A legjobb Hyundait kapja Paddon a Német-ralin
Az új-zélandi Hayden Paddon a következő raliján már egy
olyan autóban versenyezhet, amilyet eddig csak a főpilóták, azaz Neuville és
Sordo kapott meg.
Hayden Paddon a Hyundai másodikrangú csapata, a Hyundai
Motorsport N tagjaként eddig egy olyan Hyundai i20 WRC modellel versenyzett,
amely a csapat korábbi fejlesztéseit, alkatrészeit és elemeit hordozta, míg
Neuville és Sordo mindig a legfrissebb autóval állt rajthoz. A lengyel-ralin
Neuville és Sordo autójában már új vezérműtengely fejlesztés működött, míg
Paddon egy olyan előző generációs egységet kapott, amit még a márciusi
Mexikó-ralira dolgoztak ki a mérnökök.
Az utóbbi futamokon a Hyundai leggyorsabb pilótájaként
Paddon viszont kiérdemelte, hogy az augusztus 20 és 23 között megrendezésre
kerülő ADAC Német-ralitól kezdődően egy eddigieknél sokkal jobb autót kapjon.
„Igyekszünk Hayden autóját a többiek frissítése után két
versennyel fejleszteni, így a Német-ralin már ugyanazokat a fejlesztéseket
kapja meg, amit a Lengyel-ralin bevezettünk” – mondta Michel Nandan csapatfőnök.
„A vezérműtengely módosítása növeli a hasznos nyomatéktartományt és habár ez
nem volt annyira fontos Lengyelországban és Finnországban sem, sokkal
hatékonyabbak lehetünk az olyan csúszós versenyeken, mint a Német-ralin, ahol
több a kanyar és a fékezés.”
A továbbiakban viszont semmilyen komolyabb módosítás nem
várható a jelenlegi autón, mielőtt a vadonatúj 2016-os modell megjelenne, így
Paddon ugyanazt az esélyt kapja a szezon maradék öt versenyén – köztük az
Ausztrál-ralin.
Nandan nem zárta ki azt a lehetőséget sem, hogy Paddon
valamelyik későbbi versenyen nem ugrik be vendégként a Hyundai fő WRC
csapatába, de úgy érzi, ez az autó fejlesztésével már nem is annyira fontos.
„Hayden idén már sokat tett a csapatért, amikor beugrott a
lesérült Sordo helyére a Svéd-ralin, így ez is lehetséges – meglátjuk” –
mondja. „A három autónk viszont hamarosan ugyanazon a szinten lesz, így nem
nagyon fontos, hogy a másik csapatban versenyezzen.”