A Hyundai és a koreai autópiac


Hatalmas hírveréssel érkezett tavaly az importverőnek kikiáltott Hyundai Aslan, ám az eladásokat tekintve eddig csak csalódást okozott, ami igencsak nyugtalanító hír a márka számára.

A Hyundai csoport legnagyobb márkájának nincs túl jó éve. Az Aslan ugyanis a szándékukkal ellentétben nem tudta felvenni a versenyt az importált európai konkurenciával. Amerikában ráadásul eddig elképzelhetetlen dolog történt, ha a májusi eladási darabszámokat tekintjük: Kia: 62 433 db, Hyundai: 63 610 db. A Kia Motors America fennállása alatt még soha ennyire nem közelítette meg anyavállalata darabszámát. Ennek ellenére nem várható, hogy a Kia túlszárnyalná a Hyundait, mivel utóbbi minden eszközt bevet elsőségének megtartására.   

Dél-Koreában sem fest rózsás a helyzet. A Sonatának májusban sikerült visszaszereznie elsőségét a 2 százalékkal bővülő piacon, ahol a Hyundainak jelenleg 45,7 százaléka, aKiának 33,1 százaléka van, míg a GM Koreának épp csak nem sikerült tíz százalékra (9,9) feltornásznia magát.   


Régebben unalmasan kiszámítható volt, hogy a piac legjobban fogyó autója a Sonata, de ez már nem így van. A legújabb modell az elmúlt tíz hónapban csak kétszer állt a dobogó legfelső fokán, miközben a Porter kishaszon-jármű egész évben az első helyen volt. Idén eddig összesen 40 710 Sonata és 41 683 Porter talált gazdára Koreában, őket pedig a Kia Picanto, a Hyundai Grandeur, a Hyundai Elantra, a Kia Sorento, a Hyundai Santa Fe, a Kia Carnival, a Hyundai Tucson és a Kia Bongo követik az idei top tízes listán.  


Nagyon úgy néz ki, hogy a Hyundainak nem sikerül azokat az intézkedéseket meghoznia, amelyekre szüksége volna. nevezetesen nem sikerül elcsábítani a dél-koreai új generációt, sem a tömeggyártású, sem a prémium járművek között. Semmi sem mutatja ezt jobban, mint az Aslan eddigi teljesítménye. Ez az elsőkerék-meghajtású limuzin elvileg az Audi A4 riválisa volna, de az idei év első öt hónapjában csupán 4 459 darabot sikerül eladniuk belőle. Májusban csak 504 Aslan talált gazdára, míg ugyanekkor a GM Korea 593 Chevrolet Alpheont (átmaszkolt Buick LaCrosse) adott el és csak 47 darabbal múlta felül a Hyundai legdrágább Equus modelljének értékesítési eredményét. Igaz, az Equus magához képest 42 százalékot veszített a tavalyi eredményéhez képest.   


Ez ellen mit tud tenni a Hyundai? Nem sokat. Továbbra is növekszenek a Volskwagen, a BMW, az Audi és a Mercedes eladásai, aminek már évek óta meg kellett volna történnie. Amit most látunk, az a dél-koreai autópiac normalizálódása. A vevők valódi választási lehetőségre vágynak és miközben a többség továbbra is hűséges marad a hazai márkákhoz (amelyek közül három már külföldi kézben – GM, Mahindra és Renault – van), a Hyundainak el kellene fogadnia a tényt, hogy még több prémium modellel sem fogja tudni visszaszerezni régi dicsőségét. Legfeljebb, ha tovább bővítik a Genesis kínálatát és a Kiánál is létrehoznak egy prémium részleget. Akkor talán…    

Forrás: just-auto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését