A hibridből készül a Hyundai elektromos autója
A Hyundai hamarosan bemutatja saját kizárólagos
hibridmodelljét, amely azonban nemcsak hibridként, de elektromos változatban is
kapható lesz.
A Hyundai nagyratörő tervei szerint a Toyota mögött a
második olyan autógyártóvá kíván fejlődni az évtized végére, amely a legtöbb
környezetbarát modellel rendelkezik. Ennek érdekében nagy ütemben zajlik a
koreai márka első kizárólagos hibridmodelljének fejlesztése, amely a
legfrissebb információk szerint akár elektromos kivitelben is forgalomba
kerülhet.
Egy belső informátor, illetve a legfrissebb kémfotók szerint
a Hyundai ugyanis úgy döntött, hogy az „AE” kódnév alatt fejlesztett, rendkívül
aerodinamikus formájú kizárólagos hibridmodellből egy teljesen elektromos
meghajtással rendelkező változatot is készít, amely még a jövő év vége előtt
bemutatkozhat.
A Hyundai ugyan nem kommentálta a híresztelést, januárban
azonban a Hyundai fejlesztőközpontjának egyik vezetője elárulta, hogy az új
hibridmodell felépítése lehetővé teszi más típusú hajtásláncok beépítését is. Ki-Sang
Lee akkor annyit mondott, az új padlólemezre minimális változtatásokkal akár
plug-in hibrid, akár elektromos hajtásláncot is be lehet építeni.
„Az
elektromos autókhoz úgy érezzük legalább 200 – 300 kilométeres hatótáv szükséges
még városi autóknál is” – mondta, de hozzátette: „Nagyobb teljesítményű
akkumulátorokat is előkészítünk, amelyeket extraként kínálunk nagyobb hatótáv
elérésére, ám az biztos, hogy ezt magasabb áron tudjuk csak biztosítani.”
Ez azt jelenti, hogy a Hyundai első elektromos autója
versenyre kelhet a Chevrolet Bolt jövőre érkező elektromos változatával, amely
a hírek szerint 320 kilométeres hatótávval rendelkezik majd, támogatások
nélküli alapára pedig 37 500 dollár lesz. A Nissan Leaf következő generációja
is hamarosan esedékes, amely várhatóan szintén nagyobb hatótávot ígérő
akkucsomagot kap majd.
A legújabb fotókon ismét vastag takaróelemeket viselő példányokkal tarkított új
modellflotta nem egyedül tűnt fel, más Hyundai prototípusok mellett ugyanis a
konkurensek elektromos autói, illetve a Kia Soul EV kísérte azt. Az álca alatt
ugyan nem sok különbség látszik a hibrid, illetve az elektromos változaton,
egymás mellett, illetve a tesztautó alá pillantva azonban feltűnnek a
különbségek. A szinte azonos karosszéria alatt ugyanis a kipufogórendszer
helyett egy nagyméretű akkumulátort cipel, illetve emiatt bizonyos alkotóelemek
is más helyre kerültek.
A Hyundai elektromos autóját olyan járművek kísérték, mint a
Volkswagen e-Golf, a BMW i3, illetve a konszerntestvér Kia Soul EV modellje,
amelyek nyilván viszonyítási pontként szolgáltak az országúti teszteléshez. Ezenkívül
természetesen ott volt a Toyota jelenlegi kapható Prius generációja is, amely
szintén összevetésként szolgált. Az elektromos autókat saját mobil töltőállomásról látta el a Hyundai, így jól megfigyelhető volt az is, hogy az elektromos változat ugyanazon a töltőnyíláson kapja az elektromosságot, ahol a hagyományos változat tanknyílása található. Ez persze még változhat, hiszen a piacon kapható modellek többsége (így a Soul EV is) rendelkezik gyorstöltő-nyílással is.
A hibridmodell belső terét már korábban is sikerült
lefotózni, így a mostani fotók már nem jelentenek akkora újdonságot. A műszerfal
hagyományos Hyundai stílusú elrendezést kapott, a hagyományos automata váltó
karja mögött azonban az elektromos üzem kapcsolói is látszanak.
A Hyundai még idén bemutatja a következő generációs Elantra
modellével rokon elemeket tartalmazó hibridet és mivel az elektromos változat
tesztelése is megkezdődött, így annak bemutatása is egy éven belül várható.
Mivel hamarosan hivatalosan is bemutatkozik a rivális Toyota
Prius legújabb nemzedéke, a Hyundai azért dönthetett az elektromos változat kifejlesztése
mellett, hogy ezzel is előnyt szerezzen a japán riválissal szemben. A Toyota ugyanis
egyelőre nem kíván tisztán elektromos modellt piacra dobni, csak egy évvel az új
Prius bevezetése után érkezhet meg a japán hibrid konnektorról tölthető változata.
A Hyundai ezzel szemben a hagyományos hibrid mellett konnektoros
hibridként és tisztán elektromos autóként is kínálja majd új modelljét, még
nagyobb választást kínálva ezzel a környezetbarát autók iránt fogékony
célközönségnek.
Forrás: greencarreports.com, motortrend.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!