Luxusautókat fejleszt a Hyundai


A Hyundai az elkövetkezendő években nemcsak az alsóbb kategóriákban, de a drága luxusautók között is számos újdonságot mutat be.

A Hyundai Genesis eladásai nem várt mértékben emelkedtek az elmúlt időszakban. Szeptember végéig havonta több mint kétezer darab kelt el Dél-Koreában, ami harmadával több, mint amire a vállalat számított az autó bemutatásakor. Az autó dízelmotoros változata is elkészült már, bemutatása viszont egyelőre várat magára. Ám a Genesis csupán a kezdet.

A Hyundai csoport ugyanis a hátsókerék-meghajtásos luxusautók új nemzedékét kívánja az elkövetkező 2-3 évben piacra vezetni. Az előző Genesist az amerikai ízlésvilág szerint a vállalatcsoport amerikai tervezőrészlege alkotta, míg a mostanit koreai anyacég fejlesztette, az európai igényeknek is megfelelően, amely így versenybe szállhat az európai konkurensekkel és növelheti a márka piaci részesedését.


A Genesis sikere arra ösztönözte a Hyundai vezetőit, hogy további négy új modellt fejlesszenek az egyre erősödő konkurenciával szemben. A jelentős profitot termelő luxusautók új generációja a Genesis után a 2016 elejére várható harmadik generációs Equs modellel folytatódhat.

Az új Equus fejlesztését a vállalatcsoport dizájnfőnökének kinevezett Peter Schreyer vezeti, aki ennél a modellnél kamatoztathatja leginkább az európai Audinál megszerzett tapasztalatait. Ennek megfelelően az új Equus a Genesishez hasonlatos hűtőmaszkjával, karcsú vonalvezetésével és kupésan ereszkedő tetővonalával sokkal inkább megfelel majd az európai ízlésnek, mint a mostani generáció, ráadásul ehhez a modellhez is rendelhető lesz a Hyundai vadonatúj H-Trac négykerék-meghajtási rendszere.   

Az Equus mellett a Hyundai egy Genesisnél kisebb, hátsókerekes limuzint is bemutat, legalábbis erre utal Peter Schreyer élénk érdeklődése a Párizsi Autószalonon kiállított Jaguar XE modell iránt.


Ám a luxusautók piacára nem egyszerű betörni, ezért sokan azon az állásponton vannak, hogy a Hyundai csoportnak inkább egy már meglévő autógyártót kellene megvásárolniuk ahhoz hogy sikeresek lehessenek ezen az igényes piacon. az indiai Tata a Jaguar-Land Rover, a kínai Geely pedig a Volvo megvásárlásával megmutatta, hogyan is működik ez.

Manapság az Aston Martin és a Lotus is anyagi nehézségekkel küszködik, ami jó lehetőséget adna a Hyundai számára a megvásárlásukra. Ezen márkák átvételével a márka végre valóban nagyteljesítményű járműveket lenne képes fejleszteni. A Lotusszal már most is jó a kapcsolat, hiszen a Genesis fejlesztésében aktívan részt vettek.

Ráadásul a Hyundai csoportnak alig 2 milliárd dollárjába kerülne a két márka, ami nem sok, tekintettel arra, hogy nemrég 10 milliárd dollárt fizettek egy telekért, amelyen a vállalat új globális központja épülne fel.  

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei