A legjobb négyben végzett a Hyundai Motorsport Finnországban


A Hyundai Motorsport már egymás után harmadik alkalommal került be a FIA Rali-világbajnokság finnországi futamán, ahol Thierry Neuville éppen csak lecsúszott a dobogós helyről.

Egy küzdelmes rali végén futott be a Hyundai csapat két megmaradt i20 WRC autója a célba, a versenyzők szándékosan óvatosak voltak ezeken a részeken azért, hogy a csapat értékes gyártói pontokat gyűjthessen. Dani Sordo a 11. helyre futott be, miután szombat délután az addig ötödik helyen lévő autó lefutott az útról és egy árokban kötött ki. Hayden Paddon már pénteken kiesett, amikor összetörte autóját és habár nem sikerült megjavítaniuk az autóját, összességében a csapat mégis eredményesnek értékelte a hétvégét.  


A nemrégiben sikeresen teljesített Olasz- és Lengyel-rali után, ahol harmadik és negyedik helyen végzett, Hayden Paddon erősen kezdte a Finn-ralit is, ám a pénteki délutáni Pihlakakoski szakaszon összetörte autóját. Hayden és navigátora ugyan nem sérült meg, az autó viszont annyira összetört, hogy a csapat nem tudta megjavítani, így a párosnak be kellett fejeznie a versenyt.


„Természetesen nagyon csalódott vagyok amiatt, mert be kellett fejeznünk a versenyt” – mondja Paddon. „Reggel tisztességesen indultunk és habár nehezen találtunk tapadást és ezzel biztos fogást, folyamatosan dolgoztunk és reméltük, hogy ez a délutáni szakaszokon majd meglátszik. Sajnos csupán egy kilométerrel a az első délutáni szakasz vége előtt elvesztettük az autót. Szerencsére sem én, se John nem sérültünk meg, de az autó túlságosan összetörött, amit csapat képtelen volt helyrehozni. Emiatt kényszerültünk arra, hogy feladjuk a versenyt. Az elmúlt versenyek során már jókora lendületet vettünk, így elhatároztam, ezt a leggyorsabban magam mögé utasítom és a jövő felé tekintek. Közben pedig szurkolok a csapatnak.”


Neuville eredménye hozzájárul ahhoz, hogy megszilárdítsa ötödik helyét a versenyzői rangsorban. A csütörtöki shakedown alkalmával ugyan összetörte autóját, amely kicsit elbizonytalanította, ám a hétvégén újra lendületbe jött és biztos kezekkel vezette célba autóját.   


„A kezdeteket is figyelembe véve egyáltalán nem rossz eredmény a negyedik hely!” – mondta Neuville. „Miután a shakedownon összetörtük a Hyundai i20 WRC-t, a csapat hihetetlen munkával megjavította azt, azóta pedig keményen dolgoztunk azon, hogy újra versenyben legyünk ezeken a csodás szakaszokon. Nem is számíthattunk volna jobb eredményre, mint ez a negyedik hely. Nem lehetünk viszont maradéktalanul elégedettek, de ez egy tisztességes befejezés volt és ami a legfontosabb, szereztünk néhány gyártói pontot is. köszönettel tartozom a csapatnak a támogatásért, most pedig előre kell tekintenünk Németországra, ahol reményeink szerint közelebb kerülhetünk a dobogóhoz.”


Sordo jó úton haladt az ötödik helyezés felé, de a szombati utolsó szakaszon balesetet szenvedett, ami keresztülhúzta számításait. Az autó kiszabadításával eltelt 5 perc, amely miatt ugyan visszaesett, rugalmasságának és eltökéltségének köszönhetően viszont befutott a célba és éppen csak kimaradt a legjobb tízből.   


„Kiábrándító volt a rali vége számomra” – mondja Sordo. „Szakaszról szakaszra egyre magabiztosabbá váltam és élveztem az ötödik helyért folytatott harcot Thierryvel. Sajnos öt-hat percet elvesztettünk, amíg kiszedtük az autónkat az árokból, ami pontot tett a reménybeli jó eredményeinkre. Nem volt már nagy tétje a küzdelemnek, így vasárnap már könnyedén vettük és biztonságban behoztuk az autót a célba. Most pedig optimistán készülhetünk a Német-ralira, ahonnan jó emlékeket hoztunk tavalyról – már nagyon várom.”    


A Finn-rali mindig a versenyzők tesztje és a hétvégi verseny ismét bizonyítja, hogy a versenyzők magabiztosságának szintje jelenti a különbséget. Hyundai Motorsport csapata a verseny húsz szakaszán keresztül keményen dolgozott az i20 WRC teljesítményének javításán, így a negyedik helyezése jelentős fejlődés a 12 hónappal korábbi hatodik helyhez képest.  


„Viszonylag elégedettek lehetünk a negyedik helyezésünkkel Finnországban, amely trükkös versenyként a legnagyobb magabiztosságot követelte meg a versenyzőktől” – mondja Michel Nandan csapatfőnök. A pénteki csalódást követően, amikor Hayden eladni kényszerült a versenyt, a két további autónk célba juttatására összpontosítottunk, amit el is értünk – bár volt pár baleset menet közben. Thierry a csütörtöki balesetét követően a hétvégén nyugodtan és folyamatosan dolgozott és jutalomként negyedik helyen végzett. Dani szombat délután elvesztette top 5-ös pozícióját, amit nem sikerült visszanyernie. Meg kell vizsgálnunk ezt a versenyt ahhoz, hogy megértsük, csapatként hol tudunk fejlődni, mivel lendületünk nem volt elég a dobogós helyhez, amit szerettünk volna elérni. Most mindannyian Németországot várjuk – ami egy különleges verseny a csapat életében!”

Forrás: globalpr.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését