A Hyundai és a koreai autópiac
Hatalmas hírveréssel érkezett tavaly az importverőnek
kikiáltott Hyundai Aslan, ám az eladásokat tekintve eddig csak csalódást
okozott, ami igencsak nyugtalanító hír a márka számára.
A Hyundai csoport legnagyobb márkájának nincs túl jó éve. Az
Aslan ugyanis a szándékukkal ellentétben nem tudta felvenni a versenyt az
importált európai konkurenciával. Amerikában ráadásul eddig elképzelhetetlen
dolog történt, ha a májusi eladási darabszámokat tekintjük: Kia: 62 433 db,
Hyundai: 63 610 db. A Kia Motors America fennállása alatt még soha ennyire
nem közelítette meg anyavállalata darabszámát. Ennek ellenére nem várható, hogy
a Kia túlszárnyalná a Hyundait, mivel utóbbi minden eszközt bevet elsőségének
megtartására.
Dél-Koreában sem fest rózsás a helyzet. A Sonatának májusban
sikerült visszaszereznie elsőségét a 2 százalékkal bővülő piacon, ahol a
Hyundainak jelenleg 45,7 százaléka, aKiának 33,1 százaléka van, míg a GM
Koreának épp csak nem sikerült tíz százalékra (9,9) feltornásznia magát.
Régebben unalmasan kiszámítható volt, hogy a piac legjobban
fogyó autója a Sonata, de ez már nem így van. A legújabb modell az elmúlt tíz
hónapban csak kétszer állt a dobogó legfelső fokán, miközben a Porter
kishaszon-jármű egész évben az első helyen volt. Idén eddig összesen 40 710
Sonata és 41 683 Porter talált gazdára Koreában, őket pedig a Kia Picanto,
a Hyundai Grandeur, a Hyundai Elantra, a Kia Sorento, a Hyundai Santa Fe, a Kia
Carnival, a Hyundai Tucson és a Kia Bongo követik az idei top tízes listán.
Nagyon úgy néz ki, hogy a Hyundainak nem sikerül azokat az
intézkedéseket meghoznia, amelyekre szüksége volna. nevezetesen nem sikerül
elcsábítani a dél-koreai új generációt, sem a tömeggyártású, sem a prémium járművek
között. Semmi sem mutatja ezt jobban, mint az Aslan eddigi teljesítménye. Ez az
elsőkerék-meghajtású limuzin elvileg az Audi A4 riválisa volna, de az idei év
első öt hónapjában csupán 4 459 darabot sikerül eladniuk belőle. Májusban csak
504 Aslan talált gazdára, míg ugyanekkor a GM Korea 593 Chevrolet Alpheont (átmaszkolt
Buick LaCrosse) adott el és csak 47 darabbal múlta felül a Hyundai legdrágább
Equus modelljének értékesítési eredményét. Igaz, az Equus magához képest 42
százalékot veszített a tavalyi eredményéhez képest.
Ez ellen mit tud tenni a Hyundai? Nem sokat. Továbbra is
növekszenek a Volskwagen, a BMW, az Audi és a Mercedes eladásai, aminek már
évek óta meg kellett volna történnie. Amit most látunk, az a dél-koreai
autópiac normalizálódása. A vevők valódi választási lehetőségre vágynak és
miközben a többség továbbra is hűséges marad a hazai márkákhoz (amelyek közül
három már külföldi kézben – GM, Mahindra és Renault – van), a Hyundainak el
kellene fogadnia a tényt, hogy még több prémium modellel sem fogja tudni
visszaszerezni régi dicsőségét. Legfeljebb, ha tovább bővítik a Genesis
kínálatát és a Kiánál is létrehoznak egy prémium részleget. Akkor talán…
Forrás: just-auto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!