Ausztráliába is megérkezett az első üzemanyagcellás Hyundai


A Hyundai első sorozatban gyártott üzemanyagcellás modelljének egyik példánya nemrég megérkezett Ausztráliába, ahol az első hidrogénkutat a Hyundai Motor Company Australia telephelyén építik majd fel.  

Az ix35 Fuel Cell első példányával kezdetét veszi a Hyundai üzemanyagcellás flottájának ausztrál tesztelése, amely úttörő jelentőségű a szigetország autózásának történelmében. Az első autó balkormányosként érkezett, mivel ebből a típusból egyelőre nem létezik jobbkormányos változat.


„2013 februárjában a világon elsőként a Hyundai Motor kezdte meg az üzemanyagcellás autók sorozatgyártását – az ix35 Fuel Cell modellel” – mondta Charlie Kim, a HMCA ügyvezetője. „Ez pedig lehetőséget adott számunkra, hogy ugyanúgy rendeljünk egyet, mint ahogyan azt bármely más új modell esetében tennénk. Most itt van és úgy hisszük, ez a fantasztikus autó itt, Ausztráliában is segít bemutatni a hidrogénben, mint környezetbarát üzemanyagban rejlő lehetőségeket.”  


A Hyundai a jármű érkezésével egyidejűleg partnerével, a Coregas Australia vállalattal közösen megkezdte Ausztrália első hidrogén üzemanyagtöltő-állomásának felépítését is, amely a Hyundai Sydneyben működő főhadiszállásán működik 2015 elejétől. Magát a töltőállomást az amerikai Air Products vállalat szállítja majd, amely a beszerelést megelőzően átment az összes hatósági eljáráson, így a tesztüzemet követő időszak után üzemszerűen működhet.


„Végső soron nem látjuk okát annak, hogy az ausztrálok miért ne élvezhetnék ugyanazon környezetbarát megoldás előnyeit, mint más piacok” – folytatta Kim. „A Hyundai nyomatékosan támogatja a ’Hidrogén úthálózat’ kialakítását Ausztráliában, ahogyan teszi ezt a világ más részein is és helyi partnereinkkel elkötelezetten dolgozunk ennek megvalósításán.”  


A világ más tájain felépült hidrogén töltőállomások némelyike saját hidrogénjét napenergiával elektrolizálják – így teremtve teljesen környezetbarát körforgást, hiszen ezzel sem az üzemanyag előállításával, sem annak üzemanyagcellás modellekben felhasználásával nem kerül semmiféle károsanyag vagy melléktermék a levegőbe.  A HMCA elképzelése szerint a egy pontosan ilyen, napenergiával működő elektrolizáló berendezést terveznek felépíteni az ausztrál Sefca vállalattal közösen a Hyundai Macquarie Parkban lévő központjában, ahol így egy teljesen önellátó töltőállomást hoznának létre.


A hidrogén kúthálózat kiépítése és működtetése azonban egy jelentős akadályba ütközik. „Nem vagyunk politikusok, nem vagyunk tagjai egy pártnak sem. Ennek ellenére a külföldi példák alapján látnunk kellett, hogy a hidrogén kúthálózat infrastruktúrájának kiépítésében elengedhetetlen szerepet játszanak a helyi kormányzatok” – magyarázza Kim. „Ezért a HMCA üzemanyagcellás csapata az elmúlt két évben már számos alkalommal utazott Canberrába, hogy a szövetségi minisztereket tájékoztassák üzemanyagcellás autónkról. A reakciók eddig nagyon pozitívak voltak.”   


A Hyundai által kidolgozott egyik javaslat szerint Ausztrália három legnagyobb városát, Melbourne-t, Sydneyt és Canberrát kötnék össze az utak mellett felállított hidrogén töltőállomásokkal, ahol személyautók mellett üzemanyagcellás buszok, teherautók is tankolhatnának a jövőben. A Hyundai már megkezdte tárgyalásait az érdeklődő helyi partnerekkel azért, hogy támogassák javaslataikat.

Forrás: hyundai.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei