Kínai események hátráltatják a Hyundai döntését


A Hyundai még a nyáron be kívánja jelenteni amerikai termelési kapacitás-bővítésének tervét, ám nagyon úgy látszik, ezt Kína gazdasági eseményei könnyen átírhatják.

„Mindenkit megrémiszt, ha egy olyan hatalmas növekedési motor, mint Kína lelassul, így most egy kicsit visszalépünk és értékeljük, mi hol is tartunk” – mondja Dave Zuchowski, a Hyundai Motor America vezetője, aki májusban még arról beszélt, augusztus végéig nyilvánosságra hozzák, hogy hol és mikor fogja a márka amerikai kapacitásait bővíteni.   

Ám a kínai tőzsdék árfolyamai egy hónap alatt értékük harmadát is elvesztették, ennek nyomán pedig számos vállalat tart a vásárlói bizalom elvesztésétől. A kínai személyautó-piac júniusban 3,2 százalékos visszaesést mutatott, ahol már két éve nem volt csökkenés a személyautók, a kisbuszok és a hobbiterepjárók szegmensében. A Hyundai azonban már az általános gyengülés előtt is 3,5 százalékos eladási csökkenést produkált májusban.

A Hyundai tehát jogosan fél attól, hogy amennyiben a kínai gazdaság tovább lassul, akkor túl sok globális kapacitása lesz az országban. Az autógyártó jelenleg három üzeme termel, a negyedik és ötödik gyárát pedig nemrég kezdte építeni. „Az igazság az, hogy most egy kicsit mi is lelassulunk, mivel a világ elég gyorsan változik körülöttünk” – mondja Zuchowski.


Hozzátette, ugyan a vállalat még mindig „intenzíven tanulmányozza” észak-amerikai kapacitásainak bővítését egy új gyár építésével vagy újabb szerelőszalagok beállításával, valószínűleg ez most kevésbé sürgető kérdés, mint volt ez három hónappal korábban és rámutatott arra is, hogy más, egyéb módokon is tudnak autókat szerezni az amerikai piac számára. A Hyundai cseh üzeme pl. most jóval több Tucsont állít elő, amivel kapacitást szabadít fel Dél-Koreában, így ott több hobbiterepjáró készülhet az Egyesült Államok számára.  

A Tucson már július vége óta kapható az Egyesült Államokban, ahol a kapacitások átütemezésének köszönhetően jövőre akár 90 ezer ilyen hobbiterepjáró találhat gazdára, szemben a 2010 óta átlagos 40-50 ezres éves darabszámmal.   

Eközben Zuchowski továbbra sem tudta megmondani, milyen szerepet játszhat a Hyundai a Kia Mexikóban épülő gyárában. A jövő évtől termelő új összeszerelő üzem a Hyundai testvérmárkájának kompakt modelljei észak- és latin-amerikai exportbázisává válik, ahol először a Forte kerül gyártásba. A Hyundai jelenleg a Forte testvérmodelljét, az Elantrát Alabamában és Dél-Koreában is gyártja. Zuchowski azt is elárulta, Mexikó ugyan nagyon jó beszerzési forrás a Mazda3, a Nissan Sentra, a Ford Focus vagy épp a Toyota Corolla keresletének amerikai kielégítésére, az Alabamában gyártott Elantra elegendő profitot tud termelni a vállalatnak.   

Forrás: wardsauto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését