Már itthon is kapható az új Hyundai i20


Hárommillió forint alatt indul az új i20 alapára, ám a Hyundai hazai forgalmazója is tudja, hogy a 3,3 milliótól kapható, klímával is felszerelt Life modell lesz a legnépszerűbb idehaza.  

Sajtóreggeli keretében mutatkozott be Magyarországon a Hyundai vadonatúj i20 modellje, amely minden tekintetben túlmutat a korábbi generáción. A kategória különösen fontos a márka számára, hiszen a Getz 2002-es megjelenése óta már egymillió B kategóriás Hyundai kelt el, ami a vállalat termelésének közel ötödét teszi ki. A törökországi Izmitben összeszerelt, korábban már részletesen bemutatott vadonatúj modell a Hyundai rüsselsheimi fejlesztőközpontjában született azért, hogy a kisautó minden tekintetben megfeleljen az igényes európai vevőkörnek.


Ennek megfelelően az autó külső és belső méretei jelentősen nőttek, így az új i20 könnyedén felveszi a versenyt még a nagyobb kompaktautók régebbi képviselőivel is. A rövid ülőpróba ezt be is igazolta, hiszen a vezetőülésbe ülve a belső csaknem olyan tágasnak tűnik, mint az i30 első generációjában. A 2 570 mm-es tengelytáv miatt hátul is kényelmesen el lehet helyezkedni, a csomagtérben pedig a kategória egyik legnagyobb, 326 literes raktere várja a csomagokat. (csak összehasonlításként: az i30 első generációjának csomagtere 340 literes volt)


Ugyan nem teljesen érintetlenül, de a vadonatúj i20 az előző generáció motorparkját örökölte. A kereken száz lóerős 1,4 literes benzines mellett a kisebb, 1,25-ös motort immár kétféle teljesítményszinten, 75 és 84 lóerős változatban is kínálják, míg a dízelmotorokat kedvelők számára megmaradt a 75 lóerős, szupertakarékos 1,1-es, valamint a 90 lóerős 1,4-es. Egyelőre sajnos be kell érnünk ennyivel, az importőr ígérete szerint nagyjából az év közepén érkezhet meg a vadonatúj egyliteres turbómotor 100 és 125 lóerős változatban.


Az új i20 összesen ötféle felszereltségben és hat különböző, előre összeállított opciós csomaggal érkezett a magyar piacra. A kizárólag a kisebbik 1,25-ös erőforrással kapható i20 Entry 2.899.000,- Ft-ért már elvihető, példás biztonsági (6 légzsák, ESP, vészfékjelző rendszer) és kielégítő kényelmi (első elektromos ablakok, központi zár, stb.) felszereltsége mellett azonban egyéb más apróságokon túl nélkülözi a légkondicionálót is, így az importőr szerint is a 3.299.000,- Ft-rt kínált eggyel magasabb, Life A/C felszereltség lesz az, amelytől az eladások javarészét várják. Itt a kesztyűtartót is hűtő manuális klíma mellett már alapáras a négy irányban állítható kormány, a színre fújt, elektromos, fűtött tükrök, a távirányítós központi zár és CD nyílás nélküli, de USB bemenetes a két hangszórós rádió.


A következő, Comfort szinten alapárasak az első ködlámpák, a sminktükör- napszemüvegtartó-térképolvasó egység, a bőrözött a kormány és a sebességváltó gomb, de nem kell pluszpénzt fizetni a hátsó tolatóradarért, a négy elektromos ablakért, a kormányról vezérelhető négy hangszórós, CD lejátszós rádióért sem. Ami viszont még a kategóriatársak között sem megszokott, hogy már itt alapáras a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a sebességtartó- és korlátozó, mindössze 30 ezer forintért pedig mobiltelefon dokkoló is rendelhető, amelyben a Samsung S és az Iphone készülékeket még tölteni is lehet. Mindezért pedig (motortól függően) 275-375 ezer forint felárat kérnek. A felszereltséget tovább bővíthetjük a Comfort Plus csomaggal, amelyben az automata klíma, automata vetítőlencsés fényszóró és automata ablaktörlők mellett elektromosan behajló tükrök, első kartámasz és fényre sötétedő belső visszapillantó tükör is helyet kapott. 


Az eddigi szokásoktól eltérően az új i20 két legjobban felszerelt változatát LED és Panorama néven lehet megvásárolni. A LED 475 ezres feláráért már jár a 16 colos alufelni-készlet, elektromosan behajlanak a külső tükrök, betét védi az oldallemezeket, sötétek a hátsó oldalablakok, LED izzókat kaptak a hátsó lámpák, a klíma mellett automata a fényszóró és az ablaktörlők is, és a rádió hangját hat hangszórón keresztül lehet élvezni. A csúcs, Panorama felszereltség egyetlen plusztétele az egyébként 350 ezres felárral rendelhető panoráma napfénytető, amelyért így csupán 100 ezer forintot kérnek. Mindkét változathoz jár a LED csomag, amelyben LED nappali menetfények, vetítőlencsés fényszórók és statikus kanyarvilágítás is megtalálható. 


Távol-keleti szokáshoz híven csupán néhány tétel rendelhető külön, így pl. a metálfényezés 118 ezer forintért, motorleállító (ISG) 135 ezer forintért, de még a pótkerékért is (annak fajtájától függően) 20-25 ezer forintot elkérnek. A két legjobban felszerelt változathoz 350 ezer forintért bőrkárpit, az 1,4-es benzineshez pedig 300 ezer forintért automataváltó is rendelhető. 


Annál többféle csomag közül választhatunk: a fentebb említett LED csomag a Comforthoz 105 ezer forintos pluszköltséget jelentő, fentebb már említett csomag mellett a Téli csomagban 95 ezer forintért ülés- és kormányfűtés, a kényelmi csomagban kulcsnélküli nyitás és indítás, tolatókamera, esőérzékelő kapható, míg a Parkolás csomagban az első-hátsó érzékelők mellé krómozott hűtőmaszk is jár. Ugyan a 7 colos kijelzővel rendelkező navigáció, ingyenes Mapcare térképfrissítéssel és telefonkihangosítóval februártól rendelhető, ára egyelőre nem ismert.  


A tízféle színben megjelenő újdonság belső hangulatát (felár és csomagmegkötés nélkül) összesen négyféle színvilággal dobhatjuk fel, az autóra pedig ugyanúgy érvényes a Hyundai ötéves garanciacsomagja, mint a többi modellre. Az importőr szerint idén kereken 300 új i20 modell eladásával számolnak, az ötajtós mellé valamikor a nyár folyamán pedig megérkezik a háromajtós Coupe változat is.

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését