A Hyundai bemutatta a jövő közlekedési technológiáit


A Las Vegasban idén is megrendezett szórakoztatóelektronikai kiállítás Hyundai standján az érdeklődők bepillantást kaphattak a márka közelgő modelljeiben bemutatkozó újdonságokba.

Az összekapcsolt autók, hangfelismerés, gesztusalapú vezérlés, viselhető eszközök és okostelefon-alkalmazások állnak jelenleg a Hyundai kutatói figyelmüknek középpontjában, amelyekkel a márka vásárlóinak vezetési élményét kívánják tovább fokozni. A 2015-ös szórakoztatóelektronikai kiállításon a Hyundai egy csokorra való ilyen új technológiát hozott el, amelyek közül kiemelkednek a fejlett infotainment eszközök és a vezetőtámogató rendszerek.   

A szélvédőre információkat vetítő kijelző, azaz a head-up kijelzők (röviden: HUD) elsődleges célja, hogy az autóvezető mindig az úton tudja tartani szemét. Az első ilyen eszközök már a 80-as években megjelentek az autókban, amikor azok még csak a sebességet tudták kivetíteni. A 2015-ös Genesis modellben megtalálható futurisztikus HUD már olyan információkat is képes közölni, mint az adaptív tempomat állapota, a navigáció, a holttérfigyelő, a ráfutásgátló vagy éppen a sávtartó adatai. Mindezeket az adatokat a vezető szemszögéből éppen az autó előtti területre vetíti a szélvédőre.


A Hyundai azonban az idei bemutatóra elhozta a sorozatkész kiterjesztett valóságra épülő HUD kijelzőjét. Ez még a mostaninál is több, a jármű előtt várható útviszonyokat tartalmazó információt képes animációk segítségével megjeleníteni. A továbbfejlesztett kijelzőn a vezető figyelmeztetés kaphat egy, a sávjába hirtelen megérkező autóról, vagy arról, milyen haladási nyilak találhatóak az adott sávban, de közli a legfontosabb közlekedési táblák információt, jelöli az egyirányú utcákat, az adaptív tempomat beállított követési távolságát pedig realisztikusan is megjeleníti.   

Az új HUD kijelzőt a mérnökök összekötötték a viselhető eszközökkel is, így az okosóra például a sávtartó jelzésére vibrálni kezd, ha egy autó váratlanul az autó sávjába sorolna be. a viselhető eszköz azonban ennél sokkal többre is képes: beépített pulzusmérője azonnal automatikusan hívja a segélyvonalat, ha a vezető pulzusa hirtelen megváltozik.


A Hyundai továbbra is dolgozik az autón belüli és kívüli összekapcsolt eszközökhöz használható alkalmazások fejlesztésén, így most bemutatták a 2015-ös Hyundai Műszerfal Koncepciót, amelyet olyan funkciókkal láttak el, mint a pulzusmérő, fáradtságfigyelő, határidőnapló, stb.


A vezető mellett az utasokra is gondolt a Hyundai, hiszen a vállalat mérnökei olyan megoldásokon is gondolkodnak, amelyekkel tableten lehetne működtetni az autó egyes funkcióit vagy szemmel tartani a hátsó ülésen rosszalkodó gyereket. A kiállításon ezen alkalmazások közül is bemutatnak néhányat. Így pl. a hátsó utasokat a központi kijelzőn a hátra, az első ülésekben kialakított helyükre tett tabletek kameráival lehetne megfigyelni, de olyan tabletalapú alkalmazást is kifejlesztettek, amelynek segítségével az utas akár videót is nézhet a kijelzőn, miközben a vezetőnek szánt adatok a szélvédőn továbbra is rendelkezésre állnak.  


A Hyundai Műszerfal Koncepció részeként a mérnökök egy egyedülálló 3D gesztusalapú kezelőfelületet hoztak létre. Infravörös érzékelők és kamerák segítségével ez a rendszer a gombok és kapcsolók érintése nélkül is képes felismerni a vezető mozdulatait, amelyekkel a navigáció, a szórakoztatórendszer vagy akár az okostelefon funkcióit is elérhetik. Egyszerű kézmozdulatok segítségével zenéket indíthatunk elvagy állíthatunk meg, de akár válogathatunk is közülük. A 3D gesztusfelismerő célja, hogy a vezető a legkisebb erőfeszítéssel legyen képes az autó funkcióit kezelni, figyelme az úton maradhasson.   


A fentiek mellett a Hyundai összesen hat olyan vezetéstámogató rendszert is elhozott Las Vegasba, amelyek igen közel állnak ahhoz, hogy a közeljövőben sorozatgyártású modellekben is bemutatkozhassanak. Közös jellemzőjük, hogy funkcionálisak, hatékonyak és a kellő pillanatban avatkoznak be. A párhuzamos és merőleges parkolássegítő eszközök után most a távirányítású parkolással kísérleteznek, ahol az autó a teljes parkolási manővert automatikusan végzi el.


A közlekedési jelzőtáblákat figyelő rendszert a jövőben az internettel összekötve akár időjárás-alapú figyelmeztetéseket is képes lesz küldeni a rendszer, így pl. a vizes útszakaszokon vagy szakadó esőben a megengedettnél jóval alacsonyabb sebességet is ajánlhat az autó vezetője számára. Amennyiben pedig az okosóra pulzusmérője más rendszerrel együtt azt érzékeli, hogy a sofőr eszméletlen, az autó automatikusan az útpadkára kormányozza a járművet és megállítja azt.       


A „Szűk átjáró asszisztens” rendszer az autó szenzorai alapján érzékeli, hogy egy szűk útszakaszon haladnak keresztül, így ebben az esetben automatikusan szabályozza az autó oldalirányú mozgásait.


Forrás: hyundainews.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését