A Hyundai hazai termelési aránya a legmagasabb


A Hyundai csoport rendelkezik a legnagyobb hazai termelési aránnyal a globális autógyártók között, amellyel nagymértékben hozzájárul az ország gazdaságához.

A japán FOURIN autóipari kutatóintézet és a Japán Autógyártók Szövetségének adatai szerint a Hyundai csoport globális termelésének csaknem felét, 44,8 százalékot hazai üzemeiben állít elő, amely a legmagasabb azon kilenc gyártó között, amelyek globális termelési volumene 2014-ben a 3 millió darabot meghaladta.  

A koreai autógyártó összesen 8 millió járművet készített világszerte 2014 során, amelyből 3,59 millió darabot a dél-koreai üzemek szereltek össze. Ezzel a Hyundai hazai termelési rátája jóval magasabb, mint a vizsgált csoport átlagos 31,2 százalékos eredménye. A hazai termelés darabszámát tekintve a Hyundai másodikként végzett a Toyota mögött, amely 4,21 millió autót gyártott Japánban, míg a német Volkswagen 2,68 millió darabot készített hazájában, a General Motors pedig 2,09 millió darabot állított elő az Egyesült Államokban.   


Ezzel szemben a tavaly legtöbb, összesen 10,56 autót gyártó Volkswagen csupán 2,69 millió darabot készített Németországban, amellyel a hazai termelési aránya csupán 25,4 százalék. A General Motors hazai aránya szintén jóval alacsonyabb, 21,6 százalék, míg a vizsgált cégek között legalacsonyabb a Nissan japán termelési aránya, mindössze 18,9 százalék.  

Néhányan azonban aggodalmukat fejezték ki s Hyundai csoport igen magas hazai termelési aránya miatt. „A hazai piacon szakszervezeti-munkaügyi viták, bérezési kérdések és drága rendszerek keverednek, míg külföldön árfolyamproblémák vannak. Ahhoz, hogy stabil maradjon, a csoportnak a helyi termelést kell növelnie, amellyel jobban felülkerekedhet a bizonytalanságokon” – mondja egy iparági szakértő.  


Eközben a Hyundai csoport arra törekszik, hogy globális termelését 10 millió fölé tornássza fel. A Hyundai idén megkezdte negyedik és ötödik gyárának építését Kínában, míg a Kia Motors jövő évtől gyártja modelljeit Mexikóban. A csoport azt is vizsgálja, hogy újabb termelési bázist hozzon létre az Egyesült Államokban és Indiában is. amennyiben a csoport más országokba helyezi át termelési létesítményeit, az nyilvánvalóan csökkenteni fogja a hazai autóipar nagyságát.

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését