kigyűjti a bennük felbukkanó címeket is. Az asszisztens szerint a rendszer kiszűri azokat a címeket, amelyek a telefonlistában szereplő ismerősöktől származnak, így a végén nem egy hatalmas, értelmezhetetlen címlista a beérkező reklám- és promóciós emailekből.   

A másik kiállított Hyundai Sonatában a Google által fejlesztett Android Auto bétaverziója futott. A kábeles csatlakozás után a Sonata érintőkijelzőjén nem egészen ugyanaz jelenik meg, amit androidos telefonunk főkijelzőjén láthatunk, az sokkal inkább a Google Now alkalmazás képernyőjére hasonlít. A feltűnő kártyákon olyan információk jelennek meg, amely az alkalmazás szerint fontos lehet a felhasználónak. Például a próba során megjelent az utazási információk a Los Angelesi repülőtérhez kapcsolódóan. „Foglaltam egy repülőjegyet délután 3-ra” – magyarázza a Google képviselője. „Így a Google szerint valószínűleg szükségem lesz a repülőtérre vezető útvonalra és menetidőre.”


Ha valóban szükséges lenne az információ, csak rá kell bökni a kártyára, a Google Maps pedig azonnal teljes képernyőn megjeleníti a navigációt. A Google képviselő ezután hangutasítással megkérdi a Google-t, milyen az idő San Diegoban, majd ezután rákérdez, mikor van nyitva az állatkert. Habár nem ejti ki a San Diegoi állatkert nevét, a Google összesíti az információkat és megadja a Sand Diegoi Állatkert nyitvatartási idejét.  

A főképernyő alján öt alapfunkció ikonja jelenik meg, amelyek térképhez, telefonhoz, otthonhoz, vagy zenéhez kapcsolódnak. Az Android Auto segítségével különböző forrásokból játszhatunk át zenét az autó hangszóróira, telefonálhatunk, vagy akár hangutasítás alapján küldhetünk szöveges üzeneteket. A főképernyő ötödik ikonja egy sebességmérőre hasonlít. amellyel beléphetünk az autó diagnosztikai rendszerébe.


A CarPlayjel ellentétben az Android Auto csatlakoztatásakor lezárja a telefon saját képernyőjét. Amennyiben a vezető olyan rendszert kíván használni, amely nem engedélyezett, csak a kábeles kapcsolat megszüntetése után van erre lehetősége.

A Hyundai egyelőre nem közölte, pontosan mikor költözik be a CarPlay, illetve az Android Auto az új modellekbe. Annyit azonban közzétettek, hogy a rendszerek a 2015-ös Sonatában kerülnek bevezetésre, amelyet később más amerikai modellek is megkapnak majd. Az sem biztos, hogy a Hyundai vezeti be elsőként a piacra ezeket, de az azonban már egyértelmű, hogy a Hyundai autóiban lehetett ezt először látni, megtapasztalni.  

Forrás: pcworld.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei