Kínai események hátráltatják a Hyundai döntését
A Hyundai még a nyáron be kívánja jelenteni amerikai
termelési kapacitás-bővítésének tervét, ám nagyon úgy látszik, ezt Kína
gazdasági eseményei könnyen átírhatják.
„Mindenkit megrémiszt, ha egy olyan hatalmas növekedési
motor, mint Kína lelassul, így most egy kicsit visszalépünk és értékeljük, mi
hol is tartunk” – mondja Dave Zuchowski, a Hyundai Motor America vezetője, aki
májusban még arról beszélt, augusztus végéig nyilvánosságra hozzák, hogy hol és
mikor fogja a márka amerikai kapacitásait bővíteni.
Ám a kínai tőzsdék árfolyamai egy hónap alatt értékük
harmadát is elvesztették, ennek nyomán pedig számos vállalat tart a vásárlói
bizalom elvesztésétől. A kínai személyautó-piac júniusban 3,2 százalékos
visszaesést mutatott, ahol már két éve nem volt csökkenés a személyautók, a
kisbuszok és a hobbiterepjárók szegmensében. A Hyundai azonban már az általános
gyengülés előtt is 3,5 százalékos eladási csökkenést produkált májusban.
A Hyundai tehát jogosan fél attól, hogy amennyiben a kínai
gazdaság tovább lassul, akkor túl sok globális kapacitása lesz az országban. Az
autógyártó jelenleg három üzeme termel, a negyedik és ötödik gyárát pedig
nemrég kezdte építeni. „Az igazság az, hogy most egy kicsit mi is lelassulunk,
mivel a világ elég gyorsan változik körülöttünk” – mondja Zuchowski.
Hozzátette, ugyan a vállalat még mindig „intenzíven
tanulmányozza” észak-amerikai kapacitásainak bővítését egy új gyár építésével vagy
újabb szerelőszalagok beállításával, valószínűleg ez most kevésbé sürgető
kérdés, mint volt ez három hónappal korábban és rámutatott arra is, hogy más,
egyéb módokon is tudnak autókat szerezni az amerikai piac számára. A Hyundai
cseh üzeme pl. most jóval több Tucsont állít elő, amivel kapacitást szabadít
fel Dél-Koreában, így ott több hobbiterepjáró készülhet az Egyesült Államok
számára.
A Tucson már július vége óta kapható az Egyesült Államokban,
ahol a kapacitások átütemezésének köszönhetően jövőre akár 90 ezer ilyen
hobbiterepjáró találhat gazdára, szemben a 2010 óta átlagos 40-50 ezres éves
darabszámmal.
Eközben Zuchowski továbbra sem tudta megmondani, milyen szerepet
játszhat a Hyundai a Kia Mexikóban épülő gyárában. A jövő évtől termelő új
összeszerelő üzem a Hyundai testvérmárkájának kompakt modelljei észak- és
latin-amerikai exportbázisává válik, ahol először a Forte kerül gyártásba. A Hyundai
jelenleg a Forte testvérmodelljét, az Elantrát Alabamában és Dél-Koreában is
gyártja. Zuchowski azt is elárulta, Mexikó ugyan nagyon jó beszerzési forrás a
Mazda3, a Nissan Sentra, a Ford Focus vagy épp a Toyota Corolla keresletének
amerikai kielégítésére, az Alabamában gyártott Elantra elegendő profitot tud
termelni a vállalatnak.
Forrás: wardsauto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!