Android és Apple alkalmazásokat kap a Hyundai Sonata
A nemrég lezajlott Los Angelesi Autószalonon egyedüli
autógyártóként a Hyundai mutatta be innovatív multimédiás rendszerét, amely az
Apple és az Android platformokra is kínál megoldást.
Az Apple autós érintőképernyőkre kifejlesztett CarPlay
kezelőfelülete eddig csak Ferrarikban, vagy a Pioneer révén külön
megvásárolható felszerelésként volt elérhető, míg az Android Auto névre
keresztelt rendszer egyelőre bétaverzióban fut. Ennek ellenére a Hyundai két
2015-ös Sonata rendszerén keresztül demonstrálta a két rendszer működését,
amely jövőre már rendelhető is lesz a koreai cég autóihoz.
Amikor az Apple iPhone 6 Plus telefont kábelen keresztül csatlakoztatjuk
a Hyundai rendszeréhez, az a BlueLink információs rendszerhez illeszti saját
menüjét és egy „CarPlay” ikon jelenik meg a főképernyő legalján, amit
megérintve beléphetünk az Apple CarPlay alkalmazásba. A CarPlay főmenüje nagyon
hasonló a iPhone sajátjára, mutatva a telefon térerejét, a pontos időt és az
alkalmazásokat, viszont itt természetesen nem láthatunk olyan alkalmazásokat,
amelyek nem használhatóak autós környezetben.
Az Apple az iOS 7.1-es frissítését optimalizálta a
CarPlayhez, amely így finomabban, okosabban kezeli a telefonhoz kapcsolódó
eszközöket. Ha például megnyomjuk a telefon ikont, a rendszer megkérdi, kivel
akarunk beszélni. „Kiderítettük, hogy az emberek csak akkor nyomják meg a
telefon ikont, ha beszélni akarnak valakivel” – mondja a rendszert bemutató
asszisztens. „Így nem kell minden alkalommal több képernyőt átfutni, mire
kezdeményezhetjük a hívást.” Természetesen a híváskezdeményezés a Sonata kormánykerekén
elhelyezett gombbal is kezdeményezhető, amely így együtt egyéb integrált
rendszereknél sokkal könnyebbé teszi használatát.
Az Apple emellett optimalizálta a térkép programját is,
amely a tulajdonos emailjei és szöveges üzeneti alapján kigyűjti a bennük
felbukkanó címeket is. Az asszisztens szerint a rendszer kiszűri azokat a
címeket, amelyek a telefonlistában szereplő ismerősöktől származnak, így a
végén nem egy hatalmas, értelmezhetetlen címlista a beérkező reklám- és
promóciós emailekből.
A másik kiállított Hyundai Sonatában a Google által
fejlesztett Android Auto bétaverziója futott. A kábeles csatlakozás után a
Sonata érintőkijelzőjén nem egészen ugyanaz jelenik meg, amit androidos
telefonunk főkijelzőjén láthatunk, az sokkal inkább a Google Now alkalmazás
képernyőjére hasonlít. A feltűnő kártyákon olyan információk jelennek meg,
amely az alkalmazás szerint fontos lehet a felhasználónak. Például a próba
során megjelent az utazási információk a Los Angelesi repülőtérhez kapcsolódóan.
„Foglaltam egy repülőjegyet délután 3-ra” – magyarázza a Google képviselője. „Így
a Google szerint valószínűleg szükségem lesz a repülőtérre vezető útvonalra és
menetidőre.”
Ha valóban szükséges lenne az információ, csak rá kell bökni
a kártyára, a Google Maps pedig azonnal teljes képernyőn megjeleníti a
navigációt. A Google képviselő ezután hangutasítással megkérdi a Google-t,
milyen az idő San Diegoban, majd ezután rákérdez, mikor van nyitva az
állatkert. Habár nem ejti ki a San Diegoi állatkert nevét, a Google összesíti
az információkat és megadja a Sand Diegoi Állatkert nyitvatartási idejét.
A főképernyő alján öt alapfunkció ikonja jelenik meg,
amelyek térképhez, telefonhoz, otthonhoz, vagy zenéhez kapcsolódnak. Az Android
Auto segítségével különböző forrásokból játszhatunk át zenét az autó
hangszóróira, telefonálhatunk, vagy akár hangutasítás alapján küldhetünk
szöveges üzeneteket. A főképernyő ötödik ikonja egy sebességmérőre hasonlít. amellyel
beléphetünk az autó diagnosztikai rendszerébe.
A CarPlayjel ellentétben az Android Auto csatlakoztatásakor
lezárja a telefon saját képernyőjét. Amennyiben a vezető olyan rendszert kíván
használni, amely nem engedélyezett, csak a kábeles kapcsolat megszüntetése után
van erre lehetősége.
A Hyundai egyelőre nem közölte, pontosan mikor költözik be a
CarPlay, illetve az Android Auto az új modellekbe. Annyit azonban közzétettek,
hogy a rendszerek a 2015-ös Sonatában kerülnek bevezetésre, amelyet később más
amerikai modellek is megkapnak majd. Az sem biztos, hogy a Hyundai vezeti be
elsőként a piacra ezeket, de az azonban már egyértelmű, hogy a Hyundai autóiban
lehetett ezt először látni, megtapasztalni.
Forrás: pcworld.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!