152 ezer Santa Fe még idén
A Hyundai Motor a modell hazai premierjén bejelentette, hogy még az idén 152 ezer új Santa Fe modellt kíván világszerte értékesíteni, mellyel távol tartja magát a feszültségekkel teli hazai piaci viszonyoktól.
A Santa Fe az egyetlen teljesen új modell, amelyet az idén mutat be a Hyundai, a hazai piacon pedig hatalmas nyomás van, hiszen a kormányzat szabadkereskedelmi egyezményt írt alá nemrég Európával és az Egyesült Államokkal, melynek révén a koreai autógyártók könnyebben tudják értékesíteni termékeiket.
Ennek nyomán az importált autók járművek aránya a 2000-es év 1 százalékáról először emelkedett 10 százalékra idén januárban.
A Hyundai azt is bejelentette, hogy 385 ezer Santa Fe modellt kíván értékesíteni 2013-ban. „A Santa Fe modellünket mind a hazai, mind a nemzetközi piacokon prémium modellként kívánjuk bevezetni.” – mondta Choong-ho Kim, a Hyundai egyik vezető képviselője a koreai bemutatót követően.
A Santa Fe harmadik generációja hét évvel az előző modell piaci bevezetése után érkezett és magán viseli a vállalat új folyékony szobrászat stílusirányzatának márkajegyeit. A stílusirányzat a 2009-ben bemutatott Sonata modellel vette kezdetét, mely azóta végigvonult az egész modellpalettán. A Hyundai szerint az új Santa Fe az Audi Q5 modelljének riválisaként már júniusban megjelenhet Európában, ezt követően júliustól az Egyesült Államokban, illetve októberben Kínában.
Az új modellre egyébként Dél-Koreában már a bemutatót megelőzően 15 ezer megrendelés érkezett. A vállalat idén 42 ezer darabot a hazai piacon, míg nemzetközileg mintegy 110 ezer darabot kíván értékesíteni.
„A magas államadósság és a háztartások fogyasztásának csökkenése az autókeresletet is meghatározza, ám reméljük, hogy az átfogó gazdasági helyzet májustól javulást mutat majd.” – mondta Kim.
Forrás: reuters.com