Mindkét Hyundai WRC célba ért az idénynyitón


A 2015-ös Rali-világbajnokság nyitó futamán, a Monte Carlo ralin a Hyundai Motorsport mindkét versenyautója sikeresen célba érkezett, amellyel elérték a csapat előzőleg kitűzött célját.

A Hyundai Shell World Rally Team pilótái, Theirry Neuville és Dani Sordo az egész verseny alatt szoros csatákat vívott az ötödik helyezésért a rali utolsó szakaszain. Csupán 0,2 másodperc választotta el a csapattagokat egymástól, ám végül Neuville volt az, aki 0,8 másodperc lemaradással megszerezte az ötödik pozíciót.   


Neuville ötödik helyével valójában most először fejezte be a Monte Carlo ralit. A Belga szakaszról szakaszra folyamatosan fejlődött, minden nap nőtt magabiztossága. A szombati 36,85 km-es Sisteron-Thoard szakaszon elért harmadik helyezését követően negyedikként fejezte be a Col St. Laurent első szakaszát, majd a harmadik leggyorsabb eredményt érte el az ikonikus Col de Turini vasárnapi szakaszán. A Power Stage végső küzdelmében a megérdemelt ötödik helyen zárta a Hyundai Motorsport második WRC szezonjának első versenyét.        


„Nagyon jó érzés, hogy végre célba értem a Monte Carlo Ralin” – mondja Neuville. „Ez egy hihetetlen rali volt, tényleg kemény és nagy elismerés, hogy lehetőségem volt végigmennem ezeken a fantasztikus szakaszokon. A tavalyi verseny csalódása után egy kicsit még komolyabban vettük a dolgokat, én pedig minden szakasszal biztosabb voltam, vasárnapra már nagyon élveztem a szakaszokat. Az a legfontosabb, hogy mindkét autónk célba ért, ami a csapat érdeme. Reméljük, jó alapot teremtettünk a szezon több versenyéhez.”   


Miután Sordo csütörtökön fél percet veszített, azóta remek szakaszeredményekkel folyamatosan küzdötte vissza magát a hétvége folyamán. A spanyol versenyző határozottságával visszanyerte pozícióit, amellyel a szombati nap végére már a legjobb ötben foglalt helyet. A vasárnapi nyitószakaszokon elért harmadik helyezése lehetővé tette ugyan, hogy növelje előnyét Neuville-lel szemben, ám a 14 szakaszra ez az előny csak 0,2 másodpercre zsugorodott.   A Power Stage során arra kényszerült, hogy megelégedjen a hatodik helyezéssel, ám ez is remek eredmény számára.  


„Célunk az volt, hogy mindkét autóval elérjük a rali végét, amit meg is tettünk, így ez egy jó eredmény a csapat számára” – mondta Sordo. „A Thierryvel folytatott harc nagyon szoros volt, ám az utolsó két szakaszon ő volt a gyorsabb, jobban csinálta. Túl sok időt vesztettünk a Col de Turini szakaszon, de a hatodik hely még így is remek eredmény. A körülmények minden nap nagyon kemények voltak és nagyon sokat kellett azon dolgoznunk, hogy a nyitószakaszokon elvesztegetett időt behozzuk. Próbáltam nyomni ott, ahol lehetett, de nagyon csúszós és kiszámíthatatlan volt az útvonal, így egyidejűleg óvatosnak is kellett lennünk. A hétvégén mi is felmutattunk néhány jó eredményt és idén sokkal jobb hangulatban kezdhettünk neki az évadnak, mint tavaly.    


A csapat éretten és felkészülten állt hozzá ehhez a nehéz versenyhez, ahol jeges, csúszós és sáros körülmények állították kihívások elé a versenyzőket. A két autóval a legjobb hatba kerülés jelentős fejlődést jelent a Hyundai Motorsport számára a tavalyi teljesítményhez képest – a csapat WRC bemutatkozáskor 2014-ben egyik Hyundai i20 WRC már az első napon sem ért célba.    


„Nagyon örülök, hogy Monte Carlóban mindkét autó befutott a célba és annak is, hogy a két autó az ötödik helyért küzdött” – mondta Michel Nandan csapatfőnök. „Thierry és Dani is sokat küzdött ezért. A csapat egész hétvégén magas szinten teljesített és mindenki helyes mentalitással állt hozzá a versenyhez. A trükkös körülmények bonyolult – és sokszor kései – stratégiai lépésekre késztetet minket, főként a gumiválasztás miatt, de megbirkóztunk velük. Mindkét versenyzőnk egyre magabiztossá vált a négy nap során és azzal, hogy mindkét autónk a top hatban végzett, remekül indult a második szezon.”  

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését