Luxusautókat fejleszt a Hyundai
A Hyundai az elkövetkezendő években nemcsak az alsóbb
kategóriákban, de a drága luxusautók között is számos újdonságot mutat be.
A Hyundai Genesis eladásai nem várt mértékben emelkedtek az
elmúlt időszakban. Szeptember végéig havonta több mint kétezer darab kelt el
Dél-Koreában, ami harmadával több, mint amire a vállalat számított az autó
bemutatásakor. Az autó dízelmotoros változata is elkészült már, bemutatása
viszont egyelőre várat magára. Ám a Genesis csupán a kezdet.
A Hyundai csoport ugyanis a hátsókerék-meghajtásos
luxusautók új nemzedékét kívánja az elkövetkező 2-3 évben piacra vezetni. Az előző
Genesist az amerikai ízlésvilág szerint a vállalatcsoport amerikai
tervezőrészlege alkotta, míg a mostanit koreai anyacég fejlesztette, az európai
igényeknek is megfelelően, amely így versenybe szállhat az európai
konkurensekkel és növelheti a márka piaci részesedését.
A Genesis sikere arra ösztönözte a Hyundai vezetőit, hogy
további négy új modellt fejlesszenek az egyre erősödő konkurenciával szemben. A
jelentős profitot termelő luxusautók új generációja a Genesis után a 2016
elejére várható harmadik generációs Equs modellel folytatódhat.
Az új Equus fejlesztését a vállalatcsoport dizájnfőnökének
kinevezett Peter Schreyer vezeti, aki ennél a modellnél kamatoztathatja
leginkább az európai Audinál megszerzett tapasztalatait. Ennek megfelelően az
új Equus a Genesishez hasonlatos hűtőmaszkjával, karcsú vonalvezetésével és
kupésan ereszkedő tetővonalával sokkal inkább megfelel majd az európai ízlésnek,
mint a mostani generáció, ráadásul ehhez a modellhez is rendelhető lesz a
Hyundai vadonatúj H-Trac négykerék-meghajtási rendszere.
Az Equus mellett a Hyundai egy Genesisnél kisebb,
hátsókerekes limuzint is bemutat, legalábbis erre utal Peter Schreyer élénk
érdeklődése a Párizsi Autószalonon kiállított Jaguar XE modell iránt.
Ám a luxusautók piacára nem egyszerű betörni, ezért sokan
azon az állásponton vannak, hogy a Hyundai csoportnak inkább egy már meglévő
autógyártót kellene megvásárolniuk ahhoz hogy sikeresek lehessenek ezen az
igényes piacon. az indiai Tata a Jaguar-Land Rover, a kínai Geely pedig a Volvo
megvásárlásával megmutatta, hogyan is működik ez.
Manapság az Aston Martin és a Lotus is anyagi nehézségekkel
küszködik, ami jó lehetőséget adna a Hyundai számára a megvásárlásukra. Ezen
márkák átvételével a márka végre valóban nagyteljesítményű járműveket lenne
képes fejleszteni. A Lotusszal már most is jó a kapcsolat, hiszen a Genesis
fejlesztésében aktívan részt vettek.
Ráadásul a Hyundai csoportnak alig 2 milliárd dollárjába
kerülne a két márka, ami nem sok, tekintettel arra, hogy nemrég 10 milliárd
dollárt fizettek egy telekért, amelyen a vállalat új globális központja épülne
fel.
Forrás: thekoreancarblog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!