A Hyundai hazai termelési aránya a legmagasabb
A Hyundai csoport rendelkezik a legnagyobb hazai termelési aránnyal
a globális autógyártók között, amellyel nagymértékben hozzájárul az ország
gazdaságához.
A japán FOURIN autóipari kutatóintézet és a Japán
Autógyártók Szövetségének adatai szerint a Hyundai csoport globális termelésének
csaknem felét, 44,8 százalékot hazai üzemeiben állít elő, amely a legmagasabb
azon kilenc gyártó között, amelyek globális termelési volumene 2014-ben a 3
millió darabot meghaladta.
A koreai autógyártó összesen 8 millió járművet készített világszerte
2014 során, amelyből 3,59 millió darabot a dél-koreai üzemek szereltek össze. Ezzel
a Hyundai hazai termelési rátája jóval magasabb, mint a vizsgált csoport
átlagos 31,2 százalékos eredménye. A hazai termelés darabszámát tekintve a
Hyundai másodikként végzett a Toyota mögött, amely 4,21 millió autót gyártott
Japánban, míg a német Volkswagen 2,68 millió darabot készített hazájában, a
General Motors pedig 2,09 millió darabot állított elő az Egyesült Államokban.
Ezzel szemben a tavaly legtöbb, összesen 10,56 autót gyártó
Volkswagen csupán 2,69 millió darabot készített Németországban, amellyel a
hazai termelési aránya csupán 25,4 százalék. A General Motors hazai aránya
szintén jóval alacsonyabb, 21,6 százalék, míg a vizsgált cégek között
legalacsonyabb a Nissan japán termelési aránya, mindössze 18,9 százalék.
Néhányan azonban aggodalmukat fejezték ki s Hyundai csoport
igen magas hazai termelési aránya miatt. „A hazai piacon szakszervezeti-munkaügyi
viták, bérezési kérdések és drága rendszerek keverednek, míg külföldön
árfolyamproblémák vannak. Ahhoz, hogy stabil maradjon, a csoportnak a helyi
termelést kell növelnie, amellyel jobban felülkerekedhet a bizonytalanságokon” –
mondja egy iparági szakértő.
Eközben a Hyundai csoport arra törekszik, hogy globális
termelését 10 millió fölé tornássza fel. A Hyundai idén megkezdte negyedik és
ötödik gyárának építését Kínában, míg a Kia Motors jövő évtől gyártja
modelljeit Mexikóban. A csoport azt is vizsgálja, hogy újabb termelési bázist
hozzon létre az Egyesült Államokban és Indiában is. amennyiben a csoport más
országokba helyezi át termelési létesítményeit, az nyilvánvalóan csökkenteni
fogja a hazai autóipar nagyságát.
Forrás: businesskorea.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!