Egyszerűen óriási! - Hyundai Grand Santa Fe teszt


Még nagyobb méretben is rendelhető a Santa Fe, a Hyundai kínálatának legdrágább autója a prémiummárkák szabadidő-terepjáróinak alternatívájaként a luxusigényeket is kielégíti.

Megbízható és kiváló ár-érték arányú autóiról nálunk is ismert a Hyundai, luxusautóiról azonban már kevésbé. Amíg az ezen a téren példát mutató új Genesis nem érhető el nálunk, addig mind méretével, mind árával a Grand Santa Fe a koreai márka csúcsmodellje. 


Ahogyan a neve is mutatja, a két éve bemutatott Santa Fe még nagyobb változatáról van szó, amely az ix55 névre hallgató típust váltja a kínálatban. A Hyundainál szerencsére nem elégedtek meg annyival, hogy megnyújtják a Santa Fét, hanem az egész karosszériát áttervezték, így bár a tengelytávolság tíz, a teljes hossz pedig 22,5 centiméterrel növekedett, a Grand Santa Fe mégis egységes és arányos formájú maradt. 


A kis híján öt méter hosszú terepjáró hűtőmaszkján három helyett négy krómpálcát találunk, de más a nappali menetfény és a hátsó lámpák formája is. Az összhatás nagy méretben is tökéletes, a Grand Santa Fe tulajdonosának aligha kell szégyenkeznie egy prémium-terepjárókkal teli parkolóban.


A homokóra-alakú középkonzolnak köszönhetően a belső tér sem unalmas, a formák itt nem változtak, de a méretek érzékelhetően nőttek: egyszerűen rengeteg a hely. A hátsó ajtók nagyobbak lettek, ezért a második üléssorba könnyebb a bejutás, a harmadik sor pedig a méretesebb oldalablakoknak köszönhetően világosabb, az itt ülők egyébként külön szabályozható szellőzést is kapnak. A csomagtartó arasznyival hosszabb lett, érdekessége pedig a 220 voltos csatlakozó.


Motorból csak egyféle áll rendelkezésre, panaszra azonban nincs ok, hiszen a Hyundai legerősebb dízelmotorjáról van szó. A 2,2 literes négyhengeres széles skálán elérhető mozdonynyi nyomatéka a hatfokozatú váltóval és automatikus összkerékhajtással minden terepen rendkívül magabiztossá teszi a Grand Santa Fét, amelynek kormányrásegítése három fokozatban állítható, így városban is viszonylag kezes. 


A felszereltségek közül sem tudunk válogatni, hiszen a navigációtól kezdve az elektromosan állítható, szellőztetett bőrüléseken át a sávelhagyás-figyelmeztető és parkoló asszisztensekig nemes egyszerűséggel minden szériaként jár.

A tesztelt modell ára: 15 272 000 Ft
Alapár: 14 999 000 Ft

Tetszett: Meggyőző külső, tágas belső tér, hatalmas csomagtartó, nyomatékos dízelmotor, gazdag szériafelszereltség
Nem tetszett: Modern vezetéssegédek hiánya, kissé lassú automata váltó

Szerintünk: Luxusterepjáró nem-prémiummárkától

Forrás: Autó és Stílus magazin 

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését