Újabb rekordot ért el a Hyundai üzemanyagcellás autója


Új szintre jutott az európai üzemanyagcellás emissziómentes közlekedés, amikor két lelkes sofőr összesen 2 383 kilométert tett meg egy Hyundai ix35 Fuel Cell autóval 24 óra alatt.

Arnt-Göran Hartvig és Marius Bornstein egy teljes napon keresztül autózott Németország közútjain egy Hyundai ix35 Fuel Cell üzemanyagcellás járművel, miközben a jármű egyáltalán nem szennyezte környezetét, az erőforrás egyetlen melléktermékeként pedig csupán vízpára keletkezett.   


Ahhoz, hogy elérjék ezt a kimagasló futásteljesítményt, a norvég páros a hamburgi Vatenfall hidrogén töltőállomás és a berlini Sachsendammnál működő Shel hidrogénkútja közötti több mint 300 kilométeres távolságot tették meg annyiszor, ahányszor 24 óra alatt csak lehetséges volt. az autó teletankolása mindössze három percet vesz igénybe, biztosítva ezzel a vezetőknek a maximálisan megtehető távolságot.    


Hartvig és Bornstein teljes körűen dokumentált útvonalában ugyanúgy megtalálható volt városi közlekedés, mint nagy sebességű autópályás üzem is, amellyel a Hyundai ix35 Fuel Cell mindennapi használhatóságát kívánták bemutatni. „Meg akartuk nézni, mire képes manapság a korszerű üzemanyagcellás jármű és a hidrogén töltőállomás együttesen. Az eredmény lenyűgöző!” – mondta a csapat a sikeresen teljesített utazás végén.   


A páros mostani teljesítménye nem az első kísérletük az üzemanyagcellás technológiában rejlő lehetőségek bemutatására. Tavaly júniusban ők voltak azok, akik egy ix35 Fuel Cell modellel rekordnak számító 700 kilométert tettek meg egyetlen tank üzemanyaggal. A kettős azzal is kiérdemelte hírnevét, hogy Oslótól egészen Monacóig autóztak az ix35 Fuel Cell korábbi generációjával, a 2 260 kilométeres utazás során pedig csak a már meglévő hidrogénkutakon tankolták üzemanyagcellás autójukat.


„Ez a tartós teszt üzemanyagcellás autónk nagy hatótávjának praktikumát és a technológia környezetvédelmi minősítését is kiemeli” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe vezérigazgatója. „Üzemanyagcellás programunk már eddig is számos tekintetben világelsőséget szerzett, így a Hyundai ix35 Fuel Cell ezzel az eredményével ismét új mércét állított fel.”  


A Hyundai az első olyan autógyártó, amely tömeggyártásban termeli és kereskedelmi forgalomba is hozza üzemanyagcellás modelljét. Az ix35 Fuel Cell Európa legelérhetőbb üzemanyagcellás autója, amelyet 11 európai piacon árusítanak jelenleg. Az ix35 Fuel Cellben egy 136 lóerős villanymotor dolgozik, amellyel az autó legnagyobb sebessége eléri a 160 km/órát. A működés közben semmilyen káros anyagot nem bocsát ki az autó, a folyamat melléktermékeként csupán vízpára hagyja el a kipufogót.



Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését