A hibridből készül a Hyundai elektromos autója


A Hyundai hamarosan bemutatja saját kizárólagos hibridmodelljét, amely azonban nemcsak hibridként, de elektromos változatban is kapható lesz.

A Hyundai nagyratörő tervei szerint a Toyota mögött a második olyan autógyártóvá kíván fejlődni az évtized végére, amely a legtöbb környezetbarát modellel rendelkezik. Ennek érdekében nagy ütemben zajlik a koreai márka első kizárólagos hibridmodelljének fejlesztése, amely a legfrissebb információk szerint akár elektromos kivitelben is forgalomba kerülhet.   


Egy belső informátor, illetve a legfrissebb kémfotók szerint a Hyundai ugyanis úgy döntött, hogy az „AE” kódnév alatt fejlesztett, rendkívül aerodinamikus formájú kizárólagos hibridmodellből egy teljesen elektromos meghajtással rendelkező változatot is készít, amely még a jövő év vége előtt bemutatkozhat.


A Hyundai ugyan nem kommentálta a híresztelést, januárban azonban a Hyundai fejlesztőközpontjának egyik vezetője elárulta, hogy az új hibridmodell felépítése lehetővé teszi más típusú hajtásláncok beépítését is. Ki-Sang Lee akkor annyit mondott, az új padlólemezre minimális változtatásokkal akár plug-in hibrid, akár elektromos hajtásláncot is be lehet építeni. 


„Az elektromos autókhoz úgy érezzük legalább 200 – 300 kilométeres hatótáv szükséges még városi autóknál is” – mondta, de hozzátette: „Nagyobb teljesítményű akkumulátorokat is előkészítünk, amelyeket extraként kínálunk nagyobb hatótáv elérésére, ám az biztos, hogy ezt magasabb áron tudjuk csak biztosítani.”  


Ez azt jelenti, hogy a Hyundai első elektromos autója versenyre kelhet a Chevrolet Bolt jövőre érkező elektromos változatával, amely a hírek szerint 320 kilométeres hatótávval rendelkezik majd, támogatások nélküli alapára pedig 37 500 dollár lesz. A Nissan Leaf következő generációja is hamarosan esedékes, amely várhatóan szintén nagyobb hatótávot ígérő akkucsomagot kap majd.    



A legújabb fotókon ismét vastag takaróelemeket viselő példányokkal tarkított új modellflotta nem egyedül tűnt fel, más Hyundai prototípusok mellett ugyanis a konkurensek elektromos autói, illetve a Kia Soul EV kísérte azt. Az álca alatt ugyan nem sok különbség látszik a hibrid, illetve az elektromos változaton, egymás mellett, illetve a tesztautó alá pillantva azonban feltűnnek a különbségek. A szinte azonos karosszéria alatt ugyanis a kipufogórendszer helyett egy nagyméretű akkumulátort cipel, illetve emiatt bizonyos alkotóelemek is más helyre kerültek. 


A Hyundai elektromos autóját olyan járművek kísérték, mint a Volkswagen e-Golf, a BMW i3, illetve a konszerntestvér Kia Soul EV modellje, amelyek nyilván viszonyítási pontként szolgáltak az országúti teszteléshez. Ezenkívül természetesen ott volt a Toyota jelenlegi kapható Prius generációja is, amely szintén összevetésként szolgált. Az elektromos autókat saját mobil töltőállomásról látta el a Hyundai, így jól megfigyelhető volt az is, hogy az elektromos változat ugyanazon a töltőnyíláson kapja az elektromosságot, ahol a hagyományos változat tanknyílása található. Ez persze még változhat, hiszen a piacon kapható modellek többsége (így a Soul EV is) rendelkezik gyorstöltő-nyílással is.  


A hibridmodell belső terét már korábban is sikerült lefotózni, így a mostani fotók már nem jelentenek akkora újdonságot. A műszerfal hagyományos Hyundai stílusú elrendezést kapott, a hagyományos automata váltó karja mögött azonban az elektromos üzem kapcsolói is látszanak.


A Hyundai még idén bemutatja a következő generációs Elantra modellével rokon elemeket tartalmazó hibridet és mivel az elektromos változat tesztelése is megkezdődött, így annak bemutatása is egy éven belül várható.


Mivel hamarosan hivatalosan is bemutatkozik a rivális Toyota Prius legújabb nemzedéke, a Hyundai azért dönthetett az elektromos változat kifejlesztése mellett, hogy ezzel is előnyt szerezzen a japán riválissal szemben. A Toyota ugyanis egyelőre nem kíván tisztán elektromos modellt piacra dobni, csak egy évvel az új Prius bevezetése után érkezhet meg a japán hibrid konnektorról tölthető változata.


A Hyundai ezzel szemben a hagyományos hibrid mellett konnektoros hibridként és tisztán elektromos autóként is kínálja majd új modelljét, még nagyobb választást kínálva ezzel a környezetbarát autók iránt fogékony célközönségnek.  

Forrás: greencarreports.commotortrend.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését