Nem mindenkinek előnyös a Hyundai üzemanyagcellás autója


A Hyundai nemrég elismerte, hogy hidrogénnel hajtott ix35 Fuel Cell modellje a legtöbb flottavásárló számára nem megfelelő.

A Hyundai Motor UK májusban kezdte meg az ix35 üzemanyagcellás változatának értékesítését Nagy-Britanniában. Akkor a vállalat azt hangsúlyozta, hogy célzottan a hagyományos autóflottákra koncentrálnak majd, inkább a költségelőnyöket és a praktikumot kihangsúlyozva, mint a korai technológia iránt fogékony vállalatokat megkeresve.

Az angol BusinessCar magazinnak nyilatkozott nemrég Robin Hayles, a Hyundai üzemanyagcellás fejlesztési menedzsere, aki elmondta: „Őszintén szólva maga az autó nem igazán praktikus a flottavásárlók számára egyszerűen azért, mert nincs elég töltőállomás az országban. Az autó 53 105 angol fontos (kb. 23,3 mFt) árával nem is annyira olcsó, amelyhez ráadásul nincs megfelelő infrastruktúra, ám ha egy vállalat mégis pénzt fektet egy ilyen autóba, azt csak dicsérni lehet. Nem olyan autókkal szoktuk felkeresni ügyfeleinket, amelyek nem tömegtermékek, így sokan nem is értik meg az előnyöket.”


Az ix35 Fuel Cell modellt eddig elsősorban olyan szervezetek vásárolták, mint a Transport for London (TFL), a hidrogén specialista Air Products, vagy az Anglo American bányavállalat. „A TFL autóit keményen használják, ami pont az, amit akartunk, hiszen láthatjuk, hogyan állják meg helyüket a mindennapokban” – teszi hozzá Hayles. „Az autók a hidrogénnel üzemelő buszflották szervizautóiként funkcionálnak, így keményen hajtják azokat London városán keresztül, vagyis ez nemcsak a társadalmi felelősségvállalás kirakata. Az Air Products egy autója általános flottaautóként fut, amit a cég bármely tagja használhat arra, hogy eljusson A-ból B-be.”  

„A dolog lényege, hogy azonosítsuk a végfelhasználót. Ha az építőipar területén nézünk szét, az autó valóban csökkentheti a széndioxid kibocsátást, így itt a technológia valóban további előnyökkel járhat” – mondja Hayles, aki szerint hamarosan bővül a töltőállomások száma, csak London körzetében három új épül meg az év végéig, további hét állandó és kilenc mobil állomás pedig 12-18 hónapon belül jöhet létre.   


Hayles azt is elárulta, a jövő üzemanyagcellás autóihoz akár hatótávnövelőt is használhatnak majd. „A hidrogénes autó valójában egy elektromos autó, ha csak a működését nézzük. Nagyon könnyen el tudom képzelni, hogy a jövőben hatótávnövelő is kiegészítheti a rendszert – az egyik akku a teljesen elektromos működésével városban, egy másik pedig a városon kívüli üzemanyagcellás rendszer lenne. Akárcsak az Opel az Amperával, itt viszont nincs belsőégésű motor a rendszerben. Nem látom okát, miért ne tudnánk ugyanezt megvalósítani egy üzemanyagcellás járműben.”

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei