Visszafogott növekedésre számít a Hyundai idén
Dél-Korea vezető autógyártója, a Hyundai csoport
nyilvánosságra hozta 2015-re tervezett értékesítési terveit, amelyben az elmúlt évtized legkisebb növekedésére számít idén.
A Kia Motors vállalatot is magában foglaló Hyundai csoport 2014-ben
kereken 8 millió autót értékesített világszerte. Ezt az eredményt 2015-ben 2,5
százalékkal kívánják felülmúlni, ami 8,2 millió járművet jelent. Az iparági
elemzők szerint a terv eléggé konzervatív, tekintettel arra, hogy a két gyártó eladási
növekedése az elmúlt években átlagosan 10 százalék körül volt.
A tervezett 8,2 millióból a Hyundai 5,05 millió darabot szeretne
értékesíteni, amelyből 1,86 millió kerülne a hazai piacra, míg 3,18 millió
darabot a világpiacon értékesítenének. Korea második legnagyobb
autógyártójaként a Kia Motors 1,71 millió autót szeretne otthon értékesíteni,
míg 1,44 millió darabot a világ más tájain kelne el, így összesen 3,15 millió
autó eladását tervezik.
A Hyundai csoport tisztességes teljesítményt nyújtott
2014-ben, amelynek végén a végleges darabszám kicsivel 8 millió felett állt
meg. Ez 140 ezerrel haladta meg a vállalatcsoport eredetileg tervezett 7,86
milliós célkitűzését és 5,8 százalékkal magasabb, mint a 2013-ban elért 7,56
millió darabos eredmény.
A fenti számok azt mutatják, hogy a Hyundai csoport nagyobb
mértékben növekszik, mint a globális autóipar, amely a tavalyi 83,83 milliós
darabszámról 3,9 százalékkal 87,1 millió darabra növekedett 2014-ben. A Hyundai
8 milliós eredményével megőrizte ötödik helyét a világ vezető autógyártóinak
rangsorában a Toyota, a Volkswagen, a GM és a Renault-Nissan mögött.
Iparági szakértők ugyanakkor megállapították, a Hyundai a
jelenlegi gazdasági helyzetben a kisebb mértékű, de stabil növekedés mellett
tette le voksát, hiszen a lassú globális gazdasági növekedés és a leértékelődő
japán jen az elmúlt évben igen sok nehézséget jelentett a koreai autógyártók
számára, és a várakozások szerint ez idén sem sokat változik.
"A jen gyengélkedése arra ösztönöz minket, hogy tovább javítsunk a minőségen, beleértve a költségeink csökkentését, amely az eddigieknél is fontosabb, ha a jövőben is növekedni szeretnénk" - mondta Mong-koo Chung, a vállalatcsoport elnöke újévi beszédében.
A Hyundai csoport árbevétele a vállalat termékeinek vonzó formatervei, az okos marketingtevékenységének és a gyenge helyi valutának köszönhetően a 2008-as világválságot követően is gyorsan növekedtek, amelynek mértéke 2010-ben elérte a 24 százalékot is. Ez a lendület az utóbbi években azonban gyengült, ahogyan a koreai won többek között a japán jenhez viszonyítva is gyengült.
"A jen gyengélkedése arra ösztönöz minket, hogy tovább javítsunk a minőségen, beleértve a költségeink csökkentését, amely az eddigieknél is fontosabb, ha a jövőben is növekedni szeretnénk" - mondta Mong-koo Chung, a vállalatcsoport elnöke újévi beszédében.
A Hyundai csoport árbevétele a vállalat termékeinek vonzó formatervei, az okos marketingtevékenységének és a gyenge helyi valutának köszönhetően a 2008-as világválságot követően is gyorsan növekedtek, amelynek mértéke 2010-ben elérte a 24 százalékot is. Ez a lendület az utóbbi években azonban gyengült, ahogyan a koreai won többek között a japán jenhez viszonyítva is gyengült.
A Hyundai idén számos újdonságot mutat be, ám az a modell,
amely a leginkább vezeti majd az eladási listákat, minden bizonnyal az új
Avante lesz, amelynek előfutára az áprilisi Szöuli Autószalonon bemutatandó „AD”
kódnevű tanulmány lesz. Az idén hatodik generációjába lépő Avante/Elantra
modell összesített értékesítési eredménye tavaly októberben első koreai
autótípusok közül elsőként lépte át a 10 millió darabos küszöböt, amelyből 2,6
millió Koreában, 7,4 millió pedig a világ 177 országában kelt el. Csupán tíz
másik modell, köztük a Toyota Corolla és a Volkswagen Golf érte el ugyanezt az
eladási mérföldkövet.
Az új Avante várhatóan magán viseli majd a Hyundai Folyékony
Szobrászat 2.0 formatervezési koncepció családi vonásait, amelyet korábban a Genesis
és az új Sonata modelleknél már sikerrel alkalmaztak. Ennek része az elegáns
hatszögletű hűtőmaszk is, amely a Genesis és a Sonata után az Avante AD
modellen is megjelenik. A bennfentesek szerint az autó 1,6-os GDi motorját
továbbfejlesztették.
Az Avante után a vállalat bemutatja a harmadik generációs
Tucson modellt, vagyis az Európában ix35-ként megismert hobbiterepjáró második
generációját. A 2009 óta szinte változtatás nélkül kapható ix35 teljesen új
kidolgozást kap majd, fedélzeti rendszereit pedig akár okostelefonnal is lehet
majd kezelni, amellyel a vállalat 20-as, 30-as generációt igyekeznek megcélozni.
Forrás: koreajoongangdaily.joins.com, wsj.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!